Kymco Super 8 4t 2016 Accu snel leeg

Jeroen21

New Member
Mijn kymco super 8 4t heeft na een week niet gebruikt laatste van lege accu
Wie kan, wil mij helpen
Accu is vervangen
Als ik lekstroom meet is het 0,8 A
Wanneer ik meet is de accu 12v en bij het starten gaat deze naar 14,4 v
Wie heeft er nog ideeën
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Wanneer ik meet is de accu 12v en bij het starten naar beneden deze naar 14,4 v
Dit zal niet kloppen ,spanning hoort sowieso te zakken en niet te stijgen
Koppel de pluspool eens af en monteer deze weer na een week stilstand , start hij dan wel ?
0,8 amp per uur is bij 10 uur stilstand 8 amp ,hoeveel amp is je accu ? Is deze 40amp zal na 50 uur je accu leeg zijn.
Ik denk dat je metingen niet kloppen.
 
Laat ik het beter omschrijven
Tussen de min en min aansluiting van de accu loopt 0,8 a zonder contactslot dus waarschijnlijk ook het klokje
De accu geeft 12v en bij starten loopt deze op naar 14,4 v
 
Dan snap ik niet hoe tijdens het starten de accu spanning stijgt , moet toch zakken .
Of bedoel je tijdens het lopen van de motor stijgt de spanning , naar die 14,4v ? Dat is dan correct , wordt de accu geladen .
Maar hoeveel amp is de accu die erin zit , kun je zelf uitrekenen hoelang hij stil kan staan , zonder te laden .
is deze 40amp zal na 50 uur je accu leeg zijn
Dan is een optie om er een druppel lader op te zetten als hij stil staat , of de accu pool los te koppelen.
Ook kun je er een massa schakelaar tussen plaatsen , die je omzet als de scooter een paar dagen stil staat , alleen moet je dan steeds het klokje op tijd zetten , maar vind het wel veel lekstroom , voor alleen een klokje , wat soms een puls uit de accu trekt .
 
Accu is 6 A
Inderdaad als de motor loopt gaat de spanning naar 14,4 v
Hij heeft dit nooit gehad dus moet er ergens een oorzaak zijn
Heb al gedacht aan een brakke spanningsregelaar maar kan deze bij de kymco ook zo niet vinden anders had ik deze vervangen als begin
Schakelaar ertussen is natuurlijk geen originele oplossing voor scooter van net 7 jaar
 
0,8 Ampere is inderdaad veel te veel.
De accu is, met deze lekstroom, in no time leeg.
De spanningsregelaat lijkt ook in orde, tenminste de laadspanning.
Was die 14.4 Volt spanning over de accupolen bij stationair lopen of met een verhoogd toerental?
Doe de meting eens opnieuw en trek tijdens de meting de connector van de spanningsregelaar eens los.
Zakt dan de lekstroom dan scheelt er toch iets met je spanningsregelaar.

Zit er op deze scooter soms een alarm of gps tracker of iets anders dat stroom trekt als het contact uit staat?
 
Er zit geen alarm van gps tracker op de scooter
Misschien domme vraag maar waar vind ik de spanningsregelaar door kymco
De één zegt achter het contactslot en een ander in de accubak
De 14,4 v werd stattionair ontmoet
 
De 14,4 v werd stattionair ontmoet
Lijkt me toch al redelijk veel voor stationair toerental, grote kans dat de spanning bij gas open, veel te hoog is.
Misschien toch een probleem met de spanningregelàar.
Waar deze zit bij jouw scooter weet ik niet dat is per merk en type verschillend.
 
Last edited:
De spanningsregelaar gevonden en bij de vorige reparatie van een nieuw contactslot was het stekkertje er niet goed weer ingedrukt
Nu is er een nieuw probleem bij gekomen
Starten met de electrische starter met koude motor lukt bijna niet
Als hij eenmaal met de kickstarter is gestarte meteen uitgezet kan ik hem wel starten met de electrische starter
 
Back
Top