Kymco Super 8R Euro5 2023 opvoeren

ArdeBu

New Member
Hallo,

Iemand ervaring met het opvoeren van een Kymco Super 8R Euro5?
Er is bij die van mij een sneller tandwiel setje van Kymco gemonteerd en is er iets met de software gedaan.
Het resultaat is echter om te janken, als je er plat op gaat liggen loopt hij 50, heb je wind tegen dan mag ik blij zijn met 45.
Een upgrade van niks dus....
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Nope, helaas is er nog niks bekend hoe dit beestje wat sneller te krijgen.
Een andere (sport/race) vario kan nog wat helpen v.w.b. de overbrenging naar het achterwiel maar meer snelheid zal lastig worden.
Als je mazzel hebt zal het zo'n 2 km/u hoger zijn op de top.

En wat voor setje hebben ze geplaatst.., 12 inch?
 
Volgens de rekening hebben ze een "tandwielset snel newpeople S Agility 16+" geplaatst.
Vond ik al vreemd want ik heb geen Agility.
 
Ja, dat is gebruikelijk aangezien de div. setjes ook op andere modellen van Kymco passen dus wat dat betreft niks vreemds.
Maar de 16+ staat voor 16 inch wielen terwijl jouw Kymco maar 14 inch wielen heeft.

Qua logica zou de scooter dus beter moeten op en/of wegtrekken (koppel) maar levert juist weer iets in op de topsnelheid.
Met een 12 inch set neemt de topsnelheid toe maar blijft de acceleratie wat achterwege...
Maar dat is wellicht wel op te vangen met een zgn. sport en/of racevario waardoor het koppel en acceleratie aanzienlijk verbetert met een minder hoog toerental. Hierdoor gaat de overbrenging naar het achterwiel wat soepeler en blijft er genoeg kracht over voor wat meer topsnelheid.
M.a.w. de motor hoeft hierdoor niet erg z'n best voor te doen om het spul goed op gang te brengen i.c.m. een stabiel(er) toerenverloop.

Maar goed, dit is uiteraard mijn gedachtegang over het betreffende setje.
 
Klinkt logisch, maar met 12 inch en wind tegen vrees ik dan het ergste.
Is er iemand met een Kymco Super 8R Euro5 en een 12inch tandwiel setje die zijn of haar ervaringen met ons wil delen?
 
Back
Top