C-Row
roeiende kraai
Hallo allemaal,
Ivo Kraaier is de naam, 49 jaar en na wat jaartjes als monteur van kettingzagen tot aan vrachtwagens en graafkranen ben ik nu ruim 20 jaar autotechnisch vertaler (en een beetje elektrisch gereedschap en agrarische machines) en ik heb vorige week een Kymco Agility "fat" 50i opgehaald bij een particulier. ding zag er schitterend uit maar man reed er al een tijd niet meer mee en was geschorst. na even wakker maken ging het al beter en de reis van Hilversum naar de Zaanstreek ging zonder problemen.
Op de lange rechte stukken viel me echter wel een soort "galopperen" op, alsof ie steeds wat gas terugnam en dan weer bijgaf. ik vraag me af of dat normaal is (onderdeel van de elektronische begrenzing/emissieregeling).
ook valt (vooral met mijn zoon achterop en heb het ding gekocht om die zoon in de spits vlot naar zijn sport te brengen twee dorpen verderop) de topsnelheid (49 op telefoon-gps, 47 op teller) en tussenacceleratie me tegen, vooral als ie terugzakt tot 30 lijkt het alsof de vario blijft hangen in de zware overbrenging, als je verder afremt gaat het beter maar dat doe je niet met bumperklevende auto's achter je.
intussen heb ik hem zelf verse motorolie, nieuw luchtfilter en bougie gegeven en kleppen gesteld (inlaat kon iets krapper) en het oude luchtfilter deed me schrikken: daar waren gaten in geknipt! alsof ie daar harder van zou gaan? dus dan vraag ik me ook af of er misschien te zware rollen in de vario zitten voor een verder standaard danwel verprutste scooter.
iemand tips waar ik naar moet kijken (wat het gewicht van de standaard rollen moet zijn en hoe ik daar bij kom, video's?) en als ie verder in orde is (start meestal met één tik op de knop en trekt tot eerste 25 km/u prima op) hoe ik 'm binnen de marges wat vlotter zou kunnen maken?
in het uiterste geval een ontgrensde ECU heb ik al gezien (hoe hard zou ie dan gaan?) en dan op de ouderwetse manier terugknijpen?
voor mijn doen een kort verhaal, hoop dat jullie er wijs uit worden..
groet,
Ivo
Ivo Kraaier is de naam, 49 jaar en na wat jaartjes als monteur van kettingzagen tot aan vrachtwagens en graafkranen ben ik nu ruim 20 jaar autotechnisch vertaler (en een beetje elektrisch gereedschap en agrarische machines) en ik heb vorige week een Kymco Agility "fat" 50i opgehaald bij een particulier. ding zag er schitterend uit maar man reed er al een tijd niet meer mee en was geschorst. na even wakker maken ging het al beter en de reis van Hilversum naar de Zaanstreek ging zonder problemen.
Op de lange rechte stukken viel me echter wel een soort "galopperen" op, alsof ie steeds wat gas terugnam en dan weer bijgaf. ik vraag me af of dat normaal is (onderdeel van de elektronische begrenzing/emissieregeling).
ook valt (vooral met mijn zoon achterop en heb het ding gekocht om die zoon in de spits vlot naar zijn sport te brengen twee dorpen verderop) de topsnelheid (49 op telefoon-gps, 47 op teller) en tussenacceleratie me tegen, vooral als ie terugzakt tot 30 lijkt het alsof de vario blijft hangen in de zware overbrenging, als je verder afremt gaat het beter maar dat doe je niet met bumperklevende auto's achter je.
intussen heb ik hem zelf verse motorolie, nieuw luchtfilter en bougie gegeven en kleppen gesteld (inlaat kon iets krapper) en het oude luchtfilter deed me schrikken: daar waren gaten in geknipt! alsof ie daar harder van zou gaan? dus dan vraag ik me ook af of er misschien te zware rollen in de vario zitten voor een verder standaard danwel verprutste scooter.
iemand tips waar ik naar moet kijken (wat het gewicht van de standaard rollen moet zijn en hoe ik daar bij kom, video's?) en als ie verder in orde is (start meestal met één tik op de knop en trekt tot eerste 25 km/u prima op) hoe ik 'm binnen de marges wat vlotter zou kunnen maken?
in het uiterste geval een ontgrensde ECU heb ik al gezien (hoe hard zou ie dan gaan?) en dan op de ouderwetse manier terugknijpen?
voor mijn doen een kort verhaal, hoop dat jullie er wijs uit worden..
groet,
Ivo