Nieuw! Brede aerox velgen van kiesler (nee niet die oude)

Status
Not open for further replies.
Folkert@MinaRally said:
Voor sprintdoeleinden, mja als je er een echt platte ban op gooit (autoband) heb je beetje dragster idee, dus veel grip.

De grip is niet afhankelijk van de grootte van het contactoppervlak...
 
Ik zit nog steeds met het probleem of je bij die EVO II die stukjes moet wegslijpen van je spatbord..
 
Rolf@Jaguar said:
Ziet er opzich best grappig uit.. Maaaaaar kan je nou bij deze velg ook bijv achter een stage 6 schijf oid monteren..? dat kan ik naml niet helemaal uit de foto's halen.. :)
Je bedoelt dus gewoon een oversized schijf achter?
Bij die andere velg ging dat wel, deze denk ik ook wel..
 
Bunny said:
Ik zit nog steeds met het probleem of je bij die EVO II die stukjes moet wegslijpen van je spatbord..
Zou ik niet doen, gewoon naar achter buigen. Stel dat je ooit weer een standaart underseat erop zet. Kan je weer je spatbord gebruiken :)
 
$aint said:
De grip is niet afhankelijk van de grootte van het contactoppervlak...

uh....?

Waarom hebben al die Top Fuel en andere drag auto's dan van die mega brede achterbanden? Als dat geen invloed heeft op de grip, dan hadden ze ook fietswieltje kunnen monteren, heb je nog minder roterende massa ook.

En F1. Zelfde.

Natuurlijk ook compound enzo hebben invloed, maar ook de breedte.

Althans, waarom is dat volgens jou niet het geval dan? bedoel, je hebt meer contact met de weg, dus meer grip.

Brede wielen kunnen ook beter iets tot stilstand brengen, aangezien er meer wrijving met het wegdek is.

Maar wil wel eens weten dan, als dat niet zo is.
 
Folkert@MinaRally said:
uh....?

Waarom hebben al die Top Fuel en andere drag auto's dan van die mega brede achterbanden? Als dat geen invloed heeft op de grip, dan hadden ze ook fietswieltje kunnen monteren, heb je nog minder roterende massa ook.

En F1. Zelfde.

Natuurlijk ook compound enzo hebben invloed, maar ook de breedte.

Althans, waarom is dat volgens jou niet het geval dan? bedoel, je hebt meer contact met de weg, dus meer grip.

Brede wielen kunnen ook beter iets tot stilstand brengen, aangezien er meer wrijving met het wegdek is.

Maar wil wel eens weten dan, als dat niet zo is.

De 'grip' hangt eigenlijk alleen af van de twee stoffen die met elkaar in contact treden (dus o.a. de oppervlaktestructuur, de 'zachtheid', etc.) en de normaalkracht waarmee dit gebeurd.

Bij al de extreme toepassingen van banden is de breedte voornamelijk daarvoor om de gegenereerde hitte af te geven.

(in niet ideale omstandigheden, zoals bijvoorbeeld een nat wegdek, kan een bredere band uiteraard wel van voordeel zijn)
 
aangezien ik heel serieus aan het nadenken ben over de aanschaf van die keisler velg heb ik een paar vragen aan de mensen die er echt verstand van hebben

1 wat gebeurt er nu precies met mijn wegligging, of bochtenwerk?
2 maakt het niks uit dat de achter velg + band breder is dan voor en merk je dat met het rijden?
 
$aint said:
De grip is niet afhankelijk van de grootte van het contactoppervlak...

hebbe ze je t bij mechanica toch verkeerd uitgelegt, in principe heb je gelijk als je zegt dat grip onafhankelijk is van de grootte van het contactoppervlak, echter voor extreem flexibele materialen (zoals rubber dus) gelden totaal andere regels als dan bv ijzer op ijzer, waar dit wel weer opgaat.

khad dezelfde vraag paar jaar geleden toen ik mn leraar mechanica voor gek verklaarde. als je er dan ff over redeneert snap je t wel :)
 
APEXi said:
hebbe ze je t bij mechanica toch verkeerd uitgelegt, in principe heb je gelijk als je zegt dat grip onafhankelijk is van de grootte van het contactoppervlak, echter voor extreem flexibele materialen (zoals rubber dus) gelden totaal andere regels als dan bv ijzer op ijzer, waar dit wel weer opgaat.

en waarom?
 
Enrico@Sprinter said:
Ja natuurlijk merk je dat.. Ga er maar vanuit dat je wegligging en bochtengedrag er op achteruit gaat..

Ja dat denk ik ook. Zal ook zeker liggen aan wat voor soort banden er te krijgen zijn. Al zullen oude (130/60-13) ook nog wel passen. Maar dat wordt dus over een breder vlak uitgespreid of je wangen zullen heel erg naar binnen gaan staan.

Ik vind het weggegooid geld. Wat zie je er nou aan? beetje breder velgje. leuk hoor.

Overigens hebben motors ala R1, GSX-R, Fireblade's enzo voor allemaal een 120 bandje en achter een 180 of 180, dus wat dat betreft zou het geen problemen moeten geven, al is de geometrie van een motor heel anders, waardoor het op een scooter misschien ook wel niet gaat werken.


APEXI: zover ik ook weet heeft de breedte idd alles met grip te maken.
 
Folkert@MinaRally said:
APEXI: zover ik ook weet heeft de breedte idd alles met grip te maken.

niet, omdat de druk/cm^2 evenredig lager wordt met het toegenomen opp. van de band.
De grip blijft dus precies gelijk
 
als je een stalen (oid) cilinder plat op de grond zou leggen maakt het idd niet uit hoe lang (of breed, 't is maar hoe je het bekijkt) de cilinder is.

bij een band is dat anders, omdat een band vervormt als het op een velg/onder een scooter zit. omdat de band flexibel/vervormbaar is deukt het aan de onderkant een klein beetje in, als er druk (van de as naar beneden) op komt te staan. net als een fietsband als je met ze tweeën op een fiets gaat zitten dus.

het lijkt mij dat de band dan eenzelfde druk op de grond uitoefend met een groter raakoppervlak, dus een grotere grip heeft.
 
Hans F. said:
niet, omdat de druk/cm^2 evenredig lager wordt met het toegenomen opp. van de band.
De grip blijft dus precies gelijk

Klopt helemaal, ik wist alleen niet (zeker) of dat evenredig afnam. Dus dat bijvoorbeeld de druk wel afneemt, maar met mindere mate als de grip toeneemt.

Maar net als remmen dus. Bij brdere banden, neemt de puntdruk per oppervlakte band af bij gelijkblijvend gewicht.

Dat zal dan ook wel evenredig zijn. En dus in totaal gelijk blijft.
 
Effe dit topic ophoog kicke want ik las het volgende op de officiele Kiesler Site:

Einteilige Tiefbettfelge genauso breit wie die Evo I Felge, für alle Liegende Minarelli Motoren, Piaggio, Aprilia und Peugeot. Lieferbar ab Ende Februar.Vorbestellungen sind zu empfehlen.

Wichtiger Hinweis: Bei Peugeot, Gilera und NRG wird ein Adapter benötigt, dieser ist auf Anfrage bei uns für 49,-€ erhältlich. Bei den neuen Aprilia Modellen mit Piaggio Motor wird dieser nicht benötigt.Wenn Ihr wollt können wir euch den Reifen auch gleich montieren. wir empfehlen 140/60-13 Heidenau K61.

Felge zum Hammer Preis !!! Nur 149,- € mit Reifen Montiert !!! Nur 199,- €

Binnekort dus een Adaptor/Naaf leverbaar voor Peug en Pia Blokke?

Iemand meer informatie? (eventueel adresse waar ze al leverbaar zijn?)
 
Klopt, ik las het ook een maandje terug ofzo... je moet ze mailen denk ik :?

Anders fix ik er zelf een voor pia :)

Er staat dat ze voor nieuw model SR niet nodig zijn, zo'n adapter kan je misschien ook los kopen ofzo, dan past het ook?
 
Ap. said:
Klopt, ik las het ook een maandje terug ofzo... je moet ze mailen denk ik :?

Ja, ik had het ook al eerder gehoord maar dacht eigenlijk dat het onzin was, totdat ik op onderzoek uitging (doordat me leverancier zei, dat hij ze waarschijnlijk binnekort kan bestelle)

En maile.. ja.. Me Duits is echt belabberd :X
 
ik heb geen last van met die brede velg en oversized stage 6 schijf alleen ik vond het super klotuh rijden dus hijs is er gelukig weer af hij is trouwens half gepolijst
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top