$aint
holy scootertuning
Folkert@MinaRally said:Voor sprintdoeleinden, mja als je er een echt platte ban op gooit (autoband) heb je beetje dragster idee, dus veel grip.
De grip is niet afhankelijk van de grootte van het contactoppervlak...
Folkert@MinaRally said:Voor sprintdoeleinden, mja als je er een echt platte ban op gooit (autoband) heb je beetje dragster idee, dus veel grip.
Je bedoelt dus gewoon een oversized schijf achter?Rolf@Jaguar said:Ziet er opzich best grappig uit.. Maaaaaar kan je nou bij deze velg ook bijv achter een stage 6 schijf oid monteren..? dat kan ik naml niet helemaal uit de foto's halen..
Zou ik niet doen, gewoon naar achter buigen. Stel dat je ooit weer een standaart underseat erop zet. Kan je weer je spatbord gebruikenBunny said:Ik zit nog steeds met het probleem of je bij die EVO II die stukjes moet wegslijpen van je spatbord..
$aint said:De grip is niet afhankelijk van de grootte van het contactoppervlak...
Folkert@MinaRally said:uh....?
Waarom hebben al die Top Fuel en andere drag auto's dan van die mega brede achterbanden? Als dat geen invloed heeft op de grip, dan hadden ze ook fietswieltje kunnen monteren, heb je nog minder roterende massa ook.
En F1. Zelfde.
Natuurlijk ook compound enzo hebben invloed, maar ook de breedte.
Althans, waarom is dat volgens jou niet het geval dan? bedoel, je hebt meer contact met de weg, dus meer grip.
Brede wielen kunnen ook beter iets tot stilstand brengen, aangezien er meer wrijving met het wegdek is.
Maar wil wel eens weten dan, als dat niet zo is.
$aint said:De grip is niet afhankelijk van de grootte van het contactoppervlak...
APEXi said:hebbe ze je t bij mechanica toch verkeerd uitgelegt, in principe heb je gelijk als je zegt dat grip onafhankelijk is van de grootte van het contactoppervlak, echter voor extreem flexibele materialen (zoals rubber dus) gelden totaal andere regels als dan bv ijzer op ijzer, waar dit wel weer opgaat.
Enrico@Sprinter said:Ja natuurlijk merk je dat.. Ga er maar vanuit dat je wegligging en bochtengedrag er op achteruit gaat..
Folkert@MinaRally said:APEXI: zover ik ook weet heeft de breedte idd alles met grip te maken.
Hans F. said:niet, omdat de druk/cm^2 evenredig lager wordt met het toegenomen opp. van de band.
De grip blijft dus precies gelijk
Einteilige Tiefbettfelge genauso breit wie die Evo I Felge, für alle Liegende Minarelli Motoren, Piaggio, Aprilia und Peugeot. Lieferbar ab Ende Februar.Vorbestellungen sind zu empfehlen.
Wichtiger Hinweis: Bei Peugeot, Gilera und NRG wird ein Adapter benötigt, dieser ist auf Anfrage bei uns für 49,-€ erhältlich. Bei den neuen Aprilia Modellen mit Piaggio Motor wird dieser nicht benötigt.Wenn Ihr wollt können wir euch den Reifen auch gleich montieren. wir empfehlen 140/60-13 Heidenau K61.
Felge zum Hammer Preis !!! Nur 149,- € mit Reifen Montiert !!! Nur 199,- €
Ap. said:Klopt, ik las het ook een maandje terug ofzo... je moet ze mailen denk ik :?