Nieuw! Brede aerox velgen van kiesler (nee niet die oude)

Status
Not open for further replies.
Leuke velg opzich, maar:

Check die foto. Je ziet nog net 140 staan op die band. Er zit dus op die aanzienlijk bredere velg een 140 band. Die 140 moet over een breder gebied worden uitgestreken, met als gevolg (en dat is ook goed op de foto te zien:) die band is bijna PLAT.

Leuk die brede velg ja, maar je wegligging (vooral je stuurgedrag) gaat er hard van achteruit.

Wil je een mooie perfect ronde band hebben, dan zal er breder dan 140 op moeten komen. de wangen moeten ook niet te ver schuin naar buiten staan, want ook dit maakt de band (het loopvlak) platter.

En zoals al aangegeven, krijg je bij 150/160 ook hogere wangen, waardoor je achterkant opgehoogt wordt, wat óók weer je geometrie (stuurgedrag wordt sneller en meer instabiel in rechte lijn) verandert.

Je moet dus wat over hebben, om met iets diepere velgranden te gaan rijden.
 
chezzmo said:
Dat vind ik erg knap van je :)

Aangezien 13" tot max 140 breed word gemaakt :|

wat is dat nou weer voor onzin man, het is 13" in de hoogte en zo te zien op het plaatje staat er 5 bij dus 5j en dat betekend 5" breed dus kan er een breedere band op! formule 1 rijdt trouwens met 325/.../13 dus praat je nu gewoon onzin.
 
Enrico@Sprinter said:
Alsof zo een velg voor de wegligging wordt gebruikt.. Zo een velg moet je hebben voor sprints en niks anders :p

Nee Enrico, ik bedoel, veel zulllen wel denken: Hey Vet! Wil ik ook, maar verder denken ze er echt niet bij na, in hoeverre het hun weggedrag van de scooter gaan beïnvloeden.

Voor sprintdoeleinden, mja als je er een echt platte ban op gooit (autoband) heb je beetje dragster idee, dus veel grip.

Alleen dan krijg je weer het 13" (zwaarder) tegen over 10" discussie. Naast minder gewicht, is ook de massatraagheid van die 10" kleiner.
 
mhr_rox said:
wat is dat nou weer voor onzin man, het is 13" in de hoogte en zo te zien op het plaatje staat er 5 bij dus 5j en dat betekend 5" breed dus kan er een breedere band op! formule 1 rijdt trouwens met 325/.../13 dus praat je nu gewoon onzin.

Ja, maar formule 1 velgen zijn minsten 10j breed hè.

Op een dikke sportmotor zit op 99% een 180 of 190 band. En die velgen zijn zijn zo 6" breed.

Dus kan wel een bredere band om, maar ook geen mega brede band.
 
tip als je een draaibank hebt!!
pak een velg van een oude minicooper en draai er een naafje voor spaart je 450 euro uit en je hebt hetzelfde resultaat :D
 
Sodeju dat velgbed is wel aanzienlijk breder !

Persoonlijk vind ik het wel vet als zo'n band bol staan, heb het zelf ook op me auto velgen. Alleen daar tegenover staat idd een mindere wegligging. Op een scooter zou dat helemaal ruk zijn imo
 
jow ik heb ze gemaild

hello i saw on the internet that you sell a new type of rim that is based on a yamaha aerox rim

and i am very intrested in this rim but i need to know if there are any problems with the tyres

(wich ones are availible?) and doesn't the new rim touches the suspension

or my exhaust(bidalot c20)??

can you please send me further information about when i can order the rim and how i can order the rim

en dit was het antwoord wat ik kreeg


no there are no problems with the tires, you can take the originals (140/60-13) !! If there are problems with the air you can take a tube !! It doesn’t touch the suspension or the exhaust!! You can by them at middle of januar at scooter-attack or PePe parts !!
 
devince said:
jow ik heb ze gemaild

hello i saw on the internet that you sell a new type of rim that is based on a yamaha aerox rim

and i am very intrested in this rim but i need to know if there are any problems with the tyres

(wich ones are availible?) and doesn't the new rim touches the suspension

or my exhaust(bidalot c20)??

can you please send me further information about when i can order the rim and how i can order the rim

en dit was het antwoord wat ik kreeg


no there are no problems with the tires, you can take the originals (140/60-13) !! If there are problems with the air you can take a tube !! It doesn’t touch the suspension or the exhaust!! You can by them at middle of januar at scooter-attack or PePe parts !!

Ja, kan ook wel 140/60-13 op, maar je loopvlak gaat dus platter worden! Dat zag je ook al op die (andere) Kiesler velgen.

En om een standaard 3.5" brede velg zit een C20 al 5mm van je band, geloof nooit dat het zonder aanpassing gaat passen, MAAR

Zo'n kleine moeite om je uitlaat wat naar buiten te draaien met een paar ringen/bussen.
 
JaguaRox said:
Sodeju dat velgbed is wel aanzienlijk breder !

Persoonlijk vind ik het wel vet als zo'n band bol staan, heb het zelf ook op me auto velgen. Alleen daar tegenover staat idd een mindere wegligging. Op een scooter zou dat helemaal ruk zijn imo

Jij hebt op je auto een bolle band, dat wil zeggen, dus zoals op een motor??

dan hebben we wel opgekeerde wereld hier zeg. Platte banden onder een scooter en ronde op een auto.
 
nog Kiesler Nieuws... Underseat Evo II voor aerox
20045underseatkieslerclean.jpg


al verkrijgbaar bij Josdijkman dus :)
 
volgend jaar evo 3? dan is het framenr shit weg?

beetje triest.. als ik van die shit zou maken had ik dat ook gelijk weggehaalt.. dat ze dat zelf niet snappen :X
 
En toch zit er bij de Evo II een soort van hobbeltje, iig een "randje" :X

Tja en die framenummer uitsparing kan er ook wel uit :p
 
Ziet er opzich best grappig uit.. Maaaaaar kan je nou bij deze velg ook bijv achter een stage 6 schijf oid monteren..? dat kan ik naml niet helemaal uit de foto's halen.. :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top