niet of slecht starten

Status
Not open for further replies.

monobiker

--=No45.be=--
zaterdag ga ik naar scooter-mania maar m'n scoot wil dus nu al niet rijden :| heeft ontsteking die goed is afgestelt , krijgt benzine, heeft compressie maar ding wil niet starten . Ik rijd met manston, ibea 24mm enz enz . en ik vind de oorzaak echt niet deze keer :?

kan het aan de keerringen liggen?

Advertisement - register to remove this

Hmz een kartcarb, bougie slaat vaak vet zeker??

Weet je ECHT zeker dat die benzine krijgt,???
Zit het vacuum gaatje goed in het spruitstukje??

1 Maak bougie goed schoon. (weet je zeker dat die vonkt?)

2 Haal uitlaat eraf, kijk of uitlaat niet volgelopen is met benzine (kwaal van kartcarbs)

3 Bij starten probeer eerst te starten, met een beetje vernevelde benzine in de carb te spuiten...(planten-spuit)

4 Bij nog niet starten, bedek de lucht inlaat van de carb voor 2/3 met je hand en probeer te starten, zo choke je hem als het ware...

Kijk wel heel vaak of je bougie niet vet slaat, meestal slaat die wel aan als je verse brandstof gewoon in de carb giet...(klein beetje natuurlijk)

Bij nog niet starten, waarschijnlijk vliesje in de KARTCARB defect..dus revisie van de carb.....

Alfonso

Carb komt van bij vincent(die moet je wel kennen) , hij heeft hpi afgestelt . Die carb kwam vanop een sonic met nogal wat pk's en heeft dus gewerkt. Eergisteren starte hij bijna , maar was uitlaat vol met benzine gelopen.En mijn bougie slaagt zoals je zegt héél veel vet:| . Straks nog eens proberen :)

Neen strips steek ik niet in m'n uitlaat . Mss kan zij eerst haar facturen betalen ? en back ontopic . @ alfonso1 uitlaat idd verstropt met benzine en carter zat ook goed vol . alles eruit halen en met goede hoop opnieuw beginnen :)

Laat ik me er ook maar niet mee bemoeien :).

Maar om weer op dit onderwerp terug te komen, waarom loopt je uitlaat vol bij een kartcarb? Omdat membraan niet goed afsluit oid?

Originally posted by Speedyrules
lol :#

wss kan vincent dat probleem wel voor je oplossen eh ..

Ga jij maar wat met je dubbele carburatie spelen :|

@Mono, k'denk da je alfonso's raad moet opvolgen :D

ik heb dat gezeik dus ook maar dan met std cilinder (nogal verschilletje). hij wil gewoon neit lopen totdat ik er een adnere bougie in doen. dan wil ie heeel moeizaam starten.

Originally posted by silver & black
scootermania beveren zal het wel oplossen zoals alle andere dingen en afstelgedoe aan je scoot

ik doe daar alles daar zelf aan mijn scooter jongeman ... jij herkent nog niets eens een vastloper|(

Originally posted by silver & black
scootermania beveren zal het wel oplossen zoals alle andere dingen en afstelgedoe aan je scoot

Al dat gemoei terwijle je nog nooit een cartcarb hebt vasgehad.

Niet reageren als je niet kunt helpen.

irri kloteklubjes in belgie ook, net van die kleine kinders... enne, mono, liever doe jij eens ff normaal tegen een ander persoon van dit forumpje anders zou ik je scoot maar vrezen....

ps, dit is niet dreigend bedoelt, alleen maar ff iemand op iets wijzen wattie 'vergeten' is... ;)

Status
Not open for further replies.
Back