New fly welke rollen

Milantak

New Member
Hallo, ik heb een piaggio new fly 4t, 2valve uit 2017 en ik heb een malossi multivar erin zitten en 7.5 gram rolletjes en sproeier 80. Rijdt heerlijk, trekt goed op en in een lijn naar 75 op de Teller. Maar ik wil dat ie nog beter en sneller is zou ik er 8 of 8.4 gram rolletjes in doen of is dat te zwaar voor deze set up?
 
Advertisement - register to remove this

Als je er zwaardere rolletjes erin doet ga je alleen maar meer toeren verliezen..(50cc 4takt heeft niet echt veel kracht) Het is nou niet zo dat die 50cc blok nou zoveel power heeft.

Als je sneller en beter wilt is denk ik een 4valve motorblok een betere optie.

Enigste om meer uit je 2 valve blokje te halen is een grotere cilinder onder te doen, dan zal die op dezelfde lagere toeren hogere koppel hebben.

(heb zelf overigens ook een piaggio new fly 4t 2valve uit 2017.

Als ik het eerder geweten had, had ik wellicht beter voor een 4 valve blok kunnen gaan.

Dat ze er een 2valve blok eronder hebben gezet is alleen maar uit kosten besparing gedaan.

Maar technisch gezien is het wel een fijn blokje om aan te sleutelen.. (vertanding is makkelijk te vervangen, en de stuur ketting is ook makkelijk te verwisselen zonder de krukas eruit te hoeven halen.. (dus ze hebben over bepaalde punten wel goed over nagedacht.)
 
Last edited:
Back
Top