This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

neos doet niks meer

mr-sjb

Well-Known Member
hallo,

sinds paar dagen doet mijn scooter het niet meer (yamaha neos 2006). tijdens het rijden viel hij uit en wilde niet meer aan. wanneer ik um probeer aan te kicken krijg ik geen vonk, maar ook me lichten gaan op dat moment niet oplichten.

weet iemand wat er een probleem kan zijn?

groetjes

heb je de bougiestop met de bougie erin netjes tegen het frame gehouden?
schuur anders is een heel klein stukje van je frame op.
je lichten gaan nooit branden als je kicked of elektrisch start.

ik heb um tegen het frame aangehouden, en ik heb het met 4 bougies gedaan om zeker te zijn

waarom gingen bij mij dan de lichten altijd oplichten als ik stond te kicken??:S

doet die dat dan en nu niet meer? heb er hier nooit echt op gelet maar heb nog nooit een scooter zien starten waar de lichten tijdens het kicken van gingen branden. :s het kan mss wel zijn hoor
krijg je helemaal geen vonk?? heb je al geprobeerd wat ik eerst zei met wat schuurpapier?

jaah had ik eerst wel

ik heb het met schuur papier nog niet geprobeerd, dat ga ik nu proberen resultaat post ik zoo

nou, ik start nog wel eens in het donker, en als je dan bij een muur staat zie je het

maar met opgeschuurt frame ook geen resultaat met vonk..

tja proberen met een andere bougie viel die gewoon uit alsof je het contact omdraaide? geen knal ofzo toen die uitviel?

hij viel gewoon rustig uit, net alsof je het contactslot uitzette terwijl je rijd.

en andere bougies werken niet, heb er 4 en allemaal vonken ze niet. morgen haal ik een nieuwe bougie voor de zekerheid

als je morgen toch een keer naar de scooterboer moet neem dan ineens een nieuwe bougiedop mee. je kan natuurlijk ook je oude bougiedop doormeten maar ik weet de waardes niet echt die zoon stop als hij goed werkt moet aangeven.

mijn bougiedop is nog goed, heb er een maandje geleden een nieuwe opgezet...

en mijn normale scooterboer is dicht wegens vakantie dus t word even snel langs fietsenmakertje