Koplamp neos 2t kapot

Choempie

Well-Known Member
Sinds vandaag doet mijn koplamp het niet meer op mijn yamaha neos 2t

toen ik de kap eraf haalde zag ik dat het stekkertje van de spanningsregelaar was losgeraakt, zou het kunnen komen dat daardoor iets kapot is gegaan?

ik heb nu 5 lampjes geprobeerd maar ze doen het allemaal niet.

ook zag ik dat er een bruin kabeltje niet vast zat aan de lamp unit, kijk foto

ook kan ik nergens het goede kleurschema vinden van de kabels, maar volgens mij zit er een andere unit in. Dus dit is waarschijnlijk anders, ik zou ook echt niet weten hoe dit zou moeten doormeten.

Iemand tips?

7D7D23B0-0D3B-46A8-B5F7-BC9CA6FCAA73.jpeg
643799D2-191D-46B0-9CC6-19C349F9DB32.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

toen ik de kap eraf haalde zag ik dat het stekkertje van de spanningsregelaar was losgeraakt, zou het kunnen komen dat daardoor iets kapot is gegaan?
Ja.
De spanningsregelaar regelt niet alleen de 12Volt spanning voor de boordspanning maar houdt ook de wisselspanning die gebruikt wordt voor oa je choke en je verlichting in toom.
Ligt deze stekker los, vliegt je wisselspanning alle kanten op en bij volgas is deze spanning veel te hoog.

Ziet er inderdaad naar uit dat die fitting niet de originele is, eerlijk gezegd het is een zooitje.

De zwarte draad is massa. (=min-pool accu)
De gele draad is grootlicht.
De groene draad is dimlicht.

Op de fitting zelf zitten heel andere kleuren, lijkt me niet echt origineel!


By the way, die groene draad ligt zelfs een stukje blank perfect als je een kortsluiting wilt!

Verder zie ik een ty-rap, wat houdt die bij elkaar?

Koop gewoon een nieuwe fitting en sluit alles eens fatsoenlijk aan want dit vraagt om problemen.

Heb je al eens gemeten of je spanning hebt op de gele en groene draad bij draaiende motor?

Maakt die fitting wel juist contact met het lampje?

Brandt het blauwe lampje in je dashboard als je grootlicht op zet?
 
Back
Top