Neo's 2014 komt niet van plek, hoge toeren.

Vitall

New Member
Leden,

Ik heb gezocht op het forum maar ik denk dat ik niet de juiste termen gebruik.

Wie weet het antwoord? Ik ben te einde raad.

Ik heb een yamaha neos 4t 2014 injectie gekocht, van een oudere man. Geel kenteken. Reed 42. Ik wilde hem opvoeren naar 50/55 zodat ik geen ergernis op de autoweg ben. Ik dacht dat om te beginnen bij een grote beurt een goed plan was. Nadat ik dit gedaan heb, reed hij nog maar 30, en hoog in toeren. Voelde wel alsof hij meer kracht had bij wegrijden.

Ik besloot vervolgens de variateur te vervangen met een malossi multivar variateur. Hierna reed hij nog maar 15...

Ik begon te twijfelen aan de koppeling en besloot deze te testen zonder koppelinghuis. (Beetje dom). Schoentjes kwamen netjes naar buiten, en 3 paarse trekveren vlogen om m'n oren. Geen probleem, deze vervangen met witte, op advies van de scooterzaak. Ook slipte de V-snaar ineens. Ik heb de drukveer vervangen (ook paars) met een witte die bij de malossi variateur zat geleverd. Het slippen is volgens mij over, echter komt hij nu bijna niet van zijn plek, wederom in hoge toeren. De bijgeleverde rolletjes zijn 8,5gr. Deze verwisseld met de 5gr. Van de onderhoudsset, maar dan komt hij al helemaal niet van zijn plek.

Ik zelf denk dat de drukveer wellicht te strak is, waardoor de poelies achter niet uit elkaar kunnen, en de vario hierdoor niet kan samenknijpen.

Wie oh wie heeft het antwoord. Wat doe ik verkeerd, en wat kan ik nog doen. En om alvast optie Z voor te bereiden: wie is eventueel bereid er naar te kijken, omgeving midden-Limburg.


Ik hoef echt geen racemonster. Gewoon een nette scooter die 50 gaat is me prima... ik moet er elke dag 70km mee naar werk en terug rijden. Dit deed ik met veel plezier en wil dat blijven doen...

Ik heb een video maar kan deze blijkbaar niet uploaden.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top