Nederlandse Vlag Verboden Op Scholen part 3

Status
Not open for further replies.
Denk dat dat op een geheel andere manier gebruikt wordt.. Geloof dat het zelfs verplicht is.. Ik kan er nog steeds niet over uit WAAROM je op school nou persé zo'n vlag bij je moet hebben?! Ik heb meestal mijn handen vol aan mijn schooltas :rolleyes:
 
Als het vlaggetje nergens anders voor stond dan alleen maar trots op je vaderland zijn dan was er niet zon ophef over..
Dat kan je op 100 andere manieren ook laten blijken en dat hoeft niet persé dmv een vlaggetje op je tas/jas

Overigens is de plaats waarop de vlaggetjes op de jas zijn bevestigd ook vaak toevallig op de plaats waar bijv Hitler zn hakenkruis had. Heel toevallig dragen de mensen die het stereotype beeld van Nazi's hebben gevormd in Nederland zon vlaggetje op die desbetreffende plaats. 1+1=2 is bij mij hoor en blijkbaar ook bij de scholen.

Totaal geen problemen mee.
 
Vorige topic reacties waren echt helemaal absurd..
Zulke:

JAH KANKER BUITENLANDERS LAAT HUN MAAR LEKKER OPROTTEN NAAR HUN EIGENLAND HUN DRAGEN TOCH OOK MOROKAANSE VLAGGGEN!!

Direct een ban geven is de oplossing idd.


My 2 cents:
Vind het eerlijk gezegt nergens op slaan, kan het wel enigzinds begrijpen als je er ook nog eens als een rechts extremist gedraagt.. maar die kerel op het nieuws leek mij een doodnormale jongen. Zou gewoon moeten kunnen als je er verder geen bedoelingen bij hebt.
 
Andatura said:
Denk dat dat op een geheel andere manier gebruikt wordt.. Geloof dat het zelfs verplicht is.. Ik kan er nog steeds niet over uit WAAROM je op school nou persé zo'n vlag bij je moet hebben?! Ik heb meestal mijn handen vol aan mijn schooltas :rolleyes:

daarom hebben ze m ook vast genaaid...8P
 
Xearo said:
sorry dat ik generaliseer, maar mensen met NL vlaggetjes, kistjes, veels te strakke blauwe spijkerbroeken, lonsdale kleding, en vaak een kaal hoofd zijn vele malen vaker racist dan mensen die zich normaal kleden.

Je noemt nu een hele opsomming op.
Ik ken genoeg mensen die Lonsdale dragen omdat dat een soort van vervanger van Australian en Cavello wat verminderd in aanbod is.
Witte veters in de kisten vind ik ook wel zinloos.
Maar kisten moeten ze zelf weten.
Het zijn gewoon fijne schoenen om op te lopen voor sommigen en zijn lekker slijtvast.
Ik heb 2jaar geleden mijn kop ook kaal geschoren. Niet omdat ik racist ben, maar wou het gewoon een keer anders. Dat wil allemaal nog niet zeggen dat ik racist ben.

Racisten vind ik mensen die Pitt bull kleding dragen en echt niet met 'niet-nederlanders' temaken willen hebben.
Bij mij nu op school lopen ook wel getinte jongeren rond met een hollands vlaggetje op de jas. Ik accepteer het gewoon.
Want iedereen heeft altijd wel ergens wat op aan te merken.
Alleen wat al gezegd werd, je word snel als racist benoemd als je een andere opvaating hebt als een ander.
En iedereen heeft wel een beetje het racistische gevoel inzich lijkt mij.
 
En ze kunnen zo onschuldig zijn als ze erop worden aangesproken.. Toevallig hebben die hooligans wel bij elke vechtpartij met bijvoorbeeld buitenlanders zo'n Nederlandse vlag bij zich... :rolleyes:
 
Wie van de mensen met die vlag op hun schooltas kent alle coupletten van net Wilhelmus uit zijn hoofd? Als je zo vaderlandslievend bent moet je wel concequent zijn!
 
het is niet waarom je een vlag MOET hebben het is waarom niet? ik heb mijn vlaggetje al een jaar of 3 erop zitten en dus ver voor theo. gewoon met de enige reden omdat ik het een mooie vlag vind. aangezien dit een vrij land is mag ik dat vlaggetje tonen en als dit volgens de wet als discriminerend word beschouwd geven ze me maar een boete (die ik tog niet betaal maar goed) nog een zeer goed voorbeeld dat mensen niet begrijpen wat racisme nou eenmaal inhoud: in mijn klas vorig jaar: leraar (turks en moslim aardige vent ok) hij zegt iedereen muts af en pet af. ik zeg waarom dan geen hoofddoek af, die mag opblijven. ja dat is voor de godsdienst he, dan mag het! dus ik zeg ja ik geloof in de kerstman, dan is mijn geloof dus hou ik m'n muts op. nee af! kijk; nou kan ik me gediscrimineerd en bedrijgt voelen omdat een hoofddoek wel mag een mijn geloof in de kerstman (waar je dus een muts MOET dragen) niet word getolereerd maar waar ben je dan mee bezig, wat een gelul denk je allemaal? maar draai het nou eens om en je hebt weer dat vlaggetje verhaal ;) gewoon gelul om nix!
 
Andatura said:
En ze kunnen zo onschuldig zijn als ze erop worden aangesproken.. Toevallig hebben die hooligans wel bij elke vechtpartij met bijvoorbeeld buitenlanders zo'n Nederlandse vlag bij zich... :rolleyes:

ja die zitten er inderdaad ook bij.. maar jij zit nu alle nederlanders over 1 kam te scheren.. en als je dat een keer met allochtonen doet ben je racist...

en als een marokkaan met een marokkaanse vlag rondloopt en je wil het verbieden kan het niet omdat het racisme is... nu het een nederlander is staan die marokkanen te janken (bij wijze van) en zo weten ze alles naar hun zin te zetten..
 
Lonsdale werdt populair door het gebruik van zowel gekleurde als blanke boxers..
Jammer genoeg heeft het nu een slecht imago gekregen door die mensen.
Ik zelf kies geen kanten, ben zelf nederlander maar mensen zien mij toch aan als allochtoon. Hierdoor kan ik vaak toch geen vrienden maken met "dat soort" mensen om dat zo maar te noemen. Zijn bij verre niet allemaal rasist.. net als bij alle trend en kleding doet de helft het omdat het stoer is en omdat veel andere het dragen.

Vind alleen dat ze wel een betere keus van kleding mogen kiezen.. sommige zien er echt niet uit..
 
Hij blijft open zo lang men zich normaal gedraagd, dat was wat dus niet goed ging in de vorige 2 topics.

Discussie hierover mag, alleen het is blijkbaar moeilijk voor sommige mensen om zich normaal uit te drukken.
 
Weet niet of ik het een feit kan noemen, maar veel allochtonen kleden zich toch netjes. Is dan mijn mening (en van veel andere) dat je met een kaal geschoren hoofd, boten van 5kilo per stuk en een te strakke spijkerbroek gewoon als het ware uitkaatst in de maatschappij.
Probeer hier niets op te wekken, hoop ook niet dat ik hiermee mensen boos maak.
Is alleen mijn ervaring.
 
Andature, hier in Assen hebben bijna alle Molukkers de Molukse vlag op hun tas/jas of pet. En dat mag wel volgens jou? x|

Dan zou dat ook verboden moeten worden, iedereen is toch gelijk.
 
Mini-g said:
Weet niet of ik het een feit kan noemen, maar veel allochtonen kleden zich toch netjes. Is dan mijn mening (en van veel andere) dat je met een kaal geschoren hoofd, boten van 5kilo per stuk en een te strakke spijkerbroek gewoon als het ware uitkaatst in de maatschappij.
Probeer hier niets op te wekken, hoop ook niet dat ik hiermee mensen boos maak.
Is alleen mijn ervaring.

gaat om het principe dat je niks mag zeggen over allochtonen...

en neem nou bijvoorbeeld de hoofddoekjes... is ook "kenmerkende kleding voor een bepaalde groep" als je daar iets over zegt word het gezien als racisme...

(en ff dat je t weet.. ik loop zelf ook niet in lonsdale of iets van die aard dus t is niet omdat ik me aangevallen voel)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top