Nederlandse Vlag Verboden Op Scholen part 3

Status
Not open for further replies.
Beste mensen,

er wordt een heel erg belangrijk topic geopend en tot 2 maal toe gesloten. Hier kan ik mij echt niet bij neerleggen. Het is een heel fundamentele zaak dat de Nationale driekleur niet meer in het openbaar gevoerd mag worden. Voor jullie is dit incident misschien de eerste, maar ik kan je een artikel laten zien dat ik al een jaartje op mijn pc heb staan over een soortgelijk incident (vlag/school)

Dat een discussie zuiver en taalkundig correct moet zijn is mij duidelijk. Maar dan kun je die personen die zich niet aan de regels houden toch een ban geven? Ik bedoel; die personen zijn wie ze zijn. Racist. Punt uit. Maar je stopt deze mensen niet met racistisch denken door een topic te sluiten toch? Je onthoud mensen met serieuze berichten wel de mogelijkheid hierover te discussieren en dat is in het licht van de vrijheid van meningsuiting toch geen goede zaak lijkt me.

We moeten naar mijn mening juist blijven schoppen ( excuse le mot) tegen waanzinnig domme beslissingen van schoolbesturen, politici en andere wetsdinaars. Er zijn al veel te veel fouten gemaakt in de wereld die tot onomkeerbare situaties hebben geleid. Het doodzwijgen van groepen mensen heeft mijns inziens nog nooit tot oplossingen geleid. Correct me if i am wrong....

En mods, ik begrijp dat jullie een moeilijke taak hebben en goed nadenken voordat je een topic sluit, maar please heroverweeg je beslissing en bekijk of het ook anders kan.
 
Advertisement - register to remove this

oranje mag nog wel hoop ik. en ze kunnen de nederlands vlag tog eigenlijk niet verbieden.

dit vind ik een heel doelloze aktie. het ligt ook aan het doel van de drager, zoekt hij hier ruzie mee of is hij gewoon trots op zijn land?
 
Mag dat niet meer?:X Kheb hier nog een oude jas hangen met Holland vlag op de rechter mouw als cover voor een dikke scheur :D
 
roderunner19 said:
hmzzz hoe gaat dat nu met koninginnedag:X


hahaha uhhh tja... allemaal met een vlag lopen die wel word getolereerd? welke vlag dat mag zijn mag joost weten maar iig is het weer eens een hoop lawaai voor niks en dus een groot bs verhaal als het gaat om een NL vlaggetje op je schooltas :L (wat ik zelf trouwens ook heb) en tja... als je dat nog niet eens mag doen, wat word er dan nog wel getolereerd?
 
ik vind dit wel een beetje loos het is wel een flag van ons land
zeker omdat allochtonen hier zichmee bedreigd voelen moeten wij ons aanpasse:X

waar gaat het heen met ons land:(
 
Alsk daar ook maar 1 x voor word aangesproken op school word ik echt pissig :X Want het gaat TOTAAL nergens over , het is gvd je vlag van je land , als je daar mee loopt zonder ruzie te zoeken of racitische uitingen te maken , wat is dan het probleem?

En die allochtonen dan met hun kut vlaggetjes allemaal?:X
 
Xearo said:
vertel mij eens waarom jij dan zo`n vlaggetje op je tas hebt

omdat ik het een mooie vlag vind, de mooiste vlag in mijn ogen. en als ik iemand met een turkse of marok vlag zie rond lopen ben ik tog ook niet meteen bedrijgt. kortom bs!
 
Is ook gewoon schandalig dat je niet eens je eigen driekleur mag dragen. Maar sommige scholen of gemeenschappen oid denken dat het zin heeft discriminatie aan te pakken door kleding ed van jongeren te verbieden. Ik word er nu wel erg moe van... Altijd dat eeuwige gezeik van gelijkheid en apartheid! 8P Kijk nou ns Amerika, daar word je abnormaal gevonden als je nooit met USA-Tshirts rond loopt! Grootste groep nationalisten bij ekaar.. in een land dat ze nota bene gewoon "gejat" hebben... Zolang iemand niet met HakenKruizen gaat rondlopen mogen ze van mij dragen wat ze willen. Vind dat linkse gezeur belachelijk
 
Ik denk dat de allochtonen het zo naar hun zin proberen te zetten, dat we binnenkort in ons eigenland alleen nog maar met marrokaanse (or whatever) vlaggen mogen lopen...(en ja ik weet dat t overdreven is... maar overdrijven maakt de zaak duidelijk :D) En de politici en de hele zooi trappen er ook met beide benen tegelijk in.. omdat ze anders bang zijn dat ze racistisch over komen en dan bedreigd gaan worden. Ze kunnen tegenwoordig alles krijgen zoals ze t willen.. en als dat dan toch niet gebeurd moet er maar ff iemand omgelegd worden.. damn.. waar gaat het naartoe met nederland :S
 
mja waarom werd het topic al 2 keer gesloten, ???? omdat julie je nog niet eens kunnen gedragen gelijk volwassenen en onmiddelijk overgaan tot rasistische uitlatingen ....
 
laat dat ene drieletterige woord dat een synoniem voor het vrouwelijke geslachtsdeel is weg en je voerd een normale discussie.
 
S`am said:
mja waarom werd het topic al 2 keer gesloten, ???? omdat julie je nog niet eens kunnen gedragen gelijk volwassenen en onmiddelijk overgaan tot rasistische uitlatingen ....

Waar zie jij racistische uitlatingen ?
 
S`am said:
mja waarom werd het topic al 2 keer gesloten, ???? omdat julie je nog niet eens kunnen gedragen gelijk volwassenen en onmiddelijk overgaan tot rasistische uitlatingen ....


dat is t probleem ook.. iedereen ziet al het commentaar gelijk als racisme.. hierdoor vergaat de hele vrijheid van meningsuiting
 
en als iemand een vlaggetje ergens heeft, hoezo kan diegene dan niet gewoon in z'n waarde gelaten worden? nee, wij wonen hier al van oorsprong en andere zijn hier later gekomen (slaat ook nergens op) en dan komt dat bedrijgt over ==> zo heeft een agent het eens uitgelegt aan mij, met de vraag: waarom geen NL vlag?
joh, als ik me van al dat soort dingen al gediscrimineerd zou voelen, dan waren er een hoop mensen al racist en rassenhaters. wat er dus tegenwoordig heel fout is: iedereen denkt al gelijk aan racisme tegenwoordig je mag niks meer zeggen of het is al racist dit, racist dat maar mensen moeten eens goed gaan nadenken voordat ze roepen dat je een racist bent en niet zomaar ff roepen ja die is racist en die ook omdat ze bijvoorbeeld "poep chinees" zeiden! oooooooooooooh wat erg! DAAR ligt de oorzaak, bij de mensen die dit zo snel al roepen en niet bij de mensen die eens wat anders denken dan de rest!
 
mhr_rox said:
en als iemand een vlaggetje ergens heeft, hoezo kan diegene dan niet gewoon in z'n waarde gelaten worden? nee, wij wonen hier al van oorsprong en andere zijn hier later gekomen (slaat ook nergens op) en dan komt dat bedrijgt over ==> zo heeft een agent het eens uitgelegt aan mij, met de vraag: waarom geen NL vlag?
joh, als ik me van al dat soort dingen al gediscrimineerd zou voelen, dan waren er een hoop mensen al racist en rassenhaters. wat er dus tegenwoordig heel fout is: iedereen denkt al gelijk aan racisme tegenwoordig je mag niks meer zeggen of het is al racist dit, racist dat maar mensen moeten eens goed gaan nadenken voordat ze roepen dat je een racist bent en niet zomaar ff roepen ja die is racist en die ook omdat ze bijvoorbeeld "poep chinees" zeiden! oooooooooooooh wat erg! DAAR ligt de oorzaak, bij de mensen die dit zo snel al roepen en niet bij de mensen die eens wat anders denken dan de rest!

:W je trekt de woorden uit mn bek :)
 
En wat ook weer een hoog niveau Nederlands taalgebruik.. Je kunt wel duidelijk zien welke groepen zich het meest drukmaken over het wel of niet bij je hebben van een Nederlandse vlag.
Nu wordt hier door Xearo gevraagd: Waarom heb je dan zo'n vlaggetje op je tas?
Vind je het dan niet een beetje sneu van jezelf als je dan een of ander loos antwoord geeft wat nergens op slaat? Liefde voor je vaderland? Leer eerst maar eens fatsoenlijk Nederlands schrijven dan.. Ik zie, zoals velen met mij, dat vlaggen gedoe inderdaad als een soort van aanzet tot racisme! Wees eens eerlijk, waarom zijn die vlaggetjes zo belangrijk? Ik zal het anders stellen, waarom dragen velen van jullie zwarte kistjes met witte veters? Allemaal dat soort loze dingen, en toch onschuldig zeggen dat het niets met buitenlanders te maken heeft? Ik wil hiermee niet zeggen dat ik begrijp dat buitenlanders zich bedreigd voelen, maar denk eens na en blaat niet zo..

Amen
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top