Naaldlager, welke gebruiken.

Boyd

Well-Known Member
Ok gisteren cillinder, carb en nog wat spullen gehaald. Het gaat om de volgende setup:

Hebo Alu 70 N
19mm DO
Yas R
Doppler krukas
SKF C3 lagers
Hebo koppeling

Ik heb gehoord dat de naaldlager die bij die doppler as zit niet zo geweldig is. Maar omdat ik dacht dat er een bij mijn cillinder zou zitten heb ik er geen een gekocht. Nou keek ik gisteravond na men werk eens even men cillinderkitje na en zag ik dat er geen naaldlager bij zat. De enige naaldlagers die ik nu dus heb zijn mijn std naaldlager en de lager die bij de doppler as zat. Ik heb ze allebij al even om de pistonpen gedaan en die doppler lager zat iets strakker dan men std lager.

Wat kan ik het beste doen:

Doppler lager gebruiken
Std lager gebruiken
Wachten met monteren (wat ik eigenlijk zondag van plan was) en Polini/Malossi/Hebo lager halen

Ik snap ook wel dat een andere lager het allerbeste is maar ik wil het wel asap monteren dus....

ThanX

Boyd
 
Advertisement - register to remove this

Je kan wel std naaldlager monteren, maar je hebt altijd kans dat het kapot gaat, zoals bij mij... Hierdoor was m'n hebo alu 70 lichtjes vastgelopen (na kleine reparatie deed ie het weer), al die pennetjes zeg maar waren er gewoon allemaal uitgespat...

Ik wil het ook wel weten, welke naaldlager is nou goed en betrouwbaar?
 
Keb zojuist mijn blok ook gesplitst om doppler asje in te doen en ik kan je wel vertellen dat het doppler naaldlagertje er NOOIT inkomt bij mij.. Ken namelijk al 3 mensen waarbij hij grofweg versplinterd is! Ik ga er nu polini in doen (dingen kosten 4 euro)..

Ik had trouwens iets raars, in mijn pistonpen was gewoon de afdruk van het originele naaldlager te voelen (ingesleten) zou dit slijtage van het lager zijn of zo??
 
Originally posted by DvD
neem gewoon polini of malossi,
maar je kan natuurlijk alles slopen :)

Vind dat malossi lager er idd mooi uitziet, veel steviger dan een standaard lager. Helaas is mijn digicam nog niet geariveerd, dus foto's kunnen helaas (nog) niet. Standaard naald lijkt er zo uit te kunnen vallen, bij malossi lager helemaal vastgeklemd als het ware, kan niet echt goed uitleggen.
 
mmm... boyd..

ten eerste SORRY dat vandaag me phone leeg was :( en dat im geen tijd had om te JPSen...

Verder zou ik als ik jou was even nadenken.. want je hebt je wel kapot gewerkt om dit alles te bekostigen want ik weet dat wij beide fockin hard moeten werken voor onze centen..

ALS je cilinder vastloopt is dit wel HEEL erg zonde omdat de prijs erg hoog is.. als t bij mij gebeurd dan valt t nog wel op te hosten aangezien ik AC heb.. maar ff 220 opnieuwe neertellen kan niet iedereen...

Ik zou zeker niet je standaard lager gebruiken aangezien die al heel veel KMtertjes mee gaat...

Ik sjet je morgen ;)
 
mijn doppler naaldlager is GEHEEEL naar de klote gelopen met mn team...alle "rolletjes" lagen los in de huls...en er zat een beetje veilsel rond de pistonpen....

gewoon een malossi/polini lagertje erin gooien...die van doppler zou ook ik niet gebruiken..
 
malossi :'( brrrrrrrrrrrrrrrrrr. dit seizoen 3 mhr's vastgelopen door een kapot naaldlager.. 1x naaldlager al kapot in de doos van de cilinder gevonden..

honda of kymco naaldlagers zijn goed geloof ik..
 
moet wel ff kijke of het allemaal eve groote is. K had een nuova as er in en mijn stnd paste er niet in.
Als die niet past dan kan jer er op wachten dat het in de soep draait
 
Originally posted by jorick
malossi :'( brrrrrrrrrrrrrrrrrr. dit seizoen 3 mhr's vastgelopen door een kapot naaldlager.. 1x naaldlager al kapot in de doos van de cilinder gevonden..

honda of kymco naaldlagers zijn goed geloof ik..
Nog minder keuze, polini naaldlagers ook goed?
 
Originally posted by jorick
malossi :'( brrrrrrrrrrrrrrrrrr. dit seizoen 3 mhr's vastgelopen door een kapot naaldlager.. 1x naaldlager al kapot in de doos van de cilinder gevonden..

honda of kymco naaldlagers zijn goed geloof ik..

ook andere geprobeert? en ook andere pistionpennen? en was de smering wel goed. Als het 2 keer hetzelfde probleem is lijkt mij het niet het naaldlager
 
ik waarschuw je gebruik die naaldlager van doppler niet.
gooi hem weg. door die kut lagertje is mijn evo vastgelopen en daarvoor een manston rep.

pak een evo naald lager heb er nooit meer last van gehad
 
Back
Top