Na het tanken problemen met scooter.

mastervanloon

van Owntjes
Oi jongens

Ik heb nu 2 keer een probleem gehad nadat ik mijn tank weer heb volgetankt.
Ik tank euro 95 en ik doe er halfords olie bij in.
Meestal tank ik 5 liter(deze paar keren ook), en dan gooi ik er 100 ml. olie bij, wat dus de juiste mengverhouding is van 1:50. Ik rij met een Yasuni R + Multivar.
Telkens als ik em volgooi, en ik start hem daarna, loopt ie eventjes goed, maar 100 m. verderop begint ie te stotteren, lijkt het alsof ie verzuipt, en valt uit. Ik krijg hem daarna erg moeilijk aan de praat, wat soms wel 20 min. duurt. Er komt dan ONTZETTEND veel witte rook uit en hij loopt dan erg slecht. NU dacht ik, ik gooi er teveel olie in. Maar dit klopt niet, want als hij eenmaal weer een beetje op gang is, houdt het ineens op, en verbrand hij gewoon netjes zonder witte rookwolken. Vanaf dan loopt hij gewoon weer helemaal prima, totdat ik weer ga tanken. Als ik hem dan eens niet aan de praat kreeg, deed ik ook mijn licht wel eens uit, waardoor hij wel beter startte, maar nog niet beter liep. Ook schud ik na het tanken de scooter altijd een beetje heen en weer, zodat de olie netjes in de benzine mengt.

Iemand hier een verklaring voor?

ltr!
 
Advertisement - register to remove this

ik heb ookeens zoiets leuks gehad wat bleek bij mij het probleem, die sjappies van het tankstation hadden een keer diesel in de verkeerde pomp gehad en daardoor kreeg ik dus na het tanken een witte pluim uit me uitlaat. Theoretisch klopt dit ook wel want:
je komt aanrijen met goeie benzine: die zit dus nog in je carb. Je tankt vervolgens, en zoals je weet is diesel zwaarden dan benzine (test maar een keer door diesel en benzine in een blikje of lege fles te doen). doordat de diesel zwaarder is zakt het meteen onderin je tank. na 100 meter begind je carb leeg te raken en loopt je carb vol met diesel... dus vandaar de witte pluim...
Klein weetje: als je scooter warm is kan hij daar (welliswaar slecht) op lopen, koelt je scooter af heb je een probleem......

Ik zeg niet dat dit hier het geval is geweest maar het kan een grote kans hebben.

ik zou bij een ander tankstation gaan tanken of een andere pomp proberen:D
Cya Baukzz
 
waarom hoor ik niemand hier met een vacuum idee? is je tankdop niet gaar? waardoor er dus geen gaatje meer in je tankdop zit?

dan trekt ie gewoon vacuum en krijgt je carburateur gaan benzine meer :) volgende keer als dit gebeurd, ff je tankdop losdraaien en kijken of ie dan weer makkelijker gaat starten
 
jullie snappen geen fuck van mengen merk ik nu al
voor de duidelijk heid 1: 50 is gewoon 1 liter olie op 50 liter benzine
dus geen 1 liter olie op 5 liter benzine dus 0,02 per liter dus is iid 100 ml op 5 liter dus ga niet tegen hem zeuren dat dat niet klopt
en vacuum kan het niet zijn want dan zou ie steeds slechter gaan lopen en niet meer starten als ie uit is

en beukz het is gelul dat je scoot op diesel kan lopen want die werking van diesel is heel anders en het heeft een veel hogere ontbrandings temperatuur die je egt niet uit een gewone bougie krijgt daar moet je een gloei bougie voor hebben en diesel werkt met lucht druk dus draai je je hele blok naar de grafkankur

wat je kan doen is het volgende
* je halfords olie weg flikkeren
* je bougie vervangen
* een benzine filter aan schaffen
* beetje kutten met je sproeier afstelling

suc6 ermee
 
m.b. ark l.c. said:
jullie snappen geen fuck van mengen merk ik nu al
voor de duidelijk heid 1: 50 is gewoon 1 liter olie op 50 liter benzine
dus geen 1 liter olie op 5 liter benzine dus 0,02 per liter dus is iid 100 ml op 5 liter dus ga niet tegen hem zeuren dat dat niet klopt
en vacuum kan het niet zijn want dan zou ie steeds slechter gaan lopen en niet meer starten als ie uit is

en beukz het is gelul dat je scoot op diesel kan lopen want die werking van diesel is heel anders en het heeft een veel hogere ontbrandings temperatuur die je egt niet uit een gewone bougie krijgt daar moet je een gloei bougie voor hebben en diesel werkt met lucht druk dus draai je je hele blok naar de grafkankur

wat je kan doen is het volgende
* je halfords olie weg flikkeren
* je bougie vervangen
* een benzine filter aan schaffen
* beetje kutten met je sproeier afstelling

suc6 ermee
Jij bent dus echt zon stumpert die net de 1e klas voertuigentechniek hebt gehaald ofnie?

een diesel heeft GEEN bougies, een diesedl heeft gloeistiften , die de diesel bij het starten op temperatuur brengt , als de motor op temperatuur is worden die stiften niet meer gebruikt...

en over dat vacuum, je tankdop hoeft maar een beetje poreus te zijn en hij zou een klein beetje lucht lekken , dus na een tijdje zal hij wel weer willen starten...
 
een diesel staat veel hoger op druk , zodoende zal een 2 takt nooit lopen op diesel..
mja , waar gaat dit nog over :rolleyes:

en zonder dop had ie al geprobeerd , dus vacuum in de tank is uitgesloten..

maargoed , TS heeft al aanzienlijke tijd niet meer gereageerd...
 
Back
Top