n00b afstel vraag

Gangsta_Ride

Well-Known Member
Ik heb dus pas een bidalot S2 gekocht,
Nu, als ik optrek gaat hij wat traag en schiet hij pas tegen 10/15 km/u vooruit, op zich niet zo erg.
maarja, is soms wel lastig.
Nu mijn vraag, hoe kan ik dit verhelpen? Strakkere trekveertjes? of Lichtere loodjes?
(zit nu me 4,5gr en trekveren weet ik niet juist, allesinds strakker als de originele)
Oja, en is het zo dat wanneer je je drukveer door een strakkere vervangt, je dan zwaardere loodjes moet nemen??

alvast bedankt

ps: is mina vert
 
Advertisement - register to remove this

ok
En ik weet dat het dus bij iedere scoot anders is, maar hoe groot zal ik ONGEVEER moeten gaan bij me sproeier?
En van bougie kleur checken weet ik, K wil gewoon weten waar ik ongeveer moet beginnen...
 
Nou sowiezo als je alleen een andere uitlaat hebt zou ik niet met powerfilter gaan rijden maar gewoon met je standaard filter gaan rijden werkt nog beter ook.
Verder andere sproeier nemen inderdaad en kijk ook eens naar je trekveertjes en drukveer.
 
ff Offtopic: Ik heb ook een grotere sproeier nodig, omdat mijn scooter soms inhoud als ik gewoon volgas geef. Lijkt dus net of ie vastloopt. Nu weet ik niet welke sproeier er std in SR2000 zit. Weet iemand dan hoeveel maten ik dan groter moet gaan????
 
Originally posted by Ossje
ff Offtopic: Ik heb ook een grotere sproeier nodig, omdat mijn scooter soms inhoud als ik gewoon volgas geef. Lijkt dus net of ie vastloopt. Nu weet ik niet welke sproeier er std in SR2000 zit. Weet iemand dan hoeveel maten ik dan groter moet gaan????

Ga maar eens rond de 80 zitten en kijk dan maar eens verder...
 
Originally posted by Gangsta_Ride
Oja, en is het zo dat wanneer je je drukveer door een strakkere vervangt, je dan zwaardere loodjes moet nemen??

ps: is mina vert

bij een strakkere drukveer moet je juist lichter op je rollen om em er beter doorheen te trekken
 
Originally posted by Yamaha Jog
Wat is je gehele set-up dan? Heb je bv ook een powerfilter, want anders moet je denk 'k met je sproeier rond de 86-92 gaan zitten...
Maarja, 't is bij iedere scoot anders he.
succes!

nee ik rij dus NIET met powerfilter
echt tof zo een geluid en niet vooruit gaan:rolleyes:
 
Originally posted by Gangsta_Ride
Ik heb dus pas een bidalot S2 gekocht,
Nu, als ik optrek gaat hij wat traag en schiet hij pas tegen 10/15 km/u vooruit, op zich niet zo erg.
maarja, is soms wel lastig.
Nu mijn vraag, hoe kan ik dit verhelpen? Strakkere trekveertjes? of Lichtere loodjes?
(zit nu me 4,5gr en trekveren weet ik niet juist, allesinds strakker als de originele)
Oja, en is het zo dat wanneer je je drukveer door een strakkere vervangt, je dan zwaardere loodjes moet nemen??

alvast bedankt

ps: is mina vert

Om te beginnen moet je je sproeier niet vervangen als je er een nieuwe uitlaat onder gooit. Er veranderd niets aan de hoeveelheid lucht die wordt aangezogen en dus moet er ook niets veranderen aan d ehoeveel heid benzine, mits je afstellign al klopt!
Check dus eerst NU even de kleur van je bougie voor je er meteen grotere sproeiers in gaat zitten draaien.

Je kan er iets strakkere trekveertjes indouwen. Hierdoor gaat je achterwiel pas bij een hoger toerental draaien, waardoor je meer vermogen hebt, en sneller wegtrekt. Je rolletjes en drukveer zou ik nog even met rust laten tot je dat hebt geprobeerd.
 
*schop*

Ik heb de tijd nog niet gehad om mijn afstelling de veranderen,
Ik ga het woensdag doen denk ik
als ik start heeft hij nogal tijd hetzelfde probleem, maarja ga ik woensdag proberen te verhelpen
Maarnu al ik zo ongeveer 500m rechtdoor heb gereden, en ik laat em terug wat zakken in toeren, trekt hij ongeloofelijk slecht terug op. Het is net of hij niet op toeren geraakt... na een stukje bergaf ofzo hoor je hem lekker toeren maken en trekt hij terug goed op. Maar zodra ik de gas wal los en hem weer in toeren laat zakken is het gedaan...
Ja lichtere loodjes zou ik zeggen, maar ik heb er dus niks aan veranderd en vroeger deed hij het niet??? ik snap er echt niks van...

alvast bedankt
 
Back
Top