[n00b]Wallaroo pijp demonteren

belg0belg

Well-Known Member
Hoi
Ik heb een Wallaroo en wil graag de prop uit de pijp halen. Moet ik dan sowieso de pijp er eerst afhalen of hoe doe ik dit?
Ik heb al eens geprobeerd de pijp eraf te halen maar welk 'kastje' moet ik nu open schroeven? Dat ene kastje waar het motorblok enzo in zit toch? En moet ik dan niet de keringen vervangen als ik dat openschroef, of kan ik het gewoon zo weer dichtschroeven?

Hoop noob vragen en jullie liggen nu vast helemaal dubbel van het lachen :D
 
Advertisement - register to remove this

Uitlaat eronder weg halen doe je door de flens (zit op de cilinder) los te maken die dmv. boutjes vast zit. Dan maak je de ophangin van de uitlaat los, dus dat zijn de boutjes waarmee hij aan het blok/frame o.i.d hangt. Dan kijk je in de flens en zit er een buisje in, die haal je er uit, zit vaak vast gelast dus een beetje klooien met een hamer en schroevendraaien (platte). Zorg dat het buisje niet verder in de uitlaat verdwijnd.
 
Goed je haalt eerst dat kapje weg wat over de cilinder zit. Daarvoor moet de rechtter zijkap er ook af en de kap de voor je luchtfilter zit en over je onsteking. (kapje met zo n soort roostertje erop.) dan kun je gelijk ook de kap voor over je cilinder eraf halen. en dan zie je uitlaat vast zitten aan zo n blok (je cilinder) deze zit vast met een boutje waarschijnlijk sleutel 10. loshalen al die bouten en uitlaat is gedemonteerd.
 
uuh ik ben een noob dus zou het echt niet weten. zou niet weten welke sproeier ik zou moeten kopen en hoe ik dat ding er op krijg. carb. afstellen? wat moet ik afstellen dan?
zijn er niet nog meer tricks om die walla van mij iets harder te laten lopen zonder allemaal dingen te gaan kopen? waar zitten de andere begrenzers? zit er wel een ring in de vario, en ja, hoe krijg ik die er dan uit?

noob
 
Trouwens, als ik de vario openschroef zie ik die loodjes erin liggen. Stel nou dat ik geen ander vario wil kopen maar gewoon mn origineel wil houden he, kan ik dan wel gewoon die gewichtjes er uit halen? Allemaal? Of bijv. 3 erin laten zoals in deze pic. En scheelt dat dan in snelheid?
vario5.jpg
 
belg0belg said:
uuh ik ben een noob dus zou het echt niet weten. zou niet weten welke sproeier ik zou moeten kopen en hoe ik dat ding er op krijg. carb. afstellen? wat moet ik afstellen dan?
zijn er niet nog meer tricks om die walla van mij iets harder te laten lopen zonder allemaal dingen te gaan kopen? waar zitten de andere begrenzers? zit er wel een ring in de vario, en ja, hoe krijg ik die er dan uit?

noob
In het forum "how to's" staat hoe je de sproeier moet vervangen. Alleen met het te doen, leer je het ;)

Je kan ook een sito uitlaat kopen, die is bijna net hetzelfde als de std. uitlaat, en je varioring laten verwijderen, en dan gaat je scoot toch al 60 km/h lopen.
 
de standaard uitlaat van wallaroo is gewoon een grote prop, je kan beter gewoon een andere kopen...

de vario laat je best gewoon zoals hij is, geen gewichtjes uithalen of wat dan ook, daar gaat hij alleen maar slechter van rijden. Als je wat aan de vario wil veranderen koop dan gewoon een malossi multivar en laat deze plaatsen bij een goede dealer of iemand die er verstand van heeft. Als je ergens in de geburen van Herentals woont wil ik dat ook nog voor jou doen ;)
 
Hey gasten,
HELP.
Ik heb een Cito Plus pijp gekocht. Jullie zullen het wel bagger vinden enzo maar dat maakt me niet zoveel uit. Het is een snorfiets dus dan ga ik er geen terugloper onder hangen :)
Nu heb ik bij de dealer ook een pakking gekocht. Ik had hem verteld dat het voor mn walla is en dat ik een cito pijp heb. Toch komt er gewoon rook uit m'n uitlaatpoort van m'n cilinder. De rook ontsnapt dus...
Hoe los ik dit op, ik ben echt zwaar gefrustreerd want ik heb wel vier uur aan die tyfus pijp liggen kloten.
 
Back
Top