Mja dat is niet best.., voor de nieuwere type EFI motorblokken kun je het best E5 / Euro 98 tanken!
Voor wat betreft het motormanagementlampje wat blijft branden is het waarschijnlijk wel in verband te brengen met elkaar.
Het motormanagementsysteem zorgt er immers voor dat de verbranding in de motor zo schoon en efficiënt mogelijk plaats kan vinden.
Voor een benzinemotor wordt dit gerealiseerd door het toedienen van de juiste hoeveelheid brandstof op het juiste tijdstip en het genereren van een ontstekingsvonk op het juiste tijdstip. Om de uitstoot te meten is bij benzinemotoren een lambda-sonde (zuurstofsensor) aanwezig die de hoeveelheid zuurstof in de uitlaatgassen meet en via de (ECU) regeleenheid de samenstelling van het mengsel aanpast.
Wellicht is leegpompen/maken van de tank en voorzien van de juiste brandstof voldoende om de storing te doen verdwijnen.
Scooter nieuw bij dealer of toch particulier aangeschaft?