Henway motorlampje en slaat niet aan

LSP

New Member
Weet niet of ik hier qua plek forum goed zit.

Mijn henway 50cc slaat niet aan en motorlampje brand.

Kan je codes uitlezen bij deze brommer?
Cdi heb ik al gewisseld met zelfde resultaat.
Accu los voor evt reset geen resultaat.

Iemand een idee?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Weet niet of ik hier qua plek forum goed zit.
Hier zit je prima als deze brommer een injectie is.

Ik neem aan dat je Hanway bedoelt?
Een brommer met een motormanagementlampje heeft geen CDI maar een ECU, dit is een Euro4 of Euro5 motor met elektronisch geregelde carburateur of injectie.

Heb je iets gewisseld dat sprekend op een cdi lijkt is dit waarschijnljk de Speedlimitconverter.
Dit is een kastje dat de impulsjes van de cartersensor "vertaalt" naar signalen die de ECU begrijpt.

Brandt dit lampje continue of knippert dit?

Maak anders eens een foto van de "CDI" en het lampje waar je over spreekt?
 
Lampje brandt continue van de hanway caferacer idd.

Cdi ontstekingsmodule zowel de originele als de alternatieve geprobeerd

Niets verandert heeft beurt gehad vorige week, pak hem vanmorgen uit schuur start maar slaat niet aan en continue storingslampje
 
Ben bang dat je toch even terug moet naar de dealer om hem te laten uitlezen.
Ik ga er even van uit dat het een injectie betreft en deze heeft toch wel wat sensoren waar iets mis mee kan zijn.
Dus bij een injectie kun je niet maar zo even zeggen waarom het beestje niet wilt lopen.

Je kunt hooguit de basic zaken conroleren.
Ik neem aan de startmotor gooit de motor vlotjes rond, toch? (ECU en sensoren vereisen een goed geladen accu namelijk)
Hoor je de benzine pomp even lopen als je de brommer op contact zet?
Vonkt je bougie?
Is je bougie nat na een paar vergeefse startpogingen?
Is er nergens een connector los geschoten?
Heeft jouw brommer eventueel een killswitch en staat deze in de goeie stand?
Wat is er precies gedaan bij die beurt?
Hoe oud is deze brommer en kun je eventueel nog aanspraak maken op de Nederlandse wettelijke garantie?
Want in deze wetgeving zit voor wat betreft garantie wel wat rek in en is het niet gelijk gedaan na één of twee jaren.
Dus vermoed je nog aanspraak te kunnen maken op de wettelijke garantie, niet zelf gaan sleutelen want dan vervalt deze gegarandeerd.
 
Thnx

Alle basiszaken gecontroleerd idd, startmotor vlot rond - bougie ok - geen stekkers los (iig wat ik zo kan zien) - hoopte dat er iets van een knippercode geactiveerd kon worden mbt fout

Wordt dan idd dealer terug - alweer - maar nu loopt brommer dus niet… ff kijken hoe ik hem daar krijg
 
Reset het systeem zich ook niet als je de (12V aansluiting) accu loshaalt en na enkele minuten weer aansluit?
Als het motormanagementlampje namelijk continu blijft branden wijst dit vaak op een probleem met de accu!
Edit 20:37: Sorry, staat in 1e topic zie ik nu!

Maar dan denk ik nog steeds dat de accu wel degelijk het probleem kan veroorzaken...
Denk aan oud/zwak en/of leeg et. cetera.

Als je over een multimeter beschikt kun je dit zelf makkelijk controleren d.m.v. te meten.
En maakt toevallig de aansluiting van de jiffy (zijstandaard) geen sluiting?
 
Last edited:
Back
Top