Motorlampje La Sourini S

Damon97

New Member
Goedemorgen allemaal,

Ik heb 2 weken geleden een La Souris - Sourini S gekocht uit 2018.

Ik heb er 1,5 week zonder problemen mee gereden en 2 dagen geleden voor het eerst getankt (E95) omdat er geen andere mogelijkheid was qua benzine.

Sindsdien gaat na 5 minuten rijden het motorlampje branden, deze knippert niet, maar blijft continue branden.
Als ik de scooter uitzet en weer aanzet dan is het lampje weg en duurt het weer x aantal minuten voordat die weer gaat branden.
De scooter heeft geen vermogenverlies en ook geen dip in de acceleratie.

Zou dit door de E95 kunnen komen?

Heeft er hier iemand dit wel eens gehad of weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de reactie's!
 
Advertisement - register to remove this

Mja dat is niet best.., voor de nieuwere type EFI motorblokken kun je het best E5 / Euro 98 tanken!

Voor wat betreft het motormanagementlampje wat blijft branden is het waarschijnlijk wel in verband te brengen met elkaar.
Het motormanagementsysteem zorgt er immers voor dat de verbranding in de motor zo schoon en efficiënt mogelijk plaats kan vinden.

Voor een benzinemotor wordt dit gerealiseerd door het toedienen van de juiste hoeveelheid brandstof op het juiste tijdstip en het genereren van een ontstekingsvonk op het juiste tijdstip. Om de uitstoot te meten is bij benzinemotoren een lambda-sonde (zuurstofsensor) aanwezig die de hoeveelheid zuurstof in de uitlaatgassen meet en via de (ECU) regeleenheid de samenstelling van het mengsel aanpast.

Wellicht is leegpompen/maken van de tank en voorzien van de juiste brandstof voldoende om de storing te doen verdwijnen.

Scooter nieuw bij dealer of toch particulier aangeschaft?
 
Last edited:
Mja dat is niet best.., voor de nieuwere type EFI motorblokken kun je het best E5 / Euro 98 tanken!

Voor wat betreft het motormanagementlampje wat blijft branden is het waarschijnlijk wel in verband te brengen met elkaar.
Het motormanagementsysteem zorgt er immers voor dat de verbranding in de motor zo schoon en efficiënt mogelijk plaats kan vinden.

Voor een benzinemotor wordt dit gerealiseerd door het toedienen van de juiste hoeveelheid brandstof op het juiste tijdstip en het genereren van een ontstekingsvonk op het juiste tijdstip. Om de uitstoot te meten is bij benzinemotoren een lambda-sonde (zuurstofsensor) aanwezig die de hoeveelheid zuurstof in de uitlaatgassen meet en via de (ECU) regeleenheid de samenstelling van het mengsel aanpast.

Wellicht is leegpompen/maken van de tank en voorzien van de juiste brandstof voldoende om de storing te doen verdwijnen.

Scooter nieuw bij dealer of toch particulier aangeschaft?

Hallo Floris,

Op een of andere manier is van reactie destijds niet zichtbaar, dus plaats ik hem alsnog even.

Het probleem zat hem destijds in de lambdasonde-sensor die kapot is gegaan door de verkeerde brandstof.
Na het vervangen van deze sensor is het lampje niet meer terug gekomen.

Alsnog bedankt voor je reactie van destijds.
 
Back
Top