motorblok verplaatsen naar achteren

Bakri

Well-Known Member
hallo

vraag me af hoe je het best je motorblok naar achter kan verlassen...
want het blok moet wel recht onder...
je kan ook een kiesler subframe verlenger op zetten maar dat wil ik nie
ben bang dat het met een sprintje trekke da ding krom gaat

ik zou echt nie weten hoe en hoe je het best kan vast lassen

heeft er iemand wat voorbeelden?
 
Advertisement - register to remove this

gebruik de search dan even , kijk bij projecten en bij verlende frames etc..

daar staan ZAT projecten waarbij je meer dan genoeg ideeen op kunt doen.

en als je dan nog niet weet hoe je het moet aanpakken , begin er dan gewoon niet mee..
 
Krom trekken? Ze gebruiken die ook gewoon bij SBO zo ver ik weet hoor... Ik weet niet wat voor setup je hebt maar dan moet je een behoorlijke setup hebben wil je zoiets krom trekken ;)
 
kiesler verlenger is gewoon beunhaas.
Je moet een nieuwe ophanging lassen aan je frame. Om de boel er recht onder te lassen moet je misschien de hulp van iemand anders inschakelen. Bouw een soort constructie waar je achtervelg en frame in vast staat zodat je zeker weet dat de boel recht zit voordat je gaat lassen.
 
kiesler verlenger is gewoon beunhaas.
Je moet een nieuwe ophanging lassen aan je frame. Om de boel er recht onder te lassen moet je misschien de hulp van iemand anders inschakelen. Bouw een soort constructie waar je achtervelg en frame in vast staat zodat je zeker weet dat de boel recht zit voordat je gaat lassen.

ja da constructie hoe moet ik het maken dan gewoon met hout?
heb me banden er afgedraait en de velg erop gezet blijft zo wel staan.

ow voor die ander ik rij met mhr big bore 86cc en nog meer spul
 
je rijd met bigbore en nog meer spul en je wilt een constructie maken van hout als mal, ik neem aan dat je wel het verstand hebt dat alles precies recht moet staan, en hout daarom ongeschikt is (zou ik zeggen). Kijk is in het nieuwe parts topic naar het nieuwe frame van Heiko, hoe zijn mal eruit ziet

edit, spnk was me voor
 
1 voordeel als je hout gebruikt, je hebt gelijk geen veer meer nodig! Hout veert van zichzelf al lekker :p
Denk alleen dat je er na 2x gas geven doorheen gaat maja.. :+
 
Hout werkt wel :)
een constructie van staal is natuurlijk beter, maar met een beetje meet werk en goede rechte stukken hout gaat het ook.

1 voordeel als je hout gebruikt, je hebt gelijk geen veer meer nodig! Hout veert van zichzelf al lekker :p
Denk alleen dat je er na 2x gas geven doorheen gaat maja.. :+

ik denk dat jij zijn post nog eens moet lezen.
 
Ja inderdaad, als je hout gebruikt, moet het wel echt goed recht zijn. Maar hout deukt sneller in dan metaal, dus metaal zou meer voordehandliggend zijn om iets goeds te bouwen :)
 
hij wou het hout niet als subframe gaan gebruiken he, voor degene die met 1 oog kijken ;)

met hout kun je best steunen maken voor je blok en frame om het uitgelijnd te zetten, zolang je zorgt dat de boel goed vast zit en na het lassen ook niet kromtrekt oid. beste zou natuurlijk een stalen constructie zijn.

haal er nog iemand (of meer) bij om alles te kunnen overzien en neem je tijd, dat is t belangrijkst.

succes grtz
 
hij wou het hout niet als subframe gaan gebruiken he, voor degene die met 1 oog kijken ;)

met hout kun je best steunen maken voor je blok en frame om het uitgelijnd te zetten, zolang je zorgt dat de boel goed vast zit en na het lassen ook niet kromtrekt oid. beste zou natuurlijk een stalen constructie zijn.

haal er nog iemand (of meer) bij om alles te kunnen overzien en neem je tijd, dat is t belangrijkst.

succes grtz

hee met deze man kan je teminste praten hij snaptem gewoon.
maar dan is me volgende vraag HEEFT IEMAND HET OOIT ZO GEDAAN...
en misschien een mooi foto ervan
 
En als je dan een lange rechte streep op de vloer maakt door middel van tape of weet ik het wat. Je frame daar op zet met de voorband er op. En ook je blok er achter laten hagnen met band er op. Dan staat hij ook wel in verhouding neem ik aan.
 
zoiets?

6-1d540d2c97c305ba2127632b608d9fd5.jpg
 
zeer strak polyester werk ook, maar wat heel het nut is van dat ding .. ;)

ontopic maarweer, hoewel de topicstarter wel antwoord heeft op zijn vraag denk ik
 
aaah ik zie het nou!!!! :D:D:D:D:D
BEDANKT MENSE kan ik verder aan me frampje

owja en die aerox is wel overdreve whahahhaa
wil wel zoiets maar wat korter
dan is me vraag geweest bij die foto HOE VERPLAATS IK HET MOTORBLOK NAAR VOREN HAHA
 
Back
Top