Motorblok Verchromen?

NeosXtremeTuner

Well-Known Member
Yo! Weet iemand of het mogelijk is om een minarelliblok volledig te laten verchromen?? Heeft iemand hier ervaring mee? Prijs?? Is het dan voldoende om gewoon het hele blok leeg te halen of moeten er nog andere voorbereidingen gebeuren?
Tnx, Rob
 
Advertisement - register to remove this

chroom_blok.jpg


wat je exact moet voorbereiden kan je beter aan het bedrijf vragen waar je het wil laten doen :)
 
Ik kan je wel vertellen, het is heel erg duur. Ga maar na dat als je je uitlaat laat verchromen je zeker al 150 euro moet neerleggen, laat staan wat een blok kost.
 
Tuurlijk moet het hele blok leeg.

Er zijn maar weinig chromeurs die dit soort werk aannemen ivm de bewerkelijkheid ervan. Je moet trouwens ook een goed chromeur zoeken wil je het netjes hebben.
 
Ik denk dat je mijn reply niet goed hebt begrepen.
Ik bedoel dus niet dat polijsten beter is dan verchromen, ik bedoel alleen maar dat het hem veel meer werk/geld bespaart als hij het (laat) polijst(en) ;)
 
Polijsten zelf is vrij veel werk, ben er op zelf op t moment ook mee bezig (post vanavond ffkes foto's in mijn projectpagina).

Tis ook super lastig om het mooi te krijgen. Het heeft wel voordelen: mooi(er) dan stnd, goedkoper dan polijsten, en makkelijk schoonmaken.

Nadeel van verchromen is de prijs en ook dat ik zelf bv een verchroomdblok met een gepolijste carterkap erg lelijk vind. Polijstwerk en chroom werk is niet te vergelijk namelijk kleurverschil. Dus wil je het mooi doen zal je ook gelijk de rest moeten laten verchromen.

Hoe het bv met warmte afzetting zit weet ik niet? Van polijsten weet ik dat t amper tot niet uitmaakt omdat je alu blijft houden. Hoe chroom deze afgifte beinvloed,...? tja wie weet t?
 
Chroom zal los gaan laten na verloop van tijd. Chroom hecht gewoon niet goed aan aluminium.

Polijsten is een betere optie. Als het goed gedaan word is het verschil met chroom zowat niet te zien trouwens.
 
Blanke lak er overheen en dat is ook weer verholpen :)

Dit zijn trouwens de vijf bewerkingen (stages) die er moeten worden gedaan voordat het zo word als op het plaatje van Inne ;)

verchromen.jpg


Voor de blondjes onder ons: het begint dus met "Blank aluminuim repareren en polijsten" en het eindigt met "Verchromen" :rolleyes:
 
Last edited:
Met sommige blanke lakken wel. Maar met Ninja blanke lak word het niet dof.....
Zand zal er ook niet in blijven plakken als het eenmaal uitgehard/opgedroogd is ;)
 
als je bekijkt wat de voor en nadelen zijn van bijde dingen dan kies ik voor polijsten.
150 eppo voor een uitlaat vind ik ook al te duur voor een blok!
 
Back
Top