Motorblok Verchromen?

Originally posted by Morpheus
een verchromed blok heeft ook een minder goede warmteafgifte..

Minder warmteafgifte hoeft niet slecht te zijn... warmte=energie, warmteverlies=energieverlies.... maar te veel warmte is natuurlijk ook niet fijn :D
 
blok%20gepolijst.jpg


Ik had het blok van mn area ook gepolijst, na een paar keer rijden werd het al snel weer doffer.Als je het goed bijhoud is er niks aan de hand. :)
 
Bij Koopman's kwam er een x een kereltje een blok brengen dat ie zelf had gepolijst, en dat was egt TE mooi gedaan... leek gewoon chroom... ook alle hoekjes enzow.

Maar ik blijf erbij dat polijsten kut is omdat et zo snel in kwalitiet achteruit gaat.. Het duurt nooit lang of et wordt dof en er komt aanslag op...

En als je er blanke lak overheen doet wordt et grijs en niet meer glimmend chroom look a like. Dus eh, verchromen kost wel ff wat meer, maar dan heb je ook duidelijk wel iets beters !

Want als je je blok polijst, valt dat gewoon niet te onderhouden, want dan zou je elke x dat je hebt gereden je velg eraf moeten halen om het hele blok vervolgens weer te poetsen... Als je dat namelijk een paar x niet doet zie je et al meteen :(
 
Denny Lam oftewel Speedy Tjai heeft zijn carter ook gepolijst, en het blinkt nog steeds evengoed hoor...gewoon kwestie van goed bijhouden.
 
Originally posted by wheelie*zip
Bij Koopman's kwam er een x een kereltje een blok brengen dat ie zelf had gepolijst, en dat was egt TE mooi gedaan... leek gewoon chroom... ook alle hoekjes enzow.

Maar ik blijf erbij dat polijsten kut is omdat et zo snel in kwalitiet achteruit gaat.. Het duurt nooit lang of et wordt dof en er komt aanslag op...

En als je er blanke lak overheen doet wordt et grijs en niet meer glimmend chroom look a like. Dus eh, verchromen kost wel ff wat meer, maar dan heb je ook duidelijk wel iets beters !

Want als je je blok polijst, valt dat gewoon niet te onderhouden, want dan zou je elke x dat je hebt gereden je velg eraf moeten halen om het hele blok vervolgens weer te poetsen... Als je dat namelijk een paar x niet doet zie je et al meteen :(

polijsten valt zeker wel te onderhouden, alleen kost veel tijd maar dat is met chroom ook.
plus als het goed gepolijst is zitten er geen putjes dus kan er ook geen vuil in zitten en is het een stuk beter/makkelijker te onderhouden.
en wat denk je van steenslag ? als je blok verchroomt is zeg ff 200 eu en het gaat barsten oid. dan kost en nog meer als die 200 eu op te laten maken/ opnieuw verchromen, bij polijsten zie je mss ook wel wat putjes door steenslag maar dit heeft geen invloed op de rest van je blok.

dus ik zou gaan voor proff. laten polijsten en als je het zelf voorbewerkt kost het echt niet al teveel

mzzls polak
 
Een maat van me heeft zijn blok, uitlaat, carterkap, voorvoorkpoten, waterpomphuis, stang die door je blok gaat en nog wat kleine dingen. Hij moet voor al die dingen samen 450 euro betalen. Dit bedrijf is in belgie en daar wordt niet zo nauwkeurig naar het milieu gekeken en daarom schilt het al een hoop geld. En een uitlaat zou ongeveer 50 euro kosten. Toen we die spullen weg gingen brengen vroeg die man ook waar er lagers enzo moesten want hier kwam minder chroom op ofzo en hij heeft ons ook nog een hele rondleiding gegeven het moest wel in 20 verschillende baden en alles moet perfect gepolijst worden voor een mooi resultaat. Vergeet niet dat wanneer je iets laat verchromen dit zeer lang kan duren. Spullen zoals deze worden meestal tussendoor gedaan en het duurt ongeveer een half jaar voor het klaar is.
 
Het lijkt me btw ook niet helemaal jofel ivm smering. Olie blijft een stuk beter zitten op een ruw oppervlak. Dus helemaal glad is neit perse beter.
 
Originally posted by Xander
Je gaat toch ook niet alles chromeren. 8P

Zoals je op die pic ziet, blijkbaar wel. Weet ook niet hoe ze zoiets dan niet zou kunnen chromen. Dit zal wel met baden worden gedaan, dus iets afdekken is dan vrij lastig.
 
Als je de troep glimmend hebt gepolijst of laten polijsten moet je het behandelen met bijenwas. Geen lak of andere chemische zooi, dit trekt er namelijk in en dan krijg je vlekken.

Heb laatst via via geinformeerd en het verchromen van een carter kost je afhankelijk van de staat rond de 250 euro.
 
Back
Top