motorblok spuiten

stefan1992

MANIC MECHANIC
hey allen.. voor de mensen die mijn vorige post hebben gelezen weten al waarover het gaat, maar ik leg het hier ook nog ff uit...
ben nu dus in bezit van een 70cc metrakit met dopler s2 uitlaat... beide helaas toch flink aangetast door ruim een jaar buiten te hebben gestaan. ik ga komende week als ik tijd hem kijken of hij nog gewoon lekker loopt en dan wil ik hem er wat beter uit laten zien om hem vervolgens de verkoop in te gooien. wat zou het beste manier zijn dit aan te pakken?

oppervlakkige roest/corosie wegschuren snap ik wel, maar moet ik nog meerdere maartegelen nemen alvorens ze te spuiten, en welke lak kan ik heirvoor het beste gebruiken? en voor de uitlaat zelf, het terugloop gedeelte ziet er nog netjes uit, maar de pijp zelf is onderaan beetje geroest (alleen oppervlakkig ook)... dus hier dezelfde vragen...

gegroet
 
Advertisement - register to remove this

Als je de uitlaat gaat spuiten in een kleur of zwart, daalt de waarde terwijl je er zelf juist geld aan besteed in de vorm van moeite en lak. Bedenk dus eerst even of je 'm wel wilt spuiten.
 
maar om het zo te verkopen ziet ook niet uit vind ik zelf. hij heeft aan de onderkant flink wat oppervlakkige roest zitten, ik was er aan het denken om hem mat zwart (hitte bestendig uiteraard) te maken. en als ik de werking van een terug loop uitlaat goed heb begrepen, moet deze voor tegendruk werken om een hogere compressie op te bouwen in de cilinder. nu was ik aan het denken als hij mat zwart word gemaakt (of mss zelfs van die speciale isolatie tape dat je vaker ziet op americaanse dragsters ziet) zodat de hitte beter word bewaard, hierdoor meer uitzettende lucht, oftewel meer tegendruk...

klopt mijn theorie hierbij? =/
 
Dat je de buitenkant van de uitlaat een andere kleur maakt, heeft geen invloed op de binnenkant. Hitteband zie je niet alleen op Amerikaanse dragsters maar ook op de scootersprinters in de Nederlandse competitie ;)
 
bij verkoop gewoon een busje mat zwart:) als je het echt goed wilt doen gaat het zoals hierboven gezegd goed geld kosten om het netjes en goed te doen
 
en die tegendruk e.d. ga je echt niet merken met een vrijwel standaard scooter :)
de uitlaat zelf zorgt voor tegendruk door de inhoud/bouw van de uitlaat.

wat je kunt doen, wat wel veel werk is, is de uitlaat opschuren en daarna met een gasbrander de lasnaden terug brengen en dan in de blanke lak zetten.
 
er zijn niet echt veel dingen standaar meer aan het blok zelf, maar of het in goeie staat is een tweede haha...
maar zoals al aangegeven in mijn bottom line, we maken er een low budget project van, just for the learning sake
 
Back
Top