Motor en Motorrijden #21!

Status
Not open for further replies.

Jelle

Well-Known Member
K4 werkt niet met choke, in ieder geval geen handmatig instelbare choke. Mijn K2 werkte in ieder geval zo.

Verder zou ik er zelf niet zo snel aan beginnen wanneer je er geen verstand van hebt. Neem in ieder geval iemand mee die wat meer km's heeft gemaakt (op een supersport met name) om te vergelijken.

Hou rekening met alle filters + vloeistoffen vervangen. Dus sowieso olie + oliefilter, luchtfilter, remvloeistof, eventueel remblokken. Ketting even controleren, kijken of hij niet versleten is. Dus speling aan de achterkant van de ketting, kijken of je hem gemakkelijk naar je toe kan trekken vanaf het tandwiel gezien.

Ik weet niet wat hij er voor wilt hebben? Een 750 is wel iets duurder dan een 600 en vaak zelfs nog iets duurder dan een 1000. Het is wel een hele fijne fiets om op te rijden is mijn persoonlijke ervaring.








Maar niet zo fijn als een RSV. :7

@Vass: Op mijn K2 zit dus wel een choke hé, mss omdat het een 600 is?.. Al heb ik het gevoel dat hij enkel het gas wat vasthoudt en weinig met het mengsel doet..

Hij trekt je gaskleppen minimaal open, is op mijn 750 ook zo.

gedoseerd zo weinig gasgeven lukt je met de hand niet, vandaar.



Zaterdag om 3uur moet ik bij Hoegee zijn, SRAD afstellen:D
Ben benieuwd, ik verwacht een 10pk extra, maar dat zien we wel:)


Apart, die van mij had het echt niet. En een 600 K1 voor zover ik weet ook niet.

heb geen foto's, zal vrijdag weer ff langs gaan met iemand die er verstand van heeft...

heb er dus wel op gereden, en reed best lekker... maar ik heb dus al een tijdje niet gereden, en het regende ook nog eens.. dus niet het gas open gehad, en niet veel gereden... gewoon straat op en neer.

zal vrijdag ook meteen foto's maken... vraagprijs is 4500 voor ons, als we hem deze week meenemen.

Niet veel geld. Daar koop je net/net niet een K1 voor.

Precies, wel een leuke prijs. Zeker om die kleine dingentjes te fixen.
Je kan ook nieuwe kuipen kopen of complete set en dan valrubbers monteren...
Die zou ik zo ie zo ten alle tijden monteren.

Dat vindt ik zelf wel een nadeel, een oude suzuki kost gewoon nog zwaar dik geld met veel km's erop.
Aan de andere kant is het wel een voordeel als je er 1 hebt.

Suzuki valt wel mee hoor. Honda CBR-F is helemaal bizar wat ze daar nog voor durven vragen. Denk dat ik die SRAD nu niet meer voor 3500 kan verkopen. Best een overkill op de markt momenteel.
ik had die k4 meteen opgehaald al is het alleen al voor de door verkoop :P.

denk ook dat het hem gaat worden hoor... morgen alvast de schuur opruimen, zodat ik iig ruimte hebt.

Idd, checken of dat ding goed loopt, motorisch is gewoon het belangrijkste, dat is nml wat veel geld kost, kappen en zooi kun je vaak goedkoop via ebay regelen!



Hier verder...

Ohja, en ik heb mn RBW gehaald :P :winner:
 
Advertisement - register to remove this

Gefeliciteerd!

Ik ben trouwens afgelopen zaterdag nog ff op de bank geweest bij het spektakel weekend van Hans van Wijk.
Pompte er 154,6 pk uit met 129,3 Nm koppel aan het achterwiel SAE gecorrigeerd.

[IR]http://i33.tinypic.com/n6dma.jpg[/IR]

Grappig detail is dat er vanaf 8.500 rpm tot aan 10.500 rpm meer dan 150 pk aan het achterwiel beschikbaar is :D

Van de week de power commander nog ff fine tunen, maar heb het idee dat er nog ergens een bottle neck zit, binnenkort maar weer is ff verder zoeken.
 
Bedank!

Nee ga niet direct iets kopen, eerst maar weer ff sparen. De bedoeling is om eerst maar goeie kledij aan te schaffen. Motor zal iets worden van rond de 1500-2000 euro.
Stallingsruimte moet ik ook nog maar zien te regelen ;)

Toch netjes gedaan, 9 lessen, 7 AVB en 2 AVD van 2 uur.
 
Gefeliciteerd!

Ik ben trouwens afgelopen zaterdag nog ff op de bank geweest bij het spektakel weekend van Hans van Wijk.
Pompte er 154,6 pk uit met 129,3 Nm koppel aan het achterwiel SAE gecorrigeerd.

[IR]http://i33.tinypic.com/n6dma.jpg[/IR]

Grappig detail is dat er vanaf 8.500 rpm tot aan 10.500 rpm meer dan 150 pk aan het achterwiel beschikbaar is :D

Van de week de power commander nog ff fine tunen, maar heb het idee dat er nog ergens een bottle neck zit, binnenkort maar weer is ff verder zoeken.

Lekker vermogen man!

Hoop echt dat ik met de gixxer rond de 125 awpk's kom, maar dat is ff afwachten.

Ik laat mn chip herschrijven, geen gekloot met een powercommander, zonde van mn geld
 
Tnx!

Tja het herschrijven van de chip, of het monteren van een Power Commander hebben beide hun voor- en nadelen.

Het voordeel van een power commander vind ik dat je er eenvoudig (zelf) een andere mapping in kan gooien als je een keer wat wijzigt.
Bij een chip herschrijven gaat dat toch allemaal wat lastiger, en moet je telkens de volle mep betalen.
 
brute grafiek hoor, ziet er goed uit :)

ik vanavond gebeld naar RSV verkoper, geen reactie. Dus ik voelde m al hangen... Toch nog even een emailtje gestuurd, en kreeg een uitgebreidde mail terug die die afsloot met'

Wil dit absoluut goed oplossen en heb dit echt niet geweten dat er wat metkoppeling mis was.

dus ik mag tot nog toe niet klagen, hij stelt voor een aangepast koppelingsdekseltje op te sturen, een schuin kantje eraan schijnt t probleem te zijn bij deze blokken. Die kost al 100 euro. Ik gok alleen dat de platen zo ook wel op hun donder hebben gehad + olie mag er wel nieuw in. + montage kosten. Dus eens kijken in hoeverre t geregeld kan worden, maar heb er vertrouwen in :)
 
In principe heb je natuurlijk geen poot om op te staan. Alles wat je bij hem los krijgt is meegenomen.
 
IMG_2316.jpg


IMG_2313.jpg


Staat te koop op MF :~

Jammer dat ik m'n rijbewijs nog niet heb, anders was ik zeker gaan kijken..

Owja, achterbandje is wel redelijk aan vervanging toe :+
 
Is dat die schade RSV die tot Tuono om is gebouwd :P?

Best goed mogelijk ja :P

Prijs is wel netjes voor de km-stand enzo. Ik weet niet hoeveel schade deze gehad heeft? Zit wel een deukje in de linkpipe en een schaafplek op de achterbrug, maargoed ding is natuurlijk ook alweer een jaar of 6 oud..

Komt er op neer dat ik eigenlijk een Tuono zoals deze wil (met die porno wielen en Ohlins) maar niet persé deze. Liever ook eentje met een Tuono kont ipv een RSV kont, alhoewel dit ook wel mooi is 8)

Dit alles natuurlijk er vanuit gaande dat ik zo'n ding ook lekker vind rijden, anders gaat het natuurlijk gelijk over :P
 
volgens het kenteken is het een mille..

Datum aanvang laatste tenaamstelling 04-08-2008 ....

quote mf

Deze motor was origineel een rsv mille R met dus de bijbehorende standaard luxe opties van een mille R zoals:


was dus een mille idd :)
 
Last edited:
Die gozer loopt er al superlang mee te leuren. Hij wilde hem tegen alles zo'n beetje ruilen geloof ik. Bij die Tuono's altijd oppassen dat het geen ex RSV's zijn met schade, maar verder is het wel een kicke bike. Als hij gewoon goed is heb je wel een strakke onderhandelingspositie :D
 
Die gozer loopt er al superlang mee te leuren. Hij wilde hem tegen alles zo'n beetje ruilen geloof ik. Bij die Tuono's altijd oppassen dat het geen ex RSV's zijn met schade, maar verder is het wel een kicke bike. Als hij gewoon goed is heb je wel een strakke onderhandelingspositie :D

Nee, deze gast heeft em een tijdje terug gekocht, maar de stalling die hij tot z'n beschikking had is komen te vervallen en hij wilt dat ding niet buiten laten staan.

Hmm, wacht ff.. 8 augustus gekocht, dus hij heeft die tuono 2 maanden.. Das wel erg kort :rolleyes:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top