Monitor: No input signal

ScatMan

Stage 6 Zip
Hoi,

Gister heb ik mijn computer weer aangesloten sinds een jaartje stil staan,
Maar nu als ik de computer aan zet en me monitor aan druk dan komt er op het beeldscherm te staan: No input signal.

Ik heb een andere processor (intel duo) erin gehad, andere harde schijf, andere video kaart en ook een andere monitor.

Iemand een idee?
 
Advertisement - register to remove this

Die andere monitor werkt wel?

Wat voor een moederbord en grafische kaart heb je?
Piept je PC wel als je 'm aanzet? (1 kort piepje of iets anders?).
 
Spint de boel wel gewoon op als je de monitor aanzet? Dus start de PC zelf eigenlijk wel door? Denk niet dat het probleem in je monitor zelf zit.
 
Trek er eens zoveel mogelijk uit wat je niet nodig hebt, dus b.v. de netwerkkaart, geluidskaart, modem:X , 1 reepje RAM (Als je er 2 hebt, 2 eruit als je er 3 hebt, 3 eruit als je er 4 hebt)...etc.

CMOS resetten.

Schroefje waar de grafische kaart mee vast zit een beetje los draaien en zorgen dat de grafische kaart goed op z'n plaats zit (En blijft zitten, zonder het schroefje al te vast te draaien).

Fans blijven draaien?
Kun je de harde schijf horen (Dat ie b.v. het OS aan het laden is)?
Geen piepjes? Heb je wel een interne speaker?
 
Trek er eens zoveel mogelijk uit wat je niet nodig hebt, dus b.v. de netwerkkaart, geluidskaart, modem:X , 1 reepje RAM (Als je er 2 hebt, 2 eruit als je er 3 hebt, 3 eruit als je er 4 hebt)...etc.

CMOS resetten.

Schroefje waar de grafische kaart mee vast zit een beetje los draaien en zorgen dat de grafische kaart goed op z'n plaats zit (En blijft zitten, zonder het schroefje al te vast te draaien).

Fans blijven draaien?
Kun je de harde schijf horen (Dat ie b.v. het OS aan het laden is)?
Geen piepjes? Heb je wel een interne speaker?

CMOS resetten doe je dus door de batterij was op het moederbord zit een paar seconden eruit te halen en weer opnieuw te plaatsne :) Of de jumper verzetten, maar dit ligt aan het moederbord wat je hebt :!
 
Ik heb het batterijtje er al uitgehad,
ik heb zoveel mogelijk eruit gehaald maar nog steeds zonder succes

Als je de batterij eruit haalt terwijl de voeding stekker in de PC zit dan heeft dat nog steeds geen nut.

--

Als je verder ook al een andere voeding hebt geprobeerd, en zonder geheugen op starten piept het systeem nog steeds niet kan je er vanuit gaan dat je moederbord dood is.
Ik ga er wel vanuit dat je de andere voeding goed hebt aangesloten.
Als je bijvoorbeeld, de 4-polige ATX stekker vergeet, die vlakbij de processor zit dan zal het systeem ook niets doen.
 
Als z'n PC door de POST heen komt, ligt het denk ik aan de connector v/d videokaart/monitor.

Ondersteunt je moederbord wel alles wat je erin hebt gepropt? Uit je verhaal haal ik dat je mobo niet nieuw is maar je videokaart+cpu wel.
 
Geef even een volledige lijst spec's :)

kan je een andere videokaart proberen? (er nu ff vanuit gaande dat je overige componenten met elkaar overweg kunnen)
 
andere video kaart heb ik idd al geprobeerd,

De pc is compleet std, ik heb alleen een intel duo core cpu en een videokaart van asus getest om te kijken of er 1 van die dingen dood waren maar nee.
 
Ja als je alle componenten al eens hebt vervangen zal gewoon je VGA/PCI-Express slot wel geen voeding meer krijgen ofzo.
 
Back
Top