Grafisch schrijftablet en goede monitor

Razma

Well-Known Member
Ik ben op zoek naar een grote TFT monitor 22" of 24" voor grafisch werk.
Helaas ken ik er helemaal niets van (specificaties oid). Waar moet ik op letten, hoe ivm resoluties etc...

Wie kan me op weg helpen ?? (budget tot 350 Eurie oid)

... Daarbij even een praktische vraag of een grafisch tekentablet een goede toevoeging is voor het werk dat ik doe (grafisch creatief design, spandoeken, logo's, fotobewerkingen,...). Zou het makkelijker werken met zo'n ding af en toe... of lekker traditioneel muiswerk ?

thx alvast
 
Advertisement - register to remove this

Pen Tablet is opzich wel chill, maar vooral wanneer je ook echt tekend. Ik gebruik mijne niet heel vaak, maar af en toe is het wel makkelijker. Natuurlijk is het ook gewoon een kwestie van wennen. Als je een beetje handig wordt met zo'n pen tablet ben je sneller dan met de muis.

Verder weet ik niet wat voor tft scherm je zou kunnen kopen..

LCD zou je wel zo'n samsung kunnen nemen van 24inch... Zijn 350 euro ofzo en kwalitatief goede schermen.

Deze dus:

http://hardware.kelkoo.nl/sbs/114401/18234807.html

edit:

Verder raad ik je aan een zo groot mogelijke resolutie te nemen want dat werkt echt stukken beter.. Heb laatst een tijdje op een 30 inch monitor gewerkt, en als je daar aan gewend bent wil je eigenlijk nooit meer terug.. echter kosten die krengen veel te veel :p
 
210015.jpg


202715_781964_low.jpg


Resolutie is 1680x1050 En het scherm is dus 180 graden draaibaar :p. De prijs ligt rond de 300€ voor 22".

Deze monitor is echt een aanrader. Heb zelf in de electronica detailhandel gezeten (o.a. computers) en dan hadden we een x aantal schermen naast elkaar staan en deze sprong er echt uit. Het is wel en glimmend scherm net als op de nieuwe laptops, dus let op als je een raam achter je heb kan de lichtinval gaan irriteren. Door dit glimmende laagje kom het zwart wel veel 'zwarter' over en de kleuren zijn echt heel mooi.
Verder zit er ook een hdmi aansluiting op wat handig is.
 
Zoals Inne vermeldde is zij op zoek naar een monior geschkt voor grafisch werk. het laatste wat je dus wilt hebben is een scherm met een glanzende laag dat kleuren gewoon VERTEKEND.
 
Hoe het ding eruit ziet maakt me niet uit, al is het pimpelpaars. Als de kwaliteit van het scherm en kleurweergave/scherpte maar goed is :)
 
Voor tablets gewoon kijken naar een a4 wacom intuos.

Qua schermen tja ik weet zelf er niet zoveel vanaf maar lacie,dell,apple etc maakt goede schermen voor grafisch werk. Heb zelf een samsung 22 inch maar merk wel dat de kleuren niet optimaal zijn.
 
Wat bij veel schermen vaak is dat ze gewoon niet goed staan gekalibreerd. Ik zou inderdaad niet voor een glanzende toplaag gaan.

Weet niet of je op een mac werkt? Want daarin kun je standaard je scherm echt goed kalibreren.. (zal op windows uiteraard ook wel kunnen, maar weet niet hoe :+)
 
Kalibreren moet je gewoon hardware matig doen met een apparaatje, zelfs op een mac verlopen de kleuren toch.
Eizo is echt mooi spul, die nieuwe serie CG222 en CG241 zijn echt populair. Het is prijzig, maar je kleuren goed op je scherm hebben is wel belangrijk :)
 
Een teken tablet voegd zeker wat toe inne.
Als je iets of iemand uit een foto moet knippen is een wacom ideaal. Je moet er wel een beetje handig mee worden, maar ik was meteen hooked.
Zorg wel dat je een beetje een grote koopt, met een kleintje ben je minder precies en werkt het veel minder fijn.

Daarnaast zal je wel veel afwisselen met je muis, maar als je ze goed positioneerd heb je daar geen last van.
 
Inne :)

Grafisch werk: Apple
Fotobewerkingen: Lacie

En wat maarten al zegt, zo'n Wacon is echt super relaxt werken! Wel even wennen maar eenmaal gewend... ik doe iig niks meer met de normale muis :)
 
Is het ook wat ivm inkleuren etc zo'n tablet ? Of zelf dingen tekenen/schetsen oid ?
Ik heb al wel rondgezocht op internet, maar kan er niet echt zoveel over vinden :(
 
Wacom is het bekendste merk wat gewoon redelijk de standaard is qua tekentabletten in de grafische industrie. Ik heb op mn oude werk (www.karma.tv) heel wat met intuos a3 gewerkt en dat werkt heerlijk. Ook niet al te duur.

Ik heb persoonlijk wel de voorkeur voor gewoon een muis, ik teken ook niet zoveel dus tablet heb ik niet echt nodig.
 
@ pepijn : voorlopig nog gewoon info@scootertuning.net :)

Verschil tss A3 en A4 versie is gewoon het formaat ? Met hoeveel " monitor heb je dan gewerkt ?
 
Wat ik het mooist vind om op te tekenen zijn van die schermen met een touchscreen laag. Kun je half plat leggen en is ideaal voor wat illustrator, corel draw en andere werkzaamheden. Geloof dat deze ook van Wacom zijn. Of Lacie.
 
Back
Top