Grafisch schrijftablet en goede monitor

Is het ook wat ivm inkleuren etc zo'n tablet ? Of zelf dingen tekenen/schetsen oid ?
Ik heb al wel rondgezocht op internet, maar kan er niet echt zoveel over vinden :(

Daar zijn ze ideaal voor. Maar net zoals iedereen zegt, je moet er wel even aan wennen.. Maar juist inkleuren/brushen etc. gaat echt super met een wacom :)
 
Werkte ermee op een 30 inch widescreen apple scherm. Wat wel een aardig aso scherm is btw :p Ik denk dat persoonlijk een a4 wacom goed is om mee te beginnen. Die kosten tenminste ook niet de hoofdprijs.
 
Ik werk met een model die er nu inmiddels niet meer is, maar dit was een a5 alleen dan groter :p Dus geen a4 maar ook geen a5..

Vind de maat precies goed.. nou werk ik @ the moment niet op hele hoge resoluties dus is het al snel goed..
 
Is die 350 in of ex btw? Voor 350 compleet kan je geen scherm en tekentablet kopen dat toegespitst is op grafisch werk. Je zal ergens op moeten bezuinigen.

Een simpel 24" Samsung scherm heeft een fijne resolutie dat jij goed kan gebruiken. De kleurechtheid van deze schermen is wat minder. Voor dit geld kan je haast enkel TN panelen kopen, die een lage kleurechtheid geven. Eventueel kan je ze kalibreren om de lineariteit wat te verhogen. Maar een scherm dat kleuren niet weer kan geven zal nooit kleurecht zijn.

Voor 350e kan je misschien net een scherm met PVA of IPS paneel kopen, maar dan wijkt de tablet. Koop een goed scherm. Daarbij zou ik dan een cheape wacom graphire kopen oid als dat kan. Maar zoals ik al zei is een 350e budget van een grafische vormgeving afdeling nou niet echt serieus te noemen.

Ik zou je vraag niet op een scooterforum knallen maar informeren bij experts. Er zijn zoveel keuzes dat ik slecht overzicht krijg iig. Stel je vraag eens op tweakers.net.

Dit is iig een mooi lijstje waarin je paneel data kan vergelijken.

http://lcd24-7.info/Monitor/Samsung/Default.aspx
 
Last edited:
Toevallig staat er in de nieuwste Computer Idee een koopwijzer van Tekentablets, misschien iets om even naar te kijken? ;)
 
Ik hoop wel de a3 versie die je op de vorige pagina poste?

Werkt nagenoeg 1 op 1 met je beeldscherm, en om foto's te bewerken werkt het zowiezo perfect.
 
A4 is opzich ook goed hoor. daar heb ik veel mee gewerkt icm 21 inch scherm en voelde heel vertrouwd.
A3 neemt zoveel ruimte in, en ik wisselde regelmatig af met de muis en toetsenbord dus had de ruimte nodig.

al een beslissing gemaakt over het scherm ? misschien moet je gewoon eens een keer in een winkel gaan praten met iemand met verstand van zaken. Een goede printer is belangrijk :p ik print namelijk regelmatig wat uit om te zien of de kleuren een beetje overeen komen.
 
@maarten, a4 werkt ook prima idd :) alleen voor hele nauwkeurige bewerkingen werkt een a3 beter. Gebruik ze voor oa fotobewerkingen.
Je kan beter je beeldscherm kalibreren :)

@Xander, nee ik maak geen a3 zwaaien met mijn muis.. Als je een tablet hebt die nagenoeg 1:1 is kan je stukken nauwkeuriger werken. Snap je de link?
 
Dit is nu m'n tweede werkdag ermee. Inderdaad heel erg wennen, maar voor fotobewerking echt ideaal !!

Gebruiken jullie zo'n ding alleen in fotoshop voor bewerkingen of ook echt vaker ?

Morgen wordt m'n nwe monitor geleverd, het is een Iiyama TFT scherm 24" Wide ProLite B2403WS (2 ms) HDMI geworden.
 
Wou dat net gaan zeggen, met vectoren is het idd een groot pluspunt. En elementen uitmaskeren is helemaal 10x relaxter.
 
Back
Top