moet ik een spiegel hebben

Choempie

Well-Known Member
Heb binnekort een wok keuring met mijn peugeot ludix, op kentekencheck staat dat deze uit 31-08-2005 komt, volgens mij heb ik dan geen spiegels nodig, Ik heb wel een rechter spiegel maar volgens mij omdat hij uit 2005 komt heb ik helemaal geen spiegels nodig, ook voor de rdw keuring niet. Kan iemand dit bevestigen?


En zou ik ook een rode reflector achter moeten hebben?
 
Advertisement - register to remove this

Voor de reflector zie hier:

Voor de spiegel(s) zie hier:
Artikel 5.6.45 Regeling voertuigen
Het laden van de laatste link kan 30 seconden duren, dus heb geduld !!!

@Harrr
Ik ben zo vrij geweest om even een directe link te maken van hetgeen jij al gepost hebt ;)
 
Nog wat kleine vraagjes:

moet ik voetsteuntjes hebben voor de passagier?

moet de elektrische start het doen?

en de toeter doet het alleen wls je een klein beetje gas geeft. Is dit erg?
 
voetsteuntjes hoeven niet, de elektrische start ook niet. Een bel is vgm ook goed, dus die kan je er voor de zekerheid op zetten. Of een accu. Want ik neem aan dat je toeter het daardoor niet doet.
Accu heb ik erin, maar mn startmotor doet het helaas niet meer, en de toeter doet het dus alleen goed als ik op toeren kom, maar een bel kan inderdaad ook had ik gezien! Bedankt voor de info
 
Nog wat kleine vraagjes:

moet ik voetsteuntjes hebben voor de passagier?

moet de elektrische start het doen?

en de toeter doet het alleen wls je een klein beetje gas geeft. Is dit erg?
Een vraag in een vraag, in een vraag, in een vraag vind ik persoonlijk niet erg handig...
Beter aparte topics aanmaken.

Maar goed, ik ben er nu toch dus geef ik antwoord.

-Voetsteuntjes:
Is geen regelgeving over te vinden.
Dus niet verplicht, maar wel aan te raden.

-Electrische start:
Deze hoeft niet te werken.
Je kan de scooter starten via de kick.

-De toeter:
De zogenaamde claxon, hoeft niet te werken.
Een fietsbel kan een goede vervanger zijn.
Een scooter is nou eenmaal een veredelde fiets met hulpmotor...
 
Heb binnekort een wok keuring met mijn peugeot ludix,
Ik heb wel een rechter spiegel
Dan zit hij aan de verkeerde kant!
En zou ik ook een rode reflector achter moeten hebben?
moet ik voetsteuntjes hebben voor de passagier?
moet de elektrische start het doen?
en de toeter doet het alleen wls je een klein beetje gas geeft. Is dit erg?
Hij loopt nu echt beroerd, denk niet harder dan 30 met overal dipjes. Af en toe een knal uit de uitlaat.
Maakt dit uit voor de keuring?
@Choempie ,

ik wil toch even Off-topic reageren op deze vragen hierboven omdat het toch langzaam irritant wordt!

Mocht de beheerder van dit forum mijn opmerkingen hieronder ongepast vinden of niet terecht kan hij deze post altijd verwijderen.

Als ik jouw vragen hierboven zo lees, vraag ik mij persoonlijk af, "wat werkt er nog wel aan jouw scooter en met welke onzinnige vraag kom je morgen weer?".

Één telefoontje naar de RDW had al je vragen beantwoord.

Ik zie dat je continue aan het sleutelen bent maakt zelfs een nieuw topic over de aanschaf van een sport vario en de geplande aankoop van een Yasuni uitlaat, dus aan het geld kan het niet liggen.

Maar blijkbaar is de reparatie van je e-start het fatsoenlijk afstellen van je blokje te moeilijk en de aanschaf van twee spiegeltjes, een reflectortje, twee voetsteuntjes en een claxon toch te veel van het goeie!!!

Je realiseert je waarschijnlijk niet dat dit alles ook voor jouw eigen veiligheid is en de veiligheid van anderen en dat je waarschijnlijk bent aangehouden, met deze opgevoerde Ludix, omdat deze er zo bij ligt...
 
Dan zit hij aan de verkeerde kant!





@Choempie ,

ik wil toch even Off-topic reageren op deze vragen hierboven omdat het toch langzaam irritant wordt!

Mocht de beheerder van dit forum mijn opmerkingen hieronder ongepast vinden of niet terecht kan hij deze post altijd verwijderen.

Als ik jouw vragen hierboven zo lees, vraag ik mij persoonlijk af, "wat werkt er nog wel aan jouw scooter en met welke onzinnige vraag kom je morgen weer?".

Één telefoontje naar de RDW had al je vragen beantwoord.

Ik zie dat je continue aan het sleutelen bent maakt zelfs een nieuw topic over de aanschaf van een sport vario en de geplande aankoop van een Yasuni uitlaat, dus aan het geld kan het niet liggen.

Maar blijkbaar is de reparatie van je e-start het fatsoenlijk afstellen van je blokje te moeilijk en de aanschaf van twee spiegeltjes, een reflectortje, twee voetsteuntjes en een claxon toch te veel van het goeie!!!

Je realiseert je waarschijnlijk niet dat dit alles ook voor jouw eigen veiligheid is en de veiligheid van anderen en dat je waarschijnlijk bent aangehouden, met deze opgevoerde Ludix, omdat deze er zo bij ligt...
Ik snap niet dat je het irritant vindt, het is toch een forum om vragen op te stellen, je hoeft niet te reageren. Je hoeft het niet eens te lezen als je wilt.

ik wil gewoon alles zeker weten. Zodat ik dalijk niet nog een keer moet keuren weer 2 maanden verder ben en 70 euro lichter.

reflectors zaten er gewoon op. Spiegel zat er ook op. (Alleen niet aan de goede kant, nu wel) en elektrische start, waarom proberen te fixen als het toch niet hoeft, vindt kicken prima. Geen zin om er meer geld er aan uit te geven aangezien ik maar 150 euro voor mijn ludix hebt betaald.
 
Geen zin om er meer geld er aan uit te geven aangezien ik maar 150 euro voor mijn ludix hebt betaald.
Off-topic:
Denk dat je hier de fout ingaat.
Een scooter dient aan bepaalde, wettelijke, voorwaarden te voldoen.
Dat dit geld kost, waarschijnlijk meer dan de aanschafwaarde, doet niet ter zake.
De kentekenhouder van een scooter dient ervoor te zorgen dat deze aan de wettelijke eisen voldoet en is hier aansprakelijk voor.
Wil of kan je dat niet, dan moet je geen scooter nemen/bezitten.
Voel je niet aangevallen want dat is zeker niet mijn bedoeling !
Ik zeg dit in jouw belang en voor de veiligheid van jezelf en iedereen om je heen...
------------------------------------------
On-topic:
Heb nog wel iets gevonden i.v.m. de regelgeving omtrent de voetsteunen.
Zie onderstaande link:
Artikel 5.6.46 Regeling voertuigen
 
Off-topic:
Denk dat je hier de fout ingaat.
Een scooter dient aan bepaalde, wettelijke, voorwaarden te voldoen.
Dat dit geld kost, waarschijnlijk meer dan de aanschafwaarde, doet niet ter zake.
De kentekenhouder van een scooter dient ervoor te zorgen dat deze aan de wettelijke eisen voldoet en is hier aansprakelijk voor.
Wil of kan je dat niet, dan moet je geen scooter nemen/bezitten.
Voel je niet aangevallen want dat is zeker niet mijn bedoeling !
Ik zeg dit in jouw belang en voor de veiligheid van jezelf en iedereen om je heen...
------------------------------------------
On-topic:
Heb nog wel iets gevonden i.v.m. de regelgeving omtrent de voetsteunen.
Zie onderstaande link:
Artikel 5.6.46 Regeling voertuigen
Ik snap dat ie ergens aan moet voldoen, maar van die kleine dingen maakt toch niet uit joh, of de toeter het nou alleen doet als je rijdt of niet, of je voetsteuntjes hebt of niet, kan toch niemand achterop want het zadel is veels te klein.

ik snap ook wat je zegt, maar deze scooter is echt geen afgetrapt beun ding. Natuurlijk doen de remmen het gewoon zoals het hoort. Dat is tenmiste belangrijk vindt ik. Die toeter, wat heb je er eigenlijk aan ze horen me toch wel aan komen rijden.

Maar goed, door hier dingen te vragen. Wordt hij misschien wel een stuk veiliger

bedankt voor het linkje nog, alleen jammer dat hij niet laadt bii mij. Zo maar even op de computer proberen
 
Back
Top