Mag/moet een kabelhuis wat speling hebben of juist niet

fasemc

Well-Known Member
Het lijkt er op dat mijn gaskabelhuis, dus naast de gashendel een beetje heen en weer te bewegen is op het stuur, terwijl de schroefjes niet vaster kunnen. Hoort dat misschien ...of moet ik de ruimte eronder opvullen zodat deze nergens heen kan?


Dankjewel
 
Advertisement - register to remove this

hi fasemc, het lijkt mij niet, maar over wat voor "apparaat" gaat het?
en zit de rem hier ook niet bij en draai je die ook (niet) dan?
mijn tomosje heeft dit ook, daar zou ik de klemhelft er af kunnen/moeten halen en daar dan wat af kunnen schuren. maar ik ben eigenlijk al gewend om hem tegen te houden met mijn wijsvinger en gas te geven met de overige drie vingers ;) zelf zó dat ik dit op mijn Kymco ook af en toe doe..
 
Inderdaad, als ik aan de kabel zit die van onder de kap dat gaskabelhuis ingaat kan ik die heen een weer bewegen. Dat huis zit dus naast de gashendel en rond mijn stuur gemonteerd, met twee gedeeltes en vastgezet door schroefjes...dat beweegt dus. Ik ben al eens gevallen dus twijfel of dat zo bedoeld is...schroefjes krijg ik niet vaster, maar is dus heen en weer te bewegen op mijn stuur...
 
dat moet gewoon vast zitten.
als dat niet zo is, is òf je stuur te smal (de verf er al af gedraaid) òf de klem te wijd. als hij aan beide kanten schroefjes heeft, zou je de schroeven eruit kunnen draaien, de "klem"-kant wat af kunnen vijlen waar hij tegen de andere helft aan gaat, dan kan hij daarna krapper om je stuur heen klemmen. als er een schroefgat dol is en je schroefje rond draait gaat dit niet werken en moet je aan een nieuw gaskabelhuis.
 
Back
Top