Mag een autotoeter/luchthoorn op een scooter?

Apriliasr50rr

New Member
Ik heb een zip type 1 uit 1994 met een auto toeter erop ik heb er gisteren een wok op gekregen dus ik zal hem opnieuw moeten laten keuren bij het rdw maar is een auto toeter toegestaan op een scooter of moet ik de standaard claxon monteren?Bedankt alvast!
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij mag dat niet omdat het schrik reacties kan veroorzaken.
Dat iemand schrikt als hij een autoclaxon hoort vlak achter zich op het fietspad.
Als de polite dat ziet of hoort krijg je weer een wok.
 
Volgens mij bestaat er geen wet waarin vermeldt staat wat het maximale aantal decibels voor een claxon mag zijn.
De Europese Unie heeft hier wel aanbevelingen over en Brutes zit daar 3 dB overheen, dus dit is dubbel zo hard.
Wel mag je geen meertonige hoorn gebruiken, wel een twee-tonige maar dan moeten deze twee tonen tegelijkertijd klinken, zoals het dubbele slakkenhuis van Brutes, en niet sequentieel.
 
Ik rij met dubbel Slakkenhuis (110 DB ) Hi en Low Bass..

Die irritante Wielrunners in Jumbo Visma pakkies in Peleton , schrikken zich de Pleuris als ik er vlak achter zit en op de knop druk ... :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
Volgens mij is mijn Claxon gewoon toegestaan.
Waarom kan ik me niet aan t idee onttrekken dat ls je een trein/ scheepshoorn had, Deze ook ergens verstopt zou zitten? :tearsofjoy: Mijn opa was vroeger vrachtwagen monteur en een bootliefhebber en bouwde zijn eigen boten. Dus kocht ook vaak scheephorns en had vanuit de werkplaats dus ook wel een claxon van een vracht wagen. Deze 2 hoorns deed hij in een grote tas incl een accu(t gewicht kan je raden) en als PEC scoorde drukte hij op de knop. T lawaai was gigantisch natuurlijk wat resulteerde in een stadion verbod voor de eerst volgende wedstrijd.(we spreken jaren60/70):tearsofjoy: Dit soort acties zie ik jou ook uithalen :tearsofjoy:
 
Back
Top