hoe moet ik weten als dit een horizontaal of vertikaal is

Advertisement - register to remove this

Ander motorblok.

Oke, serieus. Boven de 100 is een serieuze uitdaging op een verticaal blok. Voor 115 zou ik echt naar iets anders kijken.
so zou ik gewoon een speedfight 2 horizontaal blok kopen?
Post automatically merged:

115 haal je niet zomaar , niet zonder meerdere onderdelen
Carb
Uitlaat
Luchtfilter
Overbrenging
Dure hobby alles bij elkaar.
ja nu ben ik bang dat ik koop al dat en het gaat niet snel kan je mischien mij een speedfight 2 horizontaal blok vinden onder de 450 euro
 
Een vraag bestaat een peugeot speedfight 2 horizontaal? Als het bestaat zou ik zon blok halen of een minarelli horizontaal blok?
Zet die Speedfight nou maar uit je kop. En als je 120 wil gaan haal dan een aerox ofzo of een zip en voer t op. Die speedfight word niks kjel.

Kost de wereld om op te voeren en zijn geen snelle spullen voor. Begrijp nog steeds niet wat iedereen nou tegenwoordig wil. Ze willen allemaal hoerehhh snel zijn. Met een scooter die daar niet voor gemaakt is maar het moet een goedkope scooter zijn en uiteindelijk stoppen jullie er zoveel geld in dat je veel beter even een fatsoenlijk inleg bedrag heb en een scooter haal die je makkelijk snel kan maken
 
Ik heb het nog nooit gezien een Speedfight met vertikaal blok dat 120 gaat.
Of iemand moet wel echt heel goed kunnen tunen met wat er aan onderdelen te krijgen is.
Dan kan je er beter een Piaggio blok onder hangen met een leuke setup.
Beide opties ga je niet snel voor elkaar krijgen lees ik al, dit is werk voor gevorderden.

De Speedfight2 die je hebt is met het vertikale blok, en een horizontaal blok gaat niet passen.
Zoals Diether van essen al zei, als je zulke snelheden wilt halen kan je beter een aerox of een zip kopen.
 
Zet die Speedfight nou maar uit je kop. En als je 120 wil gaan haal dan een aerox ofzo of een zip en voer t op. Die speedfight word niks kjel.

Kost de wereld om op te voeren en zijn geen snelle spullen voor. Begrijp nog steeds niet wat iedereen nou tegenwoordig wil. Ze willen allemaal hoerehhh snel zijn. Met een scooter die daar niet voor gemaakt is maar het moet een goedkope scooter zijn en uiteindelijk stoppen jullie er zoveel geld in dat je veel beter even een fatsoenlijk inleg bedrag heb en een scooter haal die je makkelijk snel kan maken
Kan in gewoon een minarelli aerox blok kopen en onder een speedfight zetten?
 
Kan in gewoon een minarelli aerox blok kopen en onder een speedfight zetten?
Begrijp je mij verhaal nog steeds niet. Dat je niet moet denken ik haal een goedkope scooter en ga hem heel snel maken. Met heel veel dure spullen. Dat kan niet. Dus dit ziin een beetje domme vragen omdat ik dit net heb lopen vertellen. Gewoon uit je kop zetten die 120 of een andere scooter halen en jagen
 
Wat is het beschikbare budget?

Want los van het type blok, is dit niet eenvoudig te behalen en gaat het veel geld kosten.

Daarnaast snap ik niet zo goed wat zo'n top voor zin heeft, vind de meeste scooters tot 80 nog prima, maar zodra je daar overheen gaat, worden ze eigenlijk veel te licht en is het met slecht wegdek best nog wel een uitdaging hem op de weg te houden.
 
Wat is het beschikbare budget?

Want los van het type blok, is dit niet eenvoudig te behalen en gaat het veel geld kosten.

Daarnaast snap ik niet zo goed wat zo'n top voor zin heeft, vind de meeste scooters tot 80 nog prima, maar zodra je daar overheen gaat, worden ze eigenlijk veel te licht en is het met slecht wegdek best nog wel een uitdaging hem op de weg te houden.
Maat ik heb 2500 euro
 
Maat ik heb 2500 euro

Maat? :sweatsmile: Enige idee tegen wat voor een ouwe zak je aan het praten ben? :tearsofjoy:

Dat is een aardig zakcentje, waar je best ver mee kan komen.

Advies die gleufshow opruimen en een aerox halen. Dat zou het allemaal een heel stuk makkelijker en haalbaarder maken. Genoeg voorbeelden te vinden hier op het forum hoe je dikke PK's uit zo'n ding kan halen en welke setup je daarvoor nodig heb. Overigens betwijfel ik of het haalbaar zal zijn met je budget, maar je zal vast een eind komen. Uiteraard als je het zelf doet, als je iemand moet betalen voor het monteren dan kom je nog wel wat te kort.
 
Ouwe dan? Beter? :eek:

Om echt iets snels te maken moet je gewoon met een goede basis beginnen... Peugeot is dat niet echt. Mina Horizontaal, of Piaggio. Als je er dan iets van 1000-1500 tegenaan gooit, moet je de 120 wel kunnen halen.
 
Een Horizontaalblok gaat nooit lekker onder een Speedfight 2 passen , jou frame is gebouwd voor een verticaal blok ,
Je komt niet weg met de Horizontale cilinder... past niet / komt niet uit.
 
Ouwe dan? Beter? :eek:

Om echt iets snels te maken moet je gewoon met een goede basis beginnen... Peugeot is dat niet echt. Mina Horizontaal, of Piaggio. Als je er dan iets van 1000-1500 tegenaan gooit, moet je de 120 wel kunnen halen.

Als je hard kan rennen, kan je het proberen :tearsofjoy:

1000-1500?
Cilinder 300-500
Overbrenging 350
Uitlaat 300-500
Krukas + lager 500
Ontsteking ???
en dan vergeet ik vast nog wat zat kleine zaken die ook al snel optellen.

Word alsnog erg krap.... dan moet je veel mazzel hebben dat je zaken goed 2e hands kan vinden die ook nog goed zijn.
 
Die Speedfight lekker verkopen , en een Piaggio kopen , Runner bijvoorbeeld .
Heb zelf een Speedfight 3 LC gehad , zit een Horizontaal blok onder , heb er veel veel geld ingestoken , kreeg dat ding niet op snelheid wat ik wilde bereiken.
Toen maar een Runner gekocht.
 
Zit nog geen vertanding bij, en je zal nog wel wat andere kleine spulletjes nodig hebben, maar hier moet je toch echt wel heel ver mee kunnen komen.

Ook even snel gemaakt, zou hier en daar waarschijnlijk andere keuzes maken, maar voor het idee.

Afstelbare ontsteking zou inderdaad ook wel een goed idee zijn natuurlijk. Maar dat moet ook nog (net) wel lukken.
 

Attachments

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    99.1 KB · Views: 9
Last edited:
120 ga je echt niet redden zonder overrange, dus dan red je het bij lange na niet.

De 100 zou je met heel heel heel erg veel geluk, misschien net halen op je teller.

Rox of runner iig als basis pakken, speedfight gaat hem niet worden.
 
Onder speedfight kun je opzich wel een Pia blok onder monteren. Maar als je niet precies weet hoe of wat zou ik er niet aan beginnen als ik jou was. Als je die 2500 uit wil geven mag je hem wel langsbrengen dan gaat ie wel harder dan 115 ook
 
Back
Top