Miskoop? Of toch niet?

Mdj004

Polini race vonkjes.
Goedenavond, tijd om toch maar eens deze vraag te stellen.....
Ik heb een tijdje geleden een Yamaha aerox gekocht voor €400. Maar toen ik hem een tijdje had staan bleken er toch wat meer mis dan dat ik dacht. Ik zal de gebreken even opsommen:
E start doet niks
Kappen niet netjes
Uitlaat lelijk
Teller kapot
Werkelijk alles aan dat ding rammelt:(
Lak begint te bladderen
14k op de teller
Motorisch standaard
Ik heb er wel een gianelli terugloop bij gekregen maar geen ophang beugel.... ik vraag me nu een beetje af wat ik het beste kan doen, ik wil graag een aerox waar ik zonder stress voor politie op kan rijden maar die waren dus moeilijk te vinden. Ik wordt in augustus 16 en wil dan de boel goed op orde hebben (ik wil ook nog graag een tomos/puch) kan ik hem het beste met eventueel verlies verkopen en opnieuw beginnen, of hem opknappen. (Yasuni komt van mn project aerox)
 

Attachments

  • E06FC3CD-F247-42BF-B5F8-756161D6783A.jpeg
    E06FC3CD-F247-42BF-B5F8-756161D6783A.jpeg
    244.9 KB · Views: 26
  • 5176E57B-733B-45C7-8FA5-DE95E83C27E7.jpeg
    5176E57B-733B-45C7-8FA5-DE95E83C27E7.jpeg
    206.9 KB · Views: 26
  • E7204D13-5D36-427E-8E72-485C3E2A93E3.jpeg
    E7204D13-5D36-427E-8E72-485C3E2A93E3.jpeg
    231.5 KB · Views: 26
  • 6C76EDC1-59C4-4BD1-8B06-BBCC43DD350A.jpeg
    6C76EDC1-59C4-4BD1-8B06-BBCC43DD350A.jpeg
    264.1 KB · Views: 28
  • 773C7FA3-A767-4B6A-8DDA-C473D940134A.jpeg
    773C7FA3-A767-4B6A-8DDA-C473D940134A.jpeg
    227.1 KB · Views: 28
  • A06B4908-C71E-4AB4-BD96-3287B59D2681.jpeg
    A06B4908-C71E-4AB4-BD96-3287B59D2681.jpeg
    256.7 KB · Views: 23
Advertisement - register to remove this

aerox begrest loopt sowieso kut plus een aerox is berucht voor altijd wel zijn kwaaltjes hebben maar in principe als je hem graag wil houden is het allemaal niet zo verkeerd hoor elektrische start is vast wel te fixen, kappen zijn altijd te spuiten teller ook niet duurder dan een paar tientjes is niet echt een ramp hoor maarja uiteindelijk ligt het eraan hoe graag je hem wil houden
 
aerox begrest loopt sowieso kut plus een aerox is berucht voor altijd wel zijn kwaaltjes hebben maar in principe als je hem graag wil houden is het allemaal niet zo verkeerd hoor elektrische start is vast wel te fixen, kappen zijn altijd te spuiten teller ook niet duurder dan een paar tientjes is niet echt een ramp hoor maarja uiteindelijk ligt het eraan hoe graag je hem wil houden
Klopt, het zijn allemaal veel kleine dingetjes. Heb je toevallig enig idee of ik te veel heb betaald? Ik heb nog een andere aerox die gewoon lekker snel gaat (130:)) dus dat ie langzaam is interesseert me niet zo. Weet alleen niet of het mijn geld waard is hem helemaal netjes te maken.
 
nouja meeste waarde zit in je motorblok en weet niet of je die al hebt opengetrokken maar als hij mooi stabiel loopt lijkt 400 euro met complete kappen me niet echt een miskoop hoor plus die uitlaat ja je kunt misschien contact zoeken met een professionele lasser kijken of hij wat voor je in elkaar kan klussen (ik weet de staat niet van die gianelli maar als hij nog mooi is heb je volgensmij de waarde er wel uit hoor) lijkt mij opzich het geld wel waard als je zelf het een en ander kunt, dat spuiten is met een paar tientjes ook wel gefixt mits je het zelf doet zou dan niet een ingewikkelde kleur doen gewoon zwart oid en dan je binnenkappen mat zwart spuiten heb je naar mijn mening een dikke aerox hoor
 
nouja meeste waarde zit in je motorblok en weet niet of je die al hebt opengetrokken maar als hij mooi stabiel loopt lijkt 400 euro met complete kappen me niet echt een miskoop hoor plus die uitlaat ja je kunt misschien contact zoeken met een professionele lasser kijken of hij wat voor je in elkaar kan klussen (ik weet de staat niet van die gianelli maar als hij nog mooi is heb je volgensmij de waarde er wel uit hoor) lijkt mij opzich het geld wel waard als je zelf het een en ander kunt, dat spuiten is met een paar tientjes ook wel gefixt mits je het zelf doet zou dan niet een ingewikkelde kleur doen gewoon zwart oid en dan je binnenkappen mat zwart spuiten heb je naar mijn mening een dikke aerox hoor
Goed punt, blok is idd nog prima en standaard. Om de kappen nou zwart te spuiten zou ik heel eerlijk gezegd niet doen dan houd ik liever deze kleur. Waar ik me echter wel heel erf aan stoor is dat de kappen erg trillen, weer jij of ik hier iets aan kan doen?
Bedankt voor je reactie trouwens:)
 
ja begrijpelijk is jou scooter vooral doen wat je zelf mooi vind maar qua kappen trillen nee man geen idee nooit aerox gehad enige wat ik zou kunnen bedenken is miss niet overal alles goed aangedraaid maar denk dat je dit we gecheked hebt, wat je kunt doen is miss en setje rubbers kopen die om je schroeven heen passen waarmee je kappen vast zitten en dan aan de kant tussen je kappen en schroefdraad een rubbertje doen bij 1 kap en kijken of dat helpt
 
Klopt, het zijn allemaal veel kleine dingetjes. Heb je toevallig enig idee of ik te veel heb betaald? Ik heb nog een andere aerox die gewoon lekker snel gaat (130:)) dus dat ie langzaam is interesseert me niet zo. Weet alleen niet of het mijn geld waard is hem helemaal netjes te maken.


Had er zelf niet meer als 320 euro voor gegeven.. ALS ik hem gekocht zou hebben.. 400 euro is wellicht net een beetje te veel.. Gelukkig dat hij niet 600 euro of meer hebt gekost, want dan was je wel zwaar getild.

Voor opknappen gaat er makkelijk 1000 euro erin zitten.. Ik was zelf voor mij scooter ook best wel wat kwijt en een sleutel ervaring rijker.

Je kan de kappen wel spuiten, maar zie maar eens die lak eraf te krijgen, kost je teveel tijd om deze goed te krijgen..
Misschien is een andere kappenset wel een betere oplossing.
 
Back
Top