Hou toch eens op met...

gcs100

Well-Known Member
... Een topic te openen met: Snel hulp, Help, Spoed, Snelle vraag et cetera...
Iedereen heeft hulp nodig of heeft een vraag en wil geholpen worden.
Uiteraard probeert een ieder een ander te helpen met oplossingen en te voorzien van raad.
Echter we zitten niet 24/7 achter de computer/laptop of op het mobieltje.
Dus heb geduld en de antwoorden/suggesties/oplossingen komen vanzelf.
Een tip voor de snelle jongens en meisjes: heb je ECHT haast om je scooter/brommer te laten maken?
Ga naar een scooterzaak, betaal de hoofdprijs en verder niet zeuren...
 
Advertisement - register to remove this

Het begint al vaak bij een goed gemaakte topic.

Alle belangrijke informatie erin verwerken. Probleem is dat men te snel een topic aanmaakt om zonder verder na te denken.

Als iemand een vario vervangt willen we natuurlijk weten waarmee je het los hebt gemaakt, om welke vario het gaat en hoeveel grams gewichten erin zitten. Als je dit niet erbij vermeld dan is het niet de moeite waard om erop te reageren, als de TS dan ook geen moeite heeft gedaan om een goed topic op te stellen.

KMstand is in sommige gevallen ook belangrijk, en om te weten of je de scooter al had of 2ehands of nieuw hebt aangeschaft.

En bij afstellen wil je natuurlijk de oude situatie van de afstelling weten en de nieuwe die erin moet komen of al erin zit, maar niet afgesteld krijgt.
 
En ik heb het al meerdere malen geprobeert uit te leggen dat je met de search ongetwijfeld al een heel eind van je probleem krijgt opgelost. Misschien ff paar topics doorkijken maar mocht er niemand online zijn om te reageren dan zou je antwoord er zomaar tussen kunnen zitten en ben je het snelst geholpen, maar dan moet je daadwerkelijk ff zoeken en wat lezen. Al zal het toch wel niet veranderen
 
Tja, heel vroeger waren wij de jeugd en werd hetzelfde over ons gezegd. ;)

Maar inderdaad er wordt tegenwoordig te snel naar het toetsenbord gegrepen zonder zelf eerst een kijkje te nemen.
Wat ik vaker ervaar is, dat mensen met nul verstand van techniek en ook niet bereid zijn zich het een en ander eigen te maken, hier met een vraag komen en als je hun in Jip en Janneke taal uitlegt wat eventueel het probleem kan zijn, ze geen enkele idee hebben waar je het over hebt en geen enkele moeite doen om het uberhaupt te snappen.

Dit terwijl in de tijd van het internet het toch heel gemakkelijk is je zaken eigen te maken.
Als ik zelf aan iets, wat niks met scooters te maken heeft, begin, kijk ik eerst een aantal YT video's om te kijken hoe andere mensen dit aanpakken en vaak zitten er toch heel goeie tips tussen die het klusje eenvoudiger maken.
 
Last edited:
Voor een deel is het kenmerkend voor deze tijd met internet en de 24 uurs economie (snelle bezorging) dat je niet veel geduld meer hoeft te hebben.
Het levert een soort van oppervlakkigheid op. Graag een easy fix en snel.
Wij zijn gewend om zelf zaken uit te zoeken en blijven dat eigenlijk ook wel leuk vinden.
En daarmee blijven we maker en eigenaar van onze producten/reparaties.
Echter, alle lof voor de jeugd die vaak eventjes voordoet hoe je een app vindt en installeert. Of tijdens een gesprek snel weten op te zoeken wie de eerste vrouw van J.F Kennedy was.
Ik vind het soms ook wel leuk om te achterhalen wat een hulpzoeker verwacht en wat zijn sleutelvaardigheden zijn.
En soms gaat iemand echt aan de slag, en dat is mooi om te zien. Dat de techniek van zijn scooter hem niet meer vreemd is, maar dat ie er wat mee en aan kan doen.
 
t punt is.. mensen zijn lui. ik had een tijd terug de vraag gesteld of de vario van een hyosung links of rechts los moet omdat een aantal mensen vroeger os scooterfreaks zeiden dat hyosung links is. Wist dit niet zeker. Nog steeds niet btw maarja komt wel als ik hem los halen moet.
Dit is een simpele vraag maar wel een belangrijke. Er zijn veel vragen die simpel te vinden zijn. Die over men hyosung zijn nergens te vinden. Wel uren gezocht. Daar zit t verschil.
 
En het liefst dat iemand langs komt om het gratis te repareren.
Een " mannetje ".
Post automatically merged:

Voor een deel is het kenmerkend voor deze tijd met internet en de 24 uurs economie (snelle bezorging) dat je niet veel geduld meer hoeft te hebben.
Het levert een soort van oppervlakkigheid op. Graag een easy fix en snel.
Wij zijn gewend om zelf zaken uit te zoeken en blijven dat eigenlijk ook wel leuk vinden.
En daarmee blijven we maker en eigenaar van onze producten/reparaties.
Echter, alle lof voor de jeugd die vaak eventjes voordoet hoe je een app vindt en installeert. Of tijdens een gesprek snel weten op te zoeken wie de eerste vrouw van J.F Kennedy was.
Ik vind het soms ook wel leuk om te achterhalen wat een hulpzoeker verwacht en wat zijn sleutelvaardigheden zijn.
En soms gaat iemand echt aan de slag, en dat is mooi om te zien. Dat de techniek van zijn scooter hem niet meer vreemd is, maar dat ie er wat mee en aan kan doen.
Ze weten niet eens wie J.F.Kennedy is/was.
 
Maar ... idd , jeugd dat allen vandaag de dag van zelf en voor niks gaat ... had het pas nog , kwam een Scooter langs : achterrem werkt niet , zit vast .
Ka je FF kijken ? is goed ... Wiel er af en de bedining / remhevel zat vast gerot .
Segmenten er af , de boel warm gestookt met een gasbrander , ingesopten met IMAL .. en ja hoor , het spul bewoog weer .
Spul weer opgebouwd .
Wat denk je ??? He man ... bedankt he ... Euh.. Sorry ? , ben ik Sinterklaas of zo ??
Oww... D8 dat je het voor de Hobby deed .
 
Maar ... idd , jeugd dat allen vandaag de dag van zelf en voor niks gaat ... had het pas nog , kwam een Scooter langs : achterrem werkt niet , zit vast .
Ka je FF kijken ? is goed ... Wiel er af en de bedining / remhevel zat vast gerot .
Segmenten er af , de boel warm gestookt met een gasbrander , ingesopten met IMAL .. en ja hoor , het spul bewoog weer .
Spul weer opgebouwd .
Wat denk je ??? He man ... bedankt he ... Euh.. Sorry ? , ben ik Sinterklaas of zo ??
Oww... D8 dat je het voor de Hobby deed .
ben je dat niet??
Zo gaat dat helaas wel vaak. Ik werd gevraagd om voor mensen met goed geld een retro ff rij klaar te maken.
Mocht dat voor 20 euro doen! Ze wouden hem niet missen maar geld insteken was ook niet de bedoeling(v snaar vervangen, rollen/koppeling en remmen gangbaar maken en hij deed niks meer) Ding staat al 3 jaar stil.
 
Back
Top