Schakelbrommer halen? of toch niet?

ArthurHa

New Member
Beste mensen van het scooterform.

Ik ben vrij nieuw in de scooter wereld en ik wil graag een scooter halen maar ik vroeg me af wat een goede optie is.

Ik fiets op het moment elke dag 50km op de e-bike naar school en daar ben ik een beetje klaar mee, dus ik wilde een scooter halen. Mijn ogen liggen op het moment op een schakelbrommer maar ik weet nou niet of dit een goede optie is als beginner, zuinigheid en dagelijks gebruik.

Het liefts heb ik een 4-takt want die rijd een stuk zuiniger maar ik heb ook gehoord dat als je een beetje fatsoenlijk rijd met een 2-takt dat dat ook wel te doen is. Voor de rest als dit echt geen goede optie is liggen mijn ogen op een piaggio zip.

Als een schakelbrommer toch een prima optie is hiervoor dan wil ik iets van een crossmotor type, maar ik weet totaal niet of dit handig is voor langen afstanden (ik dacht zelf aan bijv. orion rx50 als 4-takt of Beta RR50 als 2-takt).

Is het verstanding om een schakebrommer te halen? Of is dat geen slim idee?
Als dit niet gewenst is op het quick form dan stuur mij maar een berichtje dan haal ik de post er van af.

Mvg
Arthur
 
Advertisement - register to remove this

Solution
Allereerst, welkom op het forum.

V.w.b. je vraag: het hangt er eigenlijk vanaf waar jij je t beste bij voelt.
Een schakel kan je denk ik goed efficiënt laten lopen als je rijstijl erop aangepast is, maar bij een scooter hoef je daar dan veel minder aan te denken én kun je onder t zadel je zooi kwijt.
Daarbij vries je er met beenkleed etc. In de koude maanden niet vanaf.
Het hangt er ook maar van af hoe goed en comfortabel het zadel is bij 50km enkele reis, voordat je een houten kont hebt.
Voor zover mij bekend zijn zadels van schakels vaak toch anders ( o.a. wat harder ) dan scooter zadels
Dus, ga eens proefrijden op beide en oordeel dan welke het beste geschikt is voor jouw situatie.
Dat kunnen wij hier niet beoordelen...
Allereerst, welkom op het forum.

V.w.b. je vraag: het hangt er eigenlijk vanaf waar jij je t beste bij voelt.
Een schakel kan je denk ik goed efficiënt laten lopen als je rijstijl erop aangepast is, maar bij een scooter hoef je daar dan veel minder aan te denken én kun je onder t zadel je zooi kwijt.
Daarbij vries je er met beenkleed etc. In de koude maanden niet vanaf.
Het hangt er ook maar van af hoe goed en comfortabel het zadel is bij 50km enkele reis, voordat je een houten kont hebt.
Voor zover mij bekend zijn zadels van schakels vaak toch anders ( o.a. wat harder ) dan scooter zadels
Dus, ga eens proefrijden op beide en oordeel dan welke het beste geschikt is voor jouw situatie.
Dat kunnen wij hier niet beoordelen...
 
Solution
Erg bedankt voor je antwoord!
Ik had inderdaad nog niet gedacht aan de winter maanden, dus daar moet ik nog wel eventjes naar kijken. Kwa houten kont ben ik wel wat gewend, het is 25 km per rit op mijn keiharde fietszadel dus dat moet wel lukken.

Mvg
Arthur
 
Ik gebruik nu een Vespa LX voor ww verkeer. 56 km per dag.
Verbruik is 1:28.
Soms de Primavera 4 takt, 1:35.
Vespa’s zijn best comfortabel kwa zithouding.
LX’en 2 takt staan regelmatig op marktplaats.
Vaak snor, ombouwen naar brom en om laten keuren.
2 takt zijn leuke sleutelbrommers.
 
Back
Top