Minarelli startkoppeling droog of invetten

Slider beuner

Well-Known Member
De startkoppeling van mijn Yamaha slider maakt soms een hard krijsend geluid bij elektrisch starten.
Dienen die metalen rolletjes in de startkoppeling ingevet te worden? of juist droog?
 
Advertisement - register to remove this

Je moet de grote ring een soort naaldlager licht invetten met lagervet. Ook de ring van het start tandwiel waar de koppeling overheen schuift.
 
Last edited:
Je moet de grote ring een soort naaldlager licht invetten met lagervet.
Die grote ring/naaldlager is had ik pas geleden ingevet. Ik denk dat die metalen tonnetjes in de start koppeling zelf dat geluid maken. of dat die misschien slippen of omdat ze droog zijn geen idee.
 
De startkoppeling van mijn Yamaha slider maakt soms een hard krijsend geluid bij elektrisch starten.
Dienen die metalen rolletjes in de startkoppeling ingevet te worden? of juist droog?

Licht eraan of dat die startkoppeling de originele is of een imitatie.

Als het een imitatie is, dat is dat een van slechte kwaliteit. (zou alleen van DR en Top performance aanraden)
Heb met de originele nooit problemen mee gehad.
Invetten is niet nodig. Belangrijk is wel dat alles goed schoon is en geen v-snaar poeder overal aan zit.

Enige wat wel gevet moet worden is dat kooi lager wat onder het tandwiel licht en op de bus van het carter.
 
Ok bedankt voor de tips!!

De start koppeling is origineel.
Ik heb alles even goed schoon gemaakt en de tonnetjes een beetje ingevet met kogellagervet. Voor nu werkt het weer goed.
mocht die weer gaan krijsen dan bestel ik er een van Top performances aangezien bijna mijn hele overbrenging uit TPR/TOP onderdelen bestaat.
Goed spul voor een nette prijs. :)


IMG_20240209_210544 - kopie.jpg
 
Back
Top