Vervangende Carburateur Minarelli Horizontaal

Randyytjee

New Member
Goedeavond toppers,

Helaas werkt mijn originele carburateur niet meer helemaal naar behoren. Ik zou deze graag willen vervangen. Kan alleen nergens een nieuwe originele vinden. Bijvoorbeeld wel van het merk Mezoly maar vraag me af of dit wel een beetje kwaliteit spul is. Wat is een goede vervangende carburateur? Huidige heeft wel een elektrische choke. Weet niet of ik deze gewoon links kan laten?
 
Advertisement - register to remove this

Dit is een Dellorto phva 12 mm carb met elec choke voor Minarelli.
De replica carbs kan je beter links laten leggen of zelfs een 2dehands originele carb kopen.
Wat is er mis met de andere carb? Als het een Dellorto carb is kan je ook een revisie setje kopen .
 
Last edited:
Gaat om een gurtner 12mm met e-choke.
Lijkt niet helemaal vol te lopen met benzine. Start met een druk op de knop en trekt een keer perfect door naar de top. Ga je eenmaal van het gas en wilt weer op het gas is al het vermogen weg. Alles qua brandstof (denk aan membraam etc) is nieuw. Carb al meerdere malen schoongemaakt. Wil het toch is proberen met een nieuwe
 
Deze is voor de Aerox na 2009 en de Malaguti Fr 12 Ac maar een stuk duurder dan de Dellorto met een prijs van 285 Euro :

Als het een nieuwere Malaguti f12r is zou ik zelf geen 285 euro aan een carb uit geven aangezien die het Minarelli hori imitatie blok hebben,
en een 2dehands exemplaar kopen.
 
Gaat om een yamaha jog r uit 2008.
Vrijwel alles vernieuwd. Compleet blokje gereviseerd. Maar nog is me bijna €300 voor Eén carburateur me te veel haha. Bedankt voor het meedenken. Ga verder zoeken naar een gebruikte en anders de dellorto wellicht is proberen
 
Dan zal een Dellorto wel passen aangezien de Yamaha Jog een origineel Minarelli blok heeft,
met zekerheid durf ik dit niet te zeggen maar het lijkt me wel zo.
De Yamaha Jog heeft ook het luchtfilter van minarelli die op een Dellorto ook past .
285 euro is iets te als een Dellorto ook zou passen wat me zeer waarschijnlijk lijkt.
 
@Banzai heeft ook een Jog, die kan het je beter vertellen dan mij.
Ik heb zelf nog nooit een Jog R gehad ( wel bijna elke scooter met een Minarelli hori blok kort en lang ) enkel een Jog uit 1988 destijds ,
maar het het lijkt me sterk als er geen dellorto op past.
 
Last edited:
Heb op mijn jog, dellorto 17,5 met elektrische choke PHVA, deze is iets groter als origineel, geeft iet meer koppel en top.

Gurtner heb ik hier liggen, zat op die van mijn zoon, maar die is tot moes gedraaid. Viel niet meer af te stellen en lekte.

Dellorto 12 mm phva zit er nu bij hem op. Past alles gewoon netjes op.

Die eerste had ik nieuw voor 80,- zonder choke, maar die heb ik overgezet van de 12mm.

Geen imitatie meuk, dat is niet af te stellen!

K-part: Carburateur Dell'Orto 17.5 mm PHVA TS Minarelli Elektrische choke en vacuüm https://www.k-parts.nl/carburateur-...ts-minarelli-elektrische-choke-en-vacuum.html
 
Gaat om een yamaha jog r uit 2008.
Vrijwel alles vernieuwd. Compleet blokje gereviseerd. Maar nog is me bijna €300 voor Eén carburateur me te veel haha. Bedankt voor het meedenken. Ga verder zoeken naar een gebruikte en anders de dellorto wellicht is proberen
Ik heb er miss nog wel 1 liggen gurtner met elec choke
 
Back
Top