zeWaardt
Veroorzaker van onmogelijke problemen
Goedenavond,
Recent heb ik voor een paar tientjes loop-of-sloop een Yamaha Neo's 2T uit 2005 opgepakt. Ik werk normaalgesproken alleen maar aan auto's, de hele scooterwereld is dus totaal nieuw voor mij.
Nu zit ik met het probleem dat de cilinder kapot is. Het lijkt erop dat iemand er ooit een andere uitlaat op heeft proberen te zetten maar dat grandioos mislukt is, want de hele bevestiging van de uitlaat is kapot (afgebroken). Jammer want het motortje loopt verder wel en ziet er goed uit vanbinnen. Waarschijnlijk dat ie daarom zo goedkoop was.
Nu ben ik op zoek naar een vervangende cilinder, alleen bijna al het advies wat ik online kon vinden gaat over cilinders om hem zo hard mogelijk te laten lopen. Ik heb niet zo'n hele hoge verwachtingen van deze scooter, hij hoeft geen 150 te kunnen en hij hoeft ook geen 300.000km oud te worden.
Ik heb de vario al ontgrenst, een uitlaat heb ik van iemand overgekocht voor een paar tientjes die er nog een had liggen. Het is een Leovince Touring.
Wat is een goed merk voor een nieuwe cilinder? Het hoeft niet de beste kwaliteit te zijn, als het maar niet over 1000km alweer stuk is. Hoe snel de cilinder is maakt mij ook niet heel veel uit, als ie maar niet langzamer is dan de originele.
Ik heb wat verschillende cilinders gezien, een 50cc van Carenzi voor €50, een DR50 50snel voor €66, en nog een hoop imitatiespul van onder anderen DMP en TNT.
Maakt een 50snel bij definitie ook meer toeren? Ik wil geen toerenrazert, lekker laagtoerig blijven heb ik liever.
Ik zit naar deze te kijken:
Maar heb nogal erge twijfels over de kwaliteit ervan. Het hoeft niet het beste te zijn want de scooter is puur voor de lol en geen primair vervoersmiddel, maar het moet niet na een half jaartje weer stuk zijn.
Heeft iemand misschien beter opties voor niet al te veel geld?
Recent heb ik voor een paar tientjes loop-of-sloop een Yamaha Neo's 2T uit 2005 opgepakt. Ik werk normaalgesproken alleen maar aan auto's, de hele scooterwereld is dus totaal nieuw voor mij.
Nu zit ik met het probleem dat de cilinder kapot is. Het lijkt erop dat iemand er ooit een andere uitlaat op heeft proberen te zetten maar dat grandioos mislukt is, want de hele bevestiging van de uitlaat is kapot (afgebroken). Jammer want het motortje loopt verder wel en ziet er goed uit vanbinnen. Waarschijnlijk dat ie daarom zo goedkoop was.
Nu ben ik op zoek naar een vervangende cilinder, alleen bijna al het advies wat ik online kon vinden gaat over cilinders om hem zo hard mogelijk te laten lopen. Ik heb niet zo'n hele hoge verwachtingen van deze scooter, hij hoeft geen 150 te kunnen en hij hoeft ook geen 300.000km oud te worden.
Ik heb de vario al ontgrenst, een uitlaat heb ik van iemand overgekocht voor een paar tientjes die er nog een had liggen. Het is een Leovince Touring.
Wat is een goed merk voor een nieuwe cilinder? Het hoeft niet de beste kwaliteit te zijn, als het maar niet over 1000km alweer stuk is. Hoe snel de cilinder is maakt mij ook niet heel veel uit, als ie maar niet langzamer is dan de originele.
Ik heb wat verschillende cilinders gezien, een 50cc van Carenzi voor €50, een DR50 50snel voor €66, en nog een hoop imitatiespul van onder anderen DMP en TNT.
Maakt een 50snel bij definitie ook meer toeren? Ik wil geen toerenrazert, lekker laagtoerig blijven heb ik liever.
Ik zit naar deze te kijken:
Carenzi cilinder Minarelli Horizontaal Yamaha Neo's Jog R
Carenzi cilinder 50cc blauw Minarelli Horizontaal 40MM a-kwaliteit cilinder met meer power heel mooi afgewerkt! kopen M2trading
www.m2trading.com
Maar heb nogal erge twijfels over de kwaliteit ervan. Het hoeft niet het beste te zijn want de scooter is puur voor de lol en geen primair vervoersmiddel, maar het moet niet na een half jaartje weer stuk zijn.
Heeft iemand misschien beter opties voor niet al te veel geld?