Mina hor blok onder BW's frame?YES!!

ManourtF

-HSC- member
owkee,
ff wat vertellen. mina vert gaat gewoon nooit zo hard als mina hor;Feit! dus willen sommige mensen met een mina vert blok een mina hor blok eronder. hier ff een klein voorbeeld van:"zo kan het dus ook!"

ik ben begonnen met een BW's original frame uit 93. het frame zelf was al eens verlast zodat het bij de voorvork iets sterker werd. verder niet boeiend. men neme dan de ophanging van een mina hor blok wat onder een scooter vandaan is geslepen. zie ook foto, is wel duidelijk. dat is ONDER het bestaande frame gelast. ter vergelijking hebben we een blok van een neos eraan vastgemaakt om te kijken hoe het eruit zou gaan zien en om de excacte plaats te bepalen.
nadat dit was gebeurt zat de veerophanging nog op de originele plaats. die is naar achteren verplaatst zodat de scooter weer gewoon goed veert.

er zijn echter wat nadelen aan deze manier:
-bij mij komt me achterwiel 20cm naar achteren te staan>onmogelijk om te sturen zeg maar....
-benzine tank past niet geheel meer>ff slijpen...
-kleine dingetjes zoals die witte onderkap passen niet meer...

verder is het voordeel natuurlijk dat je een mina hor blok eronder hebt zitten.


hier is de pagina met de pics:

http://www.picturetrail.com/gallery/view?p=999&gid=1725663&uid=937498

lees ook de bijschriften(klik op pic..)

en voor de webmasters:weet niet of dit topic hier mag staan maar voor de tuners die naar mina hor gaan is t misschien wel makkelijk....
 
Advertisement - register to remove this

axwin/acsud heeft sinds kort een subframe voor bws uitgebracht voor ophanging van mina horizo blok..

is maybe handig voor mensen die nog zo een project willen doen..

verder hebben in België wel al wat mensen het je voorgedaan van mina hor blok onder bws/booster

blijft leuk, maar gevaarlijk... bws weegt niets, dus veel pk's = gevaarlijk
 
ziet er te wazig uit kris :) beetje onduidelijk af en toe, maar is wel vetjes dat je een mina hor blok onder je bws hebt :p
nu nog ff je eigen blok eronder, en vlammen
 
Originally posted by ManourtF
er zijn echter wat nadelen aan deze manier:
-bij mij komt me achterwiel 20cm naar achteren te staan>onmogelijk om te sturen zeg maar....

dus nu rijdt je alleen maar rechtdoor :D of is het wel beetje te doen anders is dat wel een groot nadeel toch:?

wel vet dat gelukt is :W
 
Originally posted by silver & black
axwin/acsud heeft sinds kort een subframe voor bws uitgebracht voor ophanging van mina horizo blok..

is maybe handig voor mensen die nog zo een project willen doen..

verder hebben in België wel al wat mensen het je voorgedaan van mina hor blok onder bws/booster

blijft leuk, maar gevaarlijk... bws weegt niets, dus veel pk's = gevaarlijk

PK`S gevaarlijk ??? hoe meer hoe beter !! het enige wat ik niet snap is dat een zo moeilijk doet met dat frame, waarom een bws frame en niet een van b.v. een sonic ?? is ook ligt !!
 
Originally posted by silver & black
axwin/acsud heeft sinds kort een subframe voor bws uitgebracht voor ophanging van mina horizo blok..

is maybe handig voor mensen die nog zo een project willen doen..

verder hebben in België wel al wat mensen het je voorgedaan van mina hor blok onder bws/booster

blijft leuk, maar gevaarlijk... bws weegt niets, dus veel pk's = gevaarlijk

weet je hier meer vanaf?
wat het gaat kosten en waar je het kan krijgen?

en zijn er al mensen die ervaring of pics hebben van dit subframe?
 
Ik ben benieuwd Chris...........hoe dat gaat rijden en hoe dat eruit gaat zien.
Hoe ga je dat doen met die onderkuip enzo dat allemaal maar weglaten ?

Wel vet voor sprinten met die lange wielbasis :)
 
tis idd niet mijn blok en van dat subframe had ik nog niet gehoord...
laswerk is echt prima gedaan hoor. zit echt muurvast!
en HOE t precies rijdt weet ik nog niet. moet eerst maar eens rustig alles in elkaar zetten. maar ik hou jullie op de hoogte....als ie eindelijk klaar is zal t er wel vet uit gaan zien!

grtz chris
 
ik zat net ff te kijken naar die BW's van die link van Razma. ziet er erg strak uit. het voordeel van mijn methode is echter dat je niet zo veel hoeft te veranderen. bij die BW's die je daar ziet is er veeeeel meer verandert en ook veel lastiger gedaan. dan moet je een echte prof lasser vinden. niet dat dat frame van mij door een willekeurige aap is gedaan ofzo maar simpeler is t wel.
 
Hier (zeeland) reed al een tijdje een bws die ze frame op deze manier heeft gelast... Ding is nu verkocht in onderdelen... Frame was/is? ook te koop...

edit/ Ik bekijk nu de pics en ik vind dat het er niet uit ziet :* Dat blok + veer hangt wazig en het steekt veel te ver uit... Bij die bws hier zag het er toch wel veel vetter uit (heb alleen met kappen er op gezien) Maar dat stak het niet ZO ver uit... /edit
 
Ik hoop dat je die BWS gaat gebruiken voor sprints...... lekker sturen zal 'ie zo niet meer ben ik bang.

Maar succes ermee verder.

Dat een Mina hor blokje past wist ik al namelijk:#

Ciao
 
hehe
t word ook ZEKER een sprinter! dus dat sture boeit ook niet meer. als het goed is zou ie door dat langwerpige zeg maar, ook niet meer auto wheelien. maar dat moeten we nog zien. ben nu de hele zaak erop aan het zetten dus......

grtz
chris
 
Back
Top