ManourtF
-HSC- member
owkee,
ff wat vertellen. mina vert gaat gewoon nooit zo hard als mina hor;Feit! dus willen sommige mensen met een mina vert blok een mina hor blok eronder. hier ff een klein voorbeeld van:"zo kan het dus ook!"
ik ben begonnen met een BW's original frame uit 93. het frame zelf was al eens verlast zodat het bij de voorvork iets sterker werd. verder niet boeiend. men neme dan de ophanging van een mina hor blok wat onder een scooter vandaan is geslepen. zie ook foto, is wel duidelijk. dat is ONDER het bestaande frame gelast. ter vergelijking hebben we een blok van een neos eraan vastgemaakt om te kijken hoe het eruit zou gaan zien en om de excacte plaats te bepalen.
nadat dit was gebeurt zat de veerophanging nog op de originele plaats. die is naar achteren verplaatst zodat de scooter weer gewoon goed veert.
er zijn echter wat nadelen aan deze manier:
-bij mij komt me achterwiel 20cm naar achteren te staan>onmogelijk om te sturen zeg maar....
-benzine tank past niet geheel meer>ff slijpen...
-kleine dingetjes zoals die witte onderkap passen niet meer...
verder is het voordeel natuurlijk dat je een mina hor blok eronder hebt zitten.
hier is de pagina met de pics:
http://www.picturetrail.com/gallery/view?p=999&gid=1725663&uid=937498
lees ook de bijschriften(klik op pic..)
en voor de webmasters:weet niet of dit topic hier mag staan maar voor de tuners die naar mina hor gaan is t misschien wel makkelijk....
ff wat vertellen. mina vert gaat gewoon nooit zo hard als mina hor;Feit! dus willen sommige mensen met een mina vert blok een mina hor blok eronder. hier ff een klein voorbeeld van:"zo kan het dus ook!"
ik ben begonnen met een BW's original frame uit 93. het frame zelf was al eens verlast zodat het bij de voorvork iets sterker werd. verder niet boeiend. men neme dan de ophanging van een mina hor blok wat onder een scooter vandaan is geslepen. zie ook foto, is wel duidelijk. dat is ONDER het bestaande frame gelast. ter vergelijking hebben we een blok van een neos eraan vastgemaakt om te kijken hoe het eruit zou gaan zien en om de excacte plaats te bepalen.
nadat dit was gebeurt zat de veerophanging nog op de originele plaats. die is naar achteren verplaatst zodat de scooter weer gewoon goed veert.
er zijn echter wat nadelen aan deze manier:
-bij mij komt me achterwiel 20cm naar achteren te staan>onmogelijk om te sturen zeg maar....
-benzine tank past niet geheel meer>ff slijpen...
-kleine dingetjes zoals die witte onderkap passen niet meer...
verder is het voordeel natuurlijk dat je een mina hor blok eronder hebt zitten.
hier is de pagina met de pics:
http://www.picturetrail.com/gallery/view?p=999&gid=1725663&uid=937498
lees ook de bijschriften(klik op pic..)
en voor de webmasters:weet niet of dit topic hier mag staan maar voor de tuners die naar mina hor gaan is t misschien wel makkelijk....