Mikuni 32mm Vlakschuif

Er zijn genoeg mensen die met de DO sproeiers rijden. In princiepe zal het gewoon goedgaan en zolang je van hetzelfde merk de 5mm sproeiers pakt heb je een prima vergelijk voor jezelf.
Ik ben ook zo'n "gek" die met sproeiers van 8 euro ofzo rond rijd in de Keihin carb, maarja......
 
in mijn 26mm carb zat een 140 en aangezien 145 @ lokale dealers niet te verkrijgen was hek 140 en 150 maar meegenomen, benzine slang, goede nieuwe bougie en champion dop morgenavond of zo ga ik ermee aan de slag. ik neem digi mee dan kunnen jullie meegenieten.
 
Last edited:
Originally posted by Sjoerd
hehe ja maar jij hoeft er waarsch. maar 1 te kopen ;)
Waarom zou ik er maar 1 moeten kopen dan? Beetje offtopic, maar aan 5 heb ik wel genoeg ;)

Verder wou ik net op pics van de carb gaan zeuren. Maar je zegt zelf al dat te doen. Als je wilt maak dan pics van de spruitstuk en filter kant en graag ook de gasschuif e.d.
 
Oke ik heb updates maar moet tot mijn spijt mededelen dak digi cam vergeten ben (sorryz mol)

Nou oke ik 150 sproeier erin. En de hele tijd leek hij te verzuipen in de lucht (choke aan) en hij lekte @ nieuwe benzine slang (klem te groot). Ik dat fixen door wat isolatie tape eromheen te wikkelen en klem alsnog vast te draaien. Het lekken hield ermee op. Ik nog eens proberen maar deed het nog steeds niet optimaal.

Toen ff naar binnen gegaan en opwarmen. En terug gegaan om nog ff te pielen. En voilla deed het al een stuk beter. (Bel in benzine slang die er maar niet uit wilde) Ik choke aan, b10EG bougietje erin met nieuwe rode champion dop. Hey hij doet het al stukken beter.

Ik choke eraf. En af en toe verzuipen in lucht. Het klonk als een std afstel probleempje en schat dat hij 10 maten groter moet. Want met choke aan verzuipt hij in benzine en is hij nat en choke uit verzuipen in lucht. Maar ja bij Twins was 150 Do klein de grootste dus moet ik toch overstappen naar mikuni sproeiers. Maar welke mikuni sproeier is te vergelijken met een 160 DO sproeier?
 
Mikuni carbs werken met een luchtchoke geloof ik? Tenminste, dat vertelde iemand mij, ik ben toen gaan afstellen en het klopte toen bij mij, qua reactie van scooter.

Dus choke aan, extra lucht.

Ik zou maar gewoon wat Mikuni sproeiers gaan halen, want dat is lastig meten, misschien kunnen ze dat bij Twins? Maargoed. Die van mij zit rond de 320. Dus denk dat je in die hoeken moet zoeken.
 
DO sproeier maten zijn vrij simpel groter te maken, sproeier 160 staat gelijk aan 1,6 mm. Je zou ook 1 van je sproeiers dus met een boortje naar 1,6 mm kunnen brengen.
 
Originally posted by Coen
DO sproeier maten zijn vrij simpel groter te maken, sproeier 160 staat gelijk aan 1,6 mm. Je zou ook 1 van je sproeiers dus met een boortje naar 1,6 mm kunnen brengen.

Dat gaat ook niet altijd op. Moet je het verschil maar eens meten met een inc sproeier DO en ander merk DO. Dan ga je wel out.
 
Originally posted by QuickSilveR85
maar tis niet das bv 320 mik een 160 do is en een 280mik een 140 do? zal toch wel een logische volgorde in zitten neem ik aan?

Nee, is niet te vergelijken, het is bij de mikuni maten, Hoeveelheid benzine per tijdseenheid. En bij DO (dacht ik altijd) binnendiameter
 
niet om te rekenen? met oppervlakte van gat of zo. Ach ja ut zal makkelijker zijn als iemand een richtlijn gaf. Want dunnow of 200 of 300 in de goede richting? 1 dorp voor twins zit een crossmotor zaak (PK's) niet veel verstand van scooters maar op gebied van crossmotoren zitten ze redelijk goed. daar moek zowiezo de stationaire schroefhalen en kan ik wat meer insight vragen of die mikuni maten.
 
Originally posted by Sjoerd

Ik zou maar gewoon wat Mikuni sproeiers gaan halen, want dat is lastig meten, misschien kunnen ze dat bij Twins? Maargoed. Die van mij zit rond de 320. Dus denk dat je in die hoeken moet zoeken.

denk dat je wel tussen de 300 en 350 zal moeten zitten
 
Je kan toch gewoon afstellen met DO sproeiers, of wil je een referentie hebben?

Wat het verband is tussen DO en Mikuni sproeiers doet weinig terzake lijkt mij, het mengsel moet gewoon in orde zijn.

Of je dat bereikt met DO of Mikuni sproeiers maakt natuurlijk geen donder uit.

- maar zorg wel dat de schroefdraad overeen komt -
 
Back
Top