27mm mikuni powerjet carb Vs 24 flatside mikuni

XtremeDNA

Wanna play
Bij mij in de buurt woont een jongen en die heeft een 27mm powerjet carb van mikuni.
Hij wil deze carb graag ruilen tegen mijn 24 mikuni flatside omdat die zo op ze blok past en die powerjet niet.
Is er iemand die meer weet over zoon powerjet carb, de preciese werking ervan, heeft het nut op een scoot ?
 
Advertisement - register to remove this

24mm is plug en play , de 27mm een leuke carb maar een stuk ingewikkelder.
Ik zou voor de 27mm gaan , al is het al1 voor de orinaliteit.
 
Ik dacht dat je aan die powerjet zoiezo niks hebt en de meeste sluiten die af met zo een carb. Verder wastie (dacht ik gelezen te hebben)lastig af te stellen.. In de search vind je hier ook wel wat over trouwens..
 
Last edited:
Enrico@Sprinter said:
Ik dacht dat je aan die powerjet zoiezo niks hebt en de meeste sluiten die af met zo een carb. Verder wastie lastig af te stellen.. In de search vind je hier ook wel wat over trouwens..

je heb helemaal gelijk in de search staat er ook wat over had nog niet gekeken.
Het is dus een extra benzine toevoer die ontstaat door een onderdruk in je carb als je gas geeft waardoor die extra benzine aanzuigt en die bij je venturi erin wordt gespoten.
Zijn er verder nog mensen die er nog ervaring mee hebben ?
 
Last edited:
XtremeDNA said:
je heb helemaal gelijk in de search staat er ook wat over had nog niet gekeken.
Het is dus een extra benzine toevoer die ontstaat door een onderdruk in je carb als je gas geeft waardoor die extra benzine aanzuigt en die bij je venturi erin wordt gespoten.
Zijn er verder nog mensen die er nog ervaring mee hebben ?

er wordt niets ingespoten...
 
paulyamaha said:
bij hogere toerentallen heb je een verrijking van het mengsel, hierdoor kun je hem bij lagere toerentallen armer afstellen


Excact!

Pluis de Dellorto site maar eens door, staat genoeg over de werking van een powerjet.
 
Zijn er verder ook nog mensen die hem echt getest hebben en kunnen vertellen of het ook echt zin heb om een carb met powerjet te monteren op een scooter of dat het allemaal maar een hoop afstel werk oplevert met weinig verbetering.
 
Enrico@Sprinter said:
Ik dacht dat je aan die powerjet zoiezo niks hebt en de meeste sluiten die af met zo een carb. Verder wastie lastig af te stellen.. In de search vind je hier ook wel wat over trouwens..
Waar is dat te vinden dan? Voor zover ik ooit heb kunnen vinden heeft er nog nooit iemand echt over prestaties gepraat over deze carb. Dat de 28mm versie lastig is af te stellen is bekend, maar dit is een compleet andere carb.
Ik zou als ik em had de powerjet gewoon afsluiten en dan eerst maareens zorgen dat het loopt. Het is een mooi carbje, alleen wel erg groot. Nog groter dan de 28mm versie.
 
Ik heb een TMX27. Werkt goed en is niet zo moeilijk om af te stellen hoor. Is verder wel een vrij grote carb qua formaat, dus niet gemakkelijk op een 'standaard' scooter te monteren. Heb zelf spruitstuk gemaakt van alu met inlaatrubber van crossmotor erop. Powerjet heb ik niet afgesloten, want doet bij mij sowieso niks. Maar loopt gewoon op hoofdsproeier goed. Wel effe zorgen voor goeie gasnaald!
 
Big B NRG said:
Ik had iets gelezen dat het alleen zin had op schakels?

Kopt inderdaad ook wel omdat je met een scoot zo goed als altijd op hetzelfde toerental rijd... In tegenstelling tot een schakel die elke versnelling opbouwt van lage naar hoge toeren
 
Enrico@Sprinter said:
Ik heb het toch echt ergens gelezen hier op het forum mollie :)
Zoek eens op dan ;)
Ik weet dat Johan (IST) zo'n ding heeft maar die heeft er nog nooit mee gereden voor zover ik weet.
 
Vind ik wel, aangezien jij hier zegt dat de 27mm Mikuni lastig is af te stellen wat ik niet met je eens ben. Daarmee geef je een indruk van een carb toch? En dat kan weer van invloed zijn op de keuze van bepaalde mensen terwijl je (denk ik) foute informatie geeft en in verwarring bent met de 28mm carb van Mikuni.
De ervaring van Mario maakt dit voor mij alleen nog maar duidelijker zegmaar. Daarom vroeg ik aan jou of je het op kon zoeken, aangezien je zelf ook zegt dat er in de search hier wel wat over te vinden is.
 
Ja, maar ik heb gezocht en kan het ook niet meer vinden.. En verder is afstellen een relatief begrip dat zul jij ook wel weten.. Wat voor de 1 moeilijk is is voor de andere binnen 5 minuten gepiept vandaar dat ik persoonlijk daar nooit teveel waarde aan hecht..

Edit:// Ik ben absoluut niet in verwarring met de 28mm mikuni hoor..
 
Enrico@Sprinter said:
Verder wastie lastig af te stellen.. In de search vind je hier ook wel wat over trouwens..
Als afstellen een relatief begrip is, waarom zeg je dit dan eerder |( Zeg dan niks.
 
Back
Top