Mikuni 32mm Vlakschuif

QuickSilveR85

Well-Known Member
Ik was mijn Rally project aan het afstellen (26mm rond schuif) was goed afgesteld en toen zag ik bij mijn vriend in de vitrine een 32mm mikuni liggen van een crossmotor liggen (250cc 2takt) Ik had mijn spruitstuk zelf gemaakt dus met niet al te veel moeite kregen we die 32mm eronder (120 sproeier veelste klein) maar ja het reed wel en Flink wat power ook. Het klonk en voelde niet dat het verzoop en pruttelde leek gewoon alsof sproeier te klein was maar ja dat wisten we van te voren. Ik probeer deze nu aftestellen hoewel iedereen zegt dat het me niet gaat lukken. Iemand nog tips o.i.d?

setup:
polini Evo70cc (nog untuned)
26mm DO / 32mm Mikuni flatside
Bidalot C20
Malossi VL14
Hebo vario/koppeling
Malossi 13/44
Doppler Asje
twin air
 
Advertisement - register to remove this

Mjah, ik snap wel als mensen beweren dat het matig af te stellen is... Misschien dat het qua sproeierbezetting/jettingnog wel ergens op slaat, evenals de vorm van de kelk [omdat het een 250cc 2-takt is], maar door de grote venturi, wordt de flow erg laag, en ontstaat er wellicht [te] weinig onderdruk in de carb. voor fatsoenlijke prestaties...
 
Nou de eerste ervaring met deze carb onafgesteld in vergelijking met 26mm was zeer positief. Spruitstuk van de 32mm is wel een stuk korter moek toegeven misschien dat dat ook meeteld. (zelfgemaakt kortrechtspruitstuk. Binnendiameter van 32mm.
 
Binnendiameter van spruitstuk lijkt me persoonlijk alleen boeiend als je spruitstuk is aangepast... Verder haal je de stroomsnelheid van het mengsel omlaag door die vergroting... Hoe korter het spruitstuk, hoe beter; fabeltje... Een kort, en vloeiend traject verdient uiteraard de voorkeur, maar als je [als hypothese] het membraan bovenop je krukaswangen zou zetten, zou het mengsel geen tijd hebben om een homogeen mengsel te vormen, en daardoor kwalitatief bagger zijn...
 
ik heb een stuk buis met binnendiameter 26 en daarop een stuk rubberbochtje waar de carb weer aan vast zit. Ik heb in de buis ene halve maan geslepen zodat de flow goed loop. Heb deze heel scherp gemaakt. buis tot blok is 10mm. slang tot buis is 15mm zoiets.
 
Hier ff een plaatje gemaakt. het donker grijs is rubber en het licht grijs is het metaal van het spruitstuk. alle hoeken van het metaal is mooi afgerond.

naamloos.JPG
 
Je zou zeggen dat het moet lukken om hem netjes af te stellen. Tips geven zal niet meevallen, weinig mensen hebben natuurlijk ervaring met de betreffende carb. Laat eens weten wat er precies niet goed gaat....
 
Het meeste werk is iniedergeval al geweest :D Carburateur in de rubberen slang krijgen. Vandaag ff benzine slang halen, bougie en sproeier 140/145/150 dat zal wel in de goede richting zijn (DO klein) maar ja plaatsen van carb is ook nog een probleempje. want nipel van de evo zit in de weg dus hangt hij er nu een beetje naast. maar nu kan buddy er niet op dus gister op benzine tank gezeten :D. Maar ja keep ya informed.
 
na het afstellen met deze sproeiers zou je nog iets aan de gas naald kunnen veranderen. ikzelf heb en 30mm mikuni gehad (vlakschuif) en die had gewoon een rechte staaf zonder puntje of wat dan ook als gasnaald. nadat ik die had bijgewerkt was in het begin iig het stotteren weg. het idee erachter was om hem eruit te laten zien als een 21/19 mm gasnaald.

maar als dat niet nodig blijkt te zijn moet je het niet doen denk ik.

verder zie ik niet egt het verband tussen het wel en niet werken van dit ding en een 28mm mikuni. je gaat welliswaar iets groter zitten maar er is nog niet aangetoond dat er een maximum carbgrootte is wat betreft 2-takt (scooters). het zal ongetwijfeld wel een stuk moeilijker zijn dan de vertrouwde 28's...

grtz,
chris
 
Iedereen zei ook dat de DO26mm ronde schuif niet af te stellen was gewoon een kut ding bla bla bla maar ja op mijn setup had hij onder en bovenin genoeg. Ik had dit ding gewoon liggen dus ja waarom niet proberen. Ut werkte gister avond dus ja ik kiek wel sproeier wat groter beetje kloten met gasnaald.
 
Nou ik had met mijn 28mm Mikuni vlakschuif een sproeier erin van 320.

Dus mij lijkt dat je veeel groter moet... Btw met een 160 reed ie ook wel, maarehm... je snapt dat het niet goed is.
 
Volgens mij heeft hij het over DO sproeiers en jij over mikuni sproeiers. Deze zijn niet te vergelijken. De hele maataanduiding slaat op iets anders.
 
Ja, maar er zat een 120 in. Lijkt me dat dat een Mikuni is. Ik wou dus al zeggen dat je een DO klein sproeier kwa maat niet met een Mikuni kan vergelijken.
 
Een 32 carb zal je eerder aantreffen op een 125.
250 rijden vaak met 36-42mm carbs.

Er was ooit iemand op het forum en die kreeg het zelfs voor elkaar een 50mm kartcarb goed te laten knallen op 70cc.

Dus het moet kunnen met 32mm, maar waarschijnlijk haal je betere prestaties met een 28 vlakschuiver als de cilinder nog standaard is...

Waarom zit er een "schotje" in je spruitstuk als ik vragen mag?
 
Schot? nee dat afgeslepen deel is zodat het de flow niet belemerd. Je moet het zien als een buis en dan zit een een stuk buis in de weg dus heb ik dat netjes weggehaald en scherp gemaakt. maar ja ergens deze week of dit weekend kan ik jullie wat meer vertellen. We wilden eigenlijk sproeier van 26 mm Dell orto overzetten naar de 32mm. Maar ja de m-maat was kleiner dus probeerde we een do klein sproeier en die dingen paste wel. De grootste die in mijn assortiment zat was een iets vergrote 120 Dell orto klein sproeier en die paste dus ja wij proberen en starte. en een beetje rijden om te kijken. Niet te lang gvanwege te kleine sproeier.
 
Originally posted by Hans F.

Woops :W

Maargoed, dan raad ik hem aan om ff mikuni sproeiers te halen, dat hoort er nu eenmaal in, en ga dan beginnen met afstellen, dat geklooi zet geen echt zoden aan de dijk. Dan kun je vergelijken.
 
Back
Top