MHR 2000 vario

Nja, met die originele opvulring kwam de afstandsbus over het schroefdraad van de krukas :D. Die moet eruit en die zwarte erin, lama zeggen dat ie tegen het oliepomptandwieltje aan zit. Dan past alles wel goed
 
De vraag werd al eerder gesteld maar ik ben er ook best benieuwd naar. Waarom zijn de grotere rollen beter? Ikzelf kan geen reden bedenken eigenlijk.
 
Het voordeel van grote rollen kan ik ook niet bedenken...

Verder is zo'n MHR2000-vario echt een supermooi ding... Viel me als 1e op... Gewoon die zwarte ring tegen dat geval waar je pompaandrijvingsnaar overheen loopt, en het past perfect...
 
Dan gaan we morgen maar eens even regellen dat ik die vario te zien krijg. Waar moet ik op letten, groeven in het oppervlak, speling op de variobus, verder nog iets?
 
Of je doet gewoon niet dat zwarte ding tegen je geleider aan en gebruikt gewoon je originele variobus.. Lijkt me alleen maar beter omdat er dan geen dikke ring achter zit wat alleen maar voor onnodige wrijving kan zorgen..
 
Mja, die variobus gaat toch wel over de krukas heen en als daarachter een ring zit lijkt mij de wrijving door die ring die tegen die variobus zit groter of zo.. Kan ook dat ik nu slap aan het lullen ben of zo (zal wel tis al laat;)) maar het is in ieder geval makkelijker met alleen 1 variobus.
 
Mja ik heb puur deze MHR2000 gehaald omdat ik graag grote rollen wil.. ik heb echt een zooitje afstel werk voor de orginele vario van pia met grote rollen dus en dat is de zelfde maat als in de MHR2000 :)
 
Het heeft misschien als voordeel dat de rollen minder snel naar buiten klappen door de grotere diameter en dat hij daar door constanter blijft of zo..
 
Wel vreemd dat velen dan wanneer je moet kiezen tussen een hebo en een mhr iedereen mhr roept omdat deze grote rollen heeft. Terwijl er geen goede reden bekend is waarom grotere rollen beter zijn. :)
 
Originally posted by Menn0
Wel vreemd dat velen dan wanneer je moet kiezen tussen een hebo en een mhr iedereen mhr roept omdat deze grote rollen heeft. Terwijl er geen goede reden bekend is waarom grotere rollen beter zijn. :)

Doed niet alleen de rollen.. de coating is tukke beter dus de hebo zal veel sneller dood gaan.. de MHR2000 staat gewoon bekend als een vario die onwijs goed presteerd... de meste mensen met nieuwe Pia's vanaf t jaar 2000 ofzo die hebben standaard grote rollen en dus kan je die gebruiken in de mHR2000...
 
Oke de verkrijgbaarheid van de rollen is wel beter. Maar of de Hebo eerder dood gaat betwijfel ik. Is ook goed dingetje hoor :)
 
Originally posted by Mark@Typhoon


Doed niet alleen de rollen.. de coating is tukke beter dus de hebo zal veel sneller dood gaan.. de MHR2000 staat gewoon bekend als een vario die onwijs goed presteerd... de meste mensen met nieuwe Pia's vanaf t jaar 2000 ofzo die hebben standaard grote rollen en dus kan je die gebruiken in de mHR2000...

En als ik je nu eens vertel dat er helemaal GEEN coating op een MHR2000 zit?
 
Originally posted by Mark@Typhoon
Mja ik heb puur deze MHR2000 gehaald omdat ik graag grote rollen wil.. ik heb echt een zooitje afstel werk voor de orginele vario van pia met grote rollen dus en dat is de zelfde maat als in de MHR2000 :)

Dit gaat ook niet voor iedereen op. Ik ken er 1 die dus echt alleen maar grote polini rollen in ze polini vario wil, geen malossi.....
 
Back
Top