MHR 2000 vario

Boyd

Well-Known Member
Hallo forum-mensen

De meeste mensen weten waarschijnlijk wel met welke setup ik rijd maar ik zal het er voor de zekerheid nog even bij zetten:

Gilera Runner SP bouwjaar 2000

Hebo Alu 70 N
Yasuni R
DO 19
STD luchtfilter, flink aangepast (binnenkort helmbak/kart)
Hebo koppeling
Doppler as met C3 lagers
STD membraan met polini blauwe carbon klepjes

Nou kan ik van iemand uit de buurt hier een MHR 2000 vario kopen alleen vraag ik me een paar dingen af:

Hoe zie ik het verschil tussen een MHR en een MHR 2000 vario?
Wat ga ik er op vooruit, heeft het veel zin om deze vario van em te kopen?
Waar moet ik op letten voordat ik em koop, in de zin van schade of incompleetheid?
Wat als het een MHR vario is ipv een MHR 2000, wat zijn de voornaamste verschillen?

Alvast bedankt,

Boyd
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by ikke123
Is het niet zo dat de 2000 versie grotere rollen heeft 19 x 15,5 en de gewone mhr 16x13

ik heb het even na gekeken en dat klopt idd. dat is dus al iets waar ik het verschil aan kan zien. ik vraag me alleen wel af wat daar het voordeel van is. wat moet er verder nog bij deze vario meegeleverd worden?
 
de 2000 versie is volgens mij ook groter, dus betere werking met overrange. Weet het niet zeker, maar dacht van wel. er zit nog los busje bij, wat achter de gradenplaat komt, deze is namelijk kleiner als die er standaard in zit. Voordeel van grotere maat rollen is bij mij ook onbekend.
 
Je moet ook opletten of er een zwarte :)S) ring bij zit voor achter de gradenplaat, verder viel me op dat de afstandsbus een heel stuk langer was dan origineel.
 
Originally posted by Boyd
Wat zit er eigenlijk allemaal precies bij die vario als je em nieuw koopt? (voor piaggio he)

ik quote maar even vanwege de vage opbouw hier :p.

er zit bij: vario zelf, gradenplaat, 2 sets rollen 3,5/3,8gr, 3 zwarte dingen voor gradenplaat, een zwarte ring voor achter de gradenplaat en wat stickers :)
 
Originally posted by Enrico@nrg
Het verschil merk je echt goed.. Kopen die hap dus. En het verschil is idd de rollen, het materiaal, oppervlakte etc.

heb jij em trouwens icm kevlar belt erik of niet?
 
Even voor de duidelijkheid: Moet je je orginele opvul ring achter de gradeplaat weghalen en die zwarte die bij de vario zit er op doen dus in plaats van de orginele die zwarte?
 
Ok heb vandaag maar eens zo'n MHR2000 dingetje gekocht voor me typhoontje.. ziet er erg netjes uit..

Maarrrrr waar is het zwarte ringetje voor?? waar moet ik m plaatsen? Zou iemand mij dat precies willen uitlegen? zou wel zo fijn zijn :)

even een plaatje ervan:

mhrvario.jpg
 
Dat is de vervanger voor de opvulring die origineel achter je vario (gradenplaat) zit. Die ouwe knikker je eruit en die zet je erin, anders past de boelt niet.
 
Back
Top