Met starten lijk net of bendix niet motorblok mee pakt

Vries

New Member
Beste alle reactie.a worden zeer gewaardeerd
Mijn do hter gaat al lang op de baotian naar het station maar nu wilt hij niet meer starten kap het lijkt net als je elec start dat hij pakt maar hij stoot en gaat draaien en pakt niks lijkt net alsaf de bendix het tandwiel niet pakt
1e nieuwe bendix geplaatst helpt niet
Tandwiel is ook goed
Startmotor draaid maar nieuqe besteld

Heeft iemand nog een idee kan het ook aan de accu liggen

Als je start lijk net of alleen de bendix draaid
 
Advertisement - register to remove this

Hey bedankt voor je reactie
Accu is ongeveer een jaartje oud
Als ik de kap er afhaal dan zie ik de bendix eruit komen als ik start en de tandwielen ingrijpen maar dan stopt hij terwijl ik motortandwiel met de hand kan draaien mischien toch de startmotor die te weinig geeft
Dan zijn de koolborstels gewoon op. Startmotoren gaan ook niet eeuwig mee. Bij die goedkope wegwerp motoren kan je en heeft het geen zin om die koolborstels te vervangen.. Een nieuwe startmotor is dan de kant en klare oplossing.. Tenzij toch je accu onder belasting het niet meer trekt en dus geen start capaciteit meer heeft, dan is toch de accu die niet meer goed is. volgens mij zijn er meters te koop waarmee je de accu onder belastig kan uitmeten.
 
Weer zo`n china bendix??
Weet ik niet besteld bij zandri
Post automatically merged:

Dan zijn de koolborstels gewoon op. Startmotoren gaan ook niet eeuwig mee. Bij die goedkope wegwerp motoren kan je en heeft het geen zin om die koolborstels te vervangen.. Een nieuwe startmotor is dan de kant en klare oplossing.. Tenzij toch je accu onder belasting het niet meer trekt en dus geen start capaciteit meer heeft, dan is toch de accu die niet meer goed is. volgens mij zijn er meters te koop waarmee je de accu onder belastig kan uitmeten.
Dank je vrijdag nieuwe start motor plaatsen voor de zekerheid maar hij doet het nu gelukkig pfffff hahahaha beddankt voor uw reactie
 
Lagers zijn goed zit wel iets speling in maar de bendix blijft wel recht zitten
Maar als ik de bendix met de hand uitschuif dan lijkt het net of hij net voor de krans stopt mischien moet de krans iets verder naar achteren
Post automatically merged:

Oke met de kick doet hij het ook niet meer
Maar ben er nu wel achter dat als ik met de krans draai motorblok dat het geluid daar vandaan komt kan hem rond draaien en dan krijg ik dat geluid
Als je op `china start rondsel veer` googled, dan mis je het ijzer beugeltje dat het kickstart rondsel op ze plaats moet houden. die hoort tussen die 2 pennen in het deksel te zitten.
 
Ik heb het even uit je foto gehaald , zo is het net of de onderste van het bovenste deel is afgebroken . Maar is dus gezichts bedrog.
Post automatically merged:

Eurokit heeft net dat ik dit typte het antwoord gegeven , had je die veer losgehaald?
Post automatically merged:

Als je hem niet hebt los gehaald wel even zoeken of hij ergens tussen zit , misschien is dat het gerammel wat je hebt gehoord. Hier de veer bij Zandri https://www.zandri.nl/kickstarter-tandw-veer-gy6-50cc.html
 

Attachments

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    23.5 KB · Views: 5
Last edited:
Ik had er overigens geen china bendix erin gezet, maar eentje van RMS.. Die van china blijven continu verslijten, dus je hebt een cirkel aan uitgaven.
De van RMS is een veel hogere kwaliteit en gaat veel langer mee.. Volgens mij hetzelfde als die van kymco 4takt.
 
Back
Top