Olielampje brand tijdens starten met genoeg olie.

Jojamn

New Member
Hallo, mijn Vespa lxv 2t uit 2013 wil niet meer starten… Hij heeft een tijdje stil gestaan maar wel gewoon in de garage. Als ik hem wil opstarten gaat het olielampje aan nadat hij daarvoor gewoon uit is gegaan. Het olie reservoir is helemaal goed gevuld dus ik zou niet weten wat het probleem kan zijn. (Heb er namelijk niet zoveel verstand van) Verder heb ik ook net de bougie vervangen, maar daar zat het probleem helaas niet. Weet iemand wat er aan de hand is? Hoor het graag.
 
Advertisement - register to remove this

Top dankjewel! ik ga even een accutester bestellen. Hoop dat dat het probleem is dan.
Heb je geen acculader en/of multimeter want een fatsoenlijke accutester is duurder dan een accu?
Even opladen en meten of de accu z'n spanning vasthoudt bij het elektrisch starten. Als de accu onder de 10 Volt dipt tijdens het drukken van de startknop, is de accu slecht en dien je deze te vervangen.
Verder als de nieuwe accu gemonteerd is, meet voor de zekerheid of de accu ook geladen wordt als de scooter loopt want een slechte accu kan ook te wijten zijn aan een slecht werkende spanningsregelaar.
 
Heb je geen acculader en/of multimeter want een fatsoenlijke accutester is duurder dan een accu?
Even opladen en meten of de accu z'n spanning vasthoudt bij het elektrisch starten. Als de accu onder de 10 Volt dipt tijdens het drukken van de startknop, is de accu slecht en dien je deze te vervangen.
Verder als de nieuwe accu gemonteerd is, meet voor de zekerheid of de accu ook geladen wordt als de scooter loopt want een slechte accu kan ook te wijten zijn aan een slecht werkende spanningsregelaar.
Dat heb ik helaas niet in huis… Ik ga het proberen met de tester, hoop dat dat dan antwoord geeft op het probleem. In ieder geval heel erg bedankt voor de info!
 
Back
Top