This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Membraan vorm

mja , een keer kan gebeuren , mja , zoals ik al zei kun je het beste gewoon een membraan gebruiken die gewoon bewezen goed is.

ik persoonlijk kan eigenlijk niet geloven dat een membraanhuis zomaar scheurt eerlijk gezegd , iets zegt mij dat er dan wat anders mee is , of hij zit dan onder spanning oid of gewoon verkeerd gesleuteld.
 
dat snap ik ook wel :Z, maar bram wil wat gaan testen toch

en geloof mij maar dat het membraampje er goed in zat
 

Je zal nu toch echt een keer iets aan moeten nemen zonder onderbouwing Melf Ik ken naast Bart@SP nog 2 mensen waarbij het membraanhuis gescheurd is (hebo). Tuurlijk hebben we het dan wel over 3 beunhazen...* voor Bart )maarja...
 
waarom zou je altijd voor een bewezen goed ding kiezen ? misschien is een onbewezen ding nog veel beter...
wat is er gebeurd met de pioniers van dit forum ?
 
De tijd dat er pioniers waren, en dat er nog veel theoretische topics waren, is al lang, lang geleden...

(had het er toevallig met IS-tuning-Ivo, er gister op msn nog over, vandaar deze reactie )
 
De list is ouder en werkt nu elke dag voor zn huishouden waarschijnlijk en rijdt nu in een auto.

Stilstand is namelijk achteruit gang
 
Sander said:
De tijd dat er pioniers waren, en dat er nog veel theoretische topics waren, is al lang, lang geleden...

Er zijn nog steeds pioniers hoor, wees niet bang
 
Sander said:
De tijd dat er pioniers waren, en dat er nog veel theoretische topics waren, is al lang, lang geleden...

(had het er toevallig met IS-tuning-Ivo, er gister op msn nog over, vandaar deze reactie )


Klinkt wel erg depri Sander...
 
ABT said:
Er zijn nog steeds pioniers hoor, wees niet bang

Ik was al bang, dat er niemand op ging reageren ..

Er zijn nog zat mensen, die pionieren, dat weet ik ook. Alleen is er geen openheid meer over, zoals dat vroeger wel op het forum was...

De List is nogsteeds actief, en werkt ook nog.... Alleen het merendeel leeft op zichzelf, en is met auto's bezig inderdaad
 
Ik heb wel eens nagedacht over een 3 kleps membraan op mina.



dan heb je klep 1 naar de 1e spoeler gericht
klep 2 naar de 2
en 3 is voor Big end smering en verdere carter vulling
 
Last edited:


Zo duidelijker ?

En vertel eens dan waarom zou met een V vorm zoals ik m heb gemaakt genoeg spoeling zijn als je de achterse klep niet gebruikt?

Door het plaatsen van een kleine klep daar zorg je voor een nevel in de krukkast die daarbij ook meteen de lagers voorziet van smering en koeling.

Bij originele membranen is dit al het geval omdt bij mina er 1 klep naar voren en 1 naar achteren staat.

Mijn idee erachter was dat je door ze richting de spoelers te plaatsen een directere en betere vulling krijgt van het spoelkanaal en daarmee ook meteen de cilinder
 
dat dat een cilinder voor moest stellen had ik wel door , maar meer hoe je membraan er dan uit gaat zien , vind het nogal vreemd lijken zo , net of je 3 losse membranen hebt
 
het is idd een boven aanzicht.
Normaal heb je dan een klep aan de cil kant en 1 aan de kruk kant.
In mijn "idee" heb je dan 1 klep naar de linker spoeler gericht , 1 klep naar de rechter spoeler gericht. En 1 klep de krukkast in gericht.

Maar nou bedacht ik mezelf dat waarschijnlijk de klep aan de krukkast zijde dicht zal blijven vanwege de zuiging aan de cilinder kant.

Maar ben evengoed benieuwd hoe men er verder over denkt