membraam tuning

hardcore-holzie

wp renner power
heb in de search gezocht maar kon niks vinden wat bruikbaar was

ik wil graag weten of je zelf een vl 13 voor piaggio kan tunen en als dat kan hoe dat moet

en wat moet ik met de stuffer die erbij zit waar moet die in ?
 
Advertisement - register to remove this

doorgang vd de std stuffer is gewoonweg gemaakt voor 19mm en daardoor dus te klein voor grotere carbs !
je kan eventueel wel je membraan tunen voor grotere carbs, oftewel: een stuffer maken...
 
Originally posted by aerox-evo70
doorgang vd de std stuffer is gewoonweg gemaakt voor 19mm en daardoor dus te klein voor grotere carbs !
je kan eventueel wel je membraan tunen voor grotere carbs, oftewel: een stuffer maken...

Toch vreemd dat Malossi zijn 25mm rechte spruitstukken dan ook de doorlaatopening geeft van een stuffer...
 
op een 25 spruitstuk van malossi kan je ook gewoon een 19mm zetten, zal wel betere doorlaat hebben dan de kleinere versie ?

btw, doorlaat daarvan vond ik ook te klein.. heb ik dus ook aangepast voor 28
 
Het opp van je carb, spruitstuk, membraan mag niet meer dan een x aantal procent van elkaar afwijken. Staat ergens in boek van Bell, denk dat Ivo hier wel wat over kan vertellen ;)
 
Originally posted by minaracers
Het opp van je carb, spruitstuk, membraan mag niet meer dan een x aantal procent van elkaar afwijken. Staat ergens in boek van Bell, denk dat Ivo hier wel wat over kan vertellen ;)

Klopt, dat gaat over het feit dat de doorlaat na de carb in veel gevallen veel te groot wordt, en dit ongunstige stromingseigenschappen geeft. De snelheid wordt sowieso lager en er treden sneller wervelingen op.

De doorlaat van een stuffer is in ieder geval groter dan de venturi van een 25mm, bovendien is de stuffer nog wat aan te passen.
 
Back
Top