dubbel membraam?

Status
Not open for further replies.

ronnyracingteam

Ronny Himself
Iemand die hier een nuttige uitleg aan kan geven?
Ik gok op, op lage toeren kleine doorlaat om de motor niet te laten verslikken en eens je op toeren bent gaat het complete membraam open.

Zit om mijn 80cc cross blok.
Er zit ook een powervalve in de cilinder gemonteerd:

DSCN6327.JPG


DSCN6328.JPG


Of heeft er iemand een betere verklaring?
 
Advertisement - register to remove this

Klopt wel wat je zegt, die kleinste en bovenste gaan eerst open bij wat lagere toerentallen, deze zijn vaak ook wat dunner.

De onderliggende zijn wat dikker en gaan pas bij hoge toerentallen open.
 
Klopt wel wat je zegt, die kleinste en bovenste gaan eerst open bij wat lagere toerentallen, deze zijn vaak ook wat dunner.

De onderliggende zijn wat dikker en gaan pas bij hoge toerentallen open.

de kleinste zijn idd een stukje dunner en gaan heel soepel open, de grote gaan een stuk moeilijker open.

Maar eigenlijk hoor ik altijd zeggen dat een grotere carb vooral ook meer vermogen onderin geeft, waarom wil je dan op lage toeren een kleine doorlaat?

Debiet door de carb blijft ook gelijk, dus die zou hetzelfde moeten reageren?
 
dit is een soort van variabele inlaattiming, hierdoor heb je wat meer koppel bij lage toerentallen.
het kan wel weer wat verlies bij hoge toerentallen geven, maar juist met deze constructie beperk je dit.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top