De kutste momenten zijn altijd als er iets naar de tering gaat, een klein lijstje:
- opeens een enorm kutgeluid horen in je carter en er dan achter komen dat je variomoer eraf gedraaid is
- naar school toe rijden en onderweg wederom je variomoer eraf draaien, die weer vast draaien en na 2 km met een totaal kapotte v-snaar staan (toen nog onbekende oorzaak: versleten achterpouli's)
- wederom op weg naar school, extreem hard geluid uit het carter, lagers volledig de soep in gelopen. Gelukkig had ik dat heel gauw in de gaten, als ik em nog een paar keer had willen starten had de hele krukas rustig vernieuwd kunnen worden.
- wederom v-snaar kapot onderweg naar school, toen erachter gekomen dat de achterpouli's versleten waren
- net de hele dag gewerkt, rij je naar huis, vastloper. Zuiger kapot, cilinder was nog heel maar allemaal gruis tussen de lagers enz. Dus het blok moest uit elkaar.
En dan het moment waarop ik dat ding echt wel kapot kon slaan:
Nadat je je hele blok uit elkaar hebt gehaald, alles weer in elkaar gezet, rij ik naar Motoport om dat ding te verkopen....... En ja hoor, 200 meter voor ik daar ben allemaal vreemde geluiden uit het blok. Dus ik dacht dat mn lagers weer de geest hadden gegeven. Ik naar huis gebeld, mn pa woedend dat ie me weer een keer op kon halen. Nou ja, thuis weer alles nagekeken, carter al bijna weer uit elkaar, krijg ik opeens een helder moment: heeeeeeeeey ik had de laatste keer dat ik die bougie erin gedaan had, dat ding alleen maar met de hand aangedraaid en niet meer met een dopsleutel. En ja hoor, alles weer in elkaar, bougie er goed ingedraaid, niks aan de hand.
Om me zelf niet nog meer te gaan ergeren zal ik de 2 ongelukken die ik heb gehad er maar buiten laten.
(Sorry voor dit lange verhaal, maar al mn frustraties komen weer boven 8P )