Mean Machine NRG

r0lf

zeg maar rolf..
heej allemaal,

ik ben Rolf ik heb al een jaartje een projectje en besloot om hem tog maar eens te posten.

ik ben nu 18 en heb als scooterverleden een aantal dingen gehad.
toen ik 16 werd ben ik begonnen met een DNA in mijn ogen het vetste wat er was..
ik kocht dat ding met een gianelli shot eronder en dat reed best aardig.. 95 echte.:D
ik vond het best leuk maar hij bleef stuk gaan.. iedere 3000 km een nieuwe snaar en er kwam kvs in
de carterkap..
dus me pa was het zat en ik eigenlijk ook wel.. dus terug naar die winkel en ingerolen tegen een
Gilera SMT ontgrenst.. maar ik wou opgevoerd rije dus met me pa afgesproken dat als me broetje 16
werd hij dat ding kreeg en ik iets anders en wat erbij om op te gaan fokken..

dat werd dus in eerste instantie een gekregen citta erbij maar dat werd ik gauw zat en ik wou het
niet op gaan voeren.. ik wist voor een leuke prijs een typhoon erbij te kopen en bleef nog op de
citta rije. maar ik wou sneller dus citta weg en zip met hebo 70 gietijzer 17,5 en athena uitlaat
erbij.. was leuk voor 1,5 dag.. toen gat in de zuiger en was de pret over. toen orgi carn en orgi
cilinder der weer op en alleen de athena nog.. zo rij ik dus nu nog.
sitta1146409697.JPG

IMG0029jpeg1146421386.JPG

maar met de typhoon ging het verder. toen ik hem kocht zat er op:
- hebo 70 alu ovaal en verder alles orgineel..

sorry voor de donkere foto maar zo was hij toen:

ik heel dat ding gestript kabelboom eraf kappen eraf blok eraf alles. blok kaal gemaakt en schoon
gemaakt.
blok gesplit met moeite, orginele krukas plus vergaarde lagers eruit gehaald.
toen ben ik wezen shoppen bij DDL-Tuning heb ik een hele mooie doppler S1R krukas gescoord en een
mooi setje SKF C4 lagers plus keeringen meegenomen. ook een nieuw pakking setje meegenomen voor mijn
hebo racing.

later heb ik mijn carter custom op maat gemaakt en de flow netjes gemaakt. de cilinder zelf licht
bewerkt.
toen ben ik mijn blok op gaan bouwen. een maatje van me had nog een dell 19 liggen en van iemand anders had ik een MHR team '99 uitlaat geleend die ik later gekocht heb.
toen gingen me ouders op vakantie een week en ik was dus alleen thuis. ze gingen om 8 uur 's ochtend
weg.. ik zwaaide dag ze waren uit zicht dus beunen maar!!!!!
het resulteerde dus dat hij om half 7 's avonds starte en even later een vrij redelijke afstelling
had..

ik mocht als ze er waren de straat niet uit maar ik heb de hele week overal heen gereden op mijn frame.
aan het einde van de week sloeg het noodlot toen ik von dattie wel erg veel compressie was verloren..
dus cilinder eraf en ja hor.. een joekel van een VAARGEUL in mijn cilinder..
wat bleek borgveertje eruit gesprongen dus pistonpen heel de tijd in mijn cilinderwand gevreten.

die was dus verloren. toen was er een tijd niets aan gedaan.. ik had ook geen zin om mijn frame
enzo te gaan spuiten.
toen kwam SMP eraan en ik wilde er tog wel heen.
dus ik weer naar DDL toe en die had wel een leuke gebruikte cilinder voor mijn carter.
het werd dus een HEBO RACING 2 met vlinderpoort..
ook die 19mm carb die erop zat was slecht en er mankeerde wat aan. dus via iemand kon ik voor een
leuke prijs aan een
dell 21 komen met een malossi recht spruitje.

de setup toen was:
- hebo racing 2 70cc (luchtgek.)
- mhr team '99 uitlaat
- dell 21 carb
- malossi red filter
- polini membraan plaatjes

daarmee ging ik naar smp maar de dag voor smp ging die vervelend doen alleen nog maar stotteren
terwijl hij het goed deed.
maja ik d8 ik stel daar wel weer opnieuw af. niet dus


later ben ik nog verder gegaan aan het uiterlijk. een maat van me dee z'n NRG in onderdelen weg
dus ik voor een leuke prijs het frame, velgen, achterkappen en zadel overgenomen.

terwijl ik er min of meer aan bezig was zag hij er zo uit:
IMG0022jpge1146420931.JPG





dat frame heb ik helemaal kaal slepen en geschuurd alles wat eraf kan eraf gehaald en toen het
frame witgespoten.

ik ben ook nog aan me kappen aan het beune ben een underseat aan het polyesteren voor de nrg kappen.
en hebo logo uit de kappen gefreest.

mijn huidige setup is nu:

Motorisch:
Doppler S1R krukas
Hebo Racing 2 luchtgekoelde cilinder
SKF C4 lagers
MHR team '99 uitlaat
MHR Overrange
Polini 2G koppeling
dell 21 mm carb
Malossi recht spruitje
Malossi red filter
Polini membraanplaatjes
olie tank van derbi senda als klein benzine tankje

optisch:
kill switch
snelgas van honda cr 125
NRG frame
NRG zadel
NRG velgen
NRG achterkappen
Frame wit

hier de eerste foto:
de rest post ik later. ik update altijd in de eerste post.

[img]http://img15.imgspot.com/u/06/119/10/tegenschuurJPEG1146407656.JPG

scooterpaddockJepg1146409213.JPG


blokuitlaatjpeg1146409491.JPG
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

pikkie :p,
gooi ff foto's van vroeger er ook op enzo :p
maja is wel kick ding, jammer voor je dat mn senda hem eruit ga boeken ;)
zie je morge wel weer, later
 
Back
Top